• 2
  • 3
2023-05-07, 18:00
Medlem
FarangDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Vilken är den bästa SUV rent kvalitetsmässigt för mig som första blivande SUV-ägare? Vilken är skönast att köra? Bäst 4WD, bästa drag och lyx?

Lexus RX450h 2013 (verkar skön att sköra, dock kinakvalle)

BMW X5 2014 (Fet och cool, pekar finger åt andra metrafikanter vilket jag gillar)

Volvo XC90 2014 (töntig men säkert praktiskt, ful)

Land Rover Range Rover Sport 2014-2015 (Ballast helt klart, men också dyrast, kvaliteten är smäck)

VW Touareg 2014 (Verkar tråkig och slö, men säkert ok)

Mercedes ML350 2013 (Snygg, lyxig, rätt look för överklassbrudar)

Porsche Cayenne 2013 (Mest sugen på denna, förmodligen grymmast acc, bästa sexmagnet etc)

Vilken av dessa begagnade SUVar ska jag ta? Vilken är skönast att köra och coolast? Vilken är ett kap för dessa pengar? Vilken kommer inte rasa ihop om jag kör den som en riktig jävel?

Du ska lägga på en trehundring minst för att få något pålitligt.

Det du listar är tio år gamla bilar, oftast utan service skött de sista fem-sex åren och med lika många ägare under samma tid. Höga miltal och hårt körda dessutom.

Sanningen är att när beg bilar i de lite dyrare segmenten passerat tre-fyra år hamnar de hos ägare som varken har råd med service, underhåll eller bra försäkring. Det går också undan med ägarbytena då dessa personer inser vad det kostar att äga en sådan bil.

Satsa på en som är 2-3 år gammal med en ägare istället. Ta med i beräkningen vad det handlar om för driftskostnader.
Citera
2023-05-07, 22:39
Medlem
Citat:
Vilken är den bästa SUV rent kvalitetsmässigt för mig som första blivande SUV-ägare? Vilken är skönast att köra? Bäst 4WD, bästa drag och lyx?

BMW X5 2014 (Fet och cool, pekar finger åt andra metrafikanter vilket jag gillar)

Land Rover Range Rover Sport 2014-2015 (Ballast helt klart, men också dyrast, kvaliteten är smäck)

Porsche Cayenne 2013 (Mest sugen på denna, förmodligen grymmast acc, bästa sexmagnet etc)

Vilken av dessa begagnade SUVar ska jag ta? Vilken är skönast att köra och coolast? Vilken är ett kap för dessa pengar? Vilken kommer inte rasa ihop om jag kör den som en riktig jävel?
Audi Q5 eller äldre Q7a. Lyxig bil med Audis kända Quattro som enligt de flesta är den bästa på marknaden.
Citera
2023-05-08, 00:04
Medlem
Citat:
Varför ska jag köpa den i Tyskland? Då måste jag ju betala massa importavgifter.

inte när du cashar dyr ny bil så skrivs summan på kvitto mycket högre och du får bilen billigast möjligt Tjeckien är ett bra land och hämta bil ifrån, tex BMW 2022 m3 competition nypris 102000 euro
Cashpris 75000 euro, summa på kvitto 130000 euro.. rolig hobby
Citera
2023-05-08, 00:12
Medlem
mikaelss avatar
Citat:

Ska du ha den till din Thailandsresa?
(FB) Är det möjligt att köra bil till Thailand från Sverige?
Redan tankat och packat?
Eller är det ännu en trolltråd?
Citera
2023-05-08, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
TS låter som invandrare och då rullar pengarna in utan konstigheter även om det kallas aktivitetsstöd eller soc bidrag.

Jag tog det på beskrivningen om BMW och Mercedesbilarna. Skriker invandrare eller 15-årig fjant.
Ts kanske skulle skaffa en Volvo 245 A-traktor och sluta drömma tills han får körkort för bil?

F ö intressant att läsa så många lesservisser som har synpunkter och ger råd om saker de inte har den minsta kunskap eller erfarenhet av.
Citera
2023-05-13, 11:56
Medlem
Skulle inte köpt en SUV alls, faktiskt.
Dåligt utrymme relativt storlek, törstiga, klumpiga, tråkiga att köra.
SUV är ju knappast någon sexmagnet heller som du verkar leta efter, skriker mellanchef mitt i livet med fru, barn och villa.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in