Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-03, 10:24
  #1
Medlem
Är det någon mer som får fullständig spunk på att det spelas musik från gömda högtalare överallt på hotell? har det alltid varit så eller är det något nytt? Utanför entrén (ja, det börjar redan utomhus), i entrén, vid soffgrupperna, i trapphuset, i hissen, i korridoren, vid poolen (där det dessutom fanns en superglad pool-DJ med keps på sniskan som ÖVERRÖSTADE muzaken med sin DJ-musik), inne på toaletterna...
Det är en tortyrmetod som användes vid Guantanamo, har jag förstått, att spela musik överallt, hela tiden.
Jag kanske är en gnällspik, en choosing beggar, som får bo på tjusiga hotell Ellery på Lidingö och bada i pool men klagar på att det spelas musik?
Kanske. Kanske inte.
Min hjärna höll på att rinna ut genom mina öron och min huvudvärk gav inte med sig förrän 3 dagar senare.
Är det bara jag?
Citera
2023-05-03, 10:31
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Gnäll inte på receptionisten.
Maila hotellet direkt.
Citera
2023-05-03, 10:31
  #3
Medlem
Vore jag du skulle jag slänga iväg ett mejl till hotellet och påpeka irritationen över ljudföroreningarna. Det är bra, konstruktiv kritik. Gör det! NU!
Citera
2023-05-03, 10:38
  #4
Medlem
Sagodjurs avatar
Musik i hiss är åtminstone gammalt "elevator music"

Däremot högtalare mot gatan är ett relativt nytt fenomen.
Citera
2023-05-03, 10:50
  #5
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nipp3rt1ppa
Är det någon mer som får fullständig spunk på att det spelas musik från gömda högtalare överallt på hotell? har det alltid varit så eller är det något nytt? Utanför entrén (ja, det börjar redan utomhus), i entrén, vid soffgrupperna, i trapphuset, i hissen, i korridoren, vid poolen (där det dessutom fanns en superglad pool-DJ med keps på sniskan som ÖVERRÖSTADE muzaken med sin DJ-musik), inne på toaletterna...
Det är en tortyrmetod som användes vid Guantanamo, har jag förstått, att spela musik överallt, hela tiden.
Jag kanske är en gnällspik, en choosing beggar, som får bo på tjusiga hotell Ellery på Lidingö och bada i pool men klagar på att det spelas musik?
Kanske. Kanske inte.
Min hjärna höll på att rinna ut genom mina öron och min huvudvärk gav inte med sig förrän 3 dagar senare.
Är det bara jag?
När du studsar in i hissen, nyrakad & redo med ljuvlig hissmusik då blir stegen lättare nere vid hotell lobbyn.

Semester, avkoppling, dryck, kvinnor, elegans & klass. Vad passar bättre än Tony Bennett, Dean Martin & Frank Sinatra?

Med dessa briljanta underhållare på låg volym i bakgrunden med din drink i foajén ger dig ytterligare njutning.

All annan musik är givetvis bannlyst på hotell.
Citera
2023-05-03, 11:39
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
När du studsar in i hissen, nyrakad & redo med ljuvlig hissmusik då blir stegen lättare nere vid hotell lobbyn.

Semester, avkoppling, dryck, kvinnor, elegans & klass. Vad passar bättre än Tony Bennett, Dean Martin & Frank Sinatra?

Med dessa briljanta underhållare på låg volym i bakgrunden med din drink i foajén ger dig ytterligare njutning.

All annan musik är givetvis bannlyst på hotell.

Hade det inte varit coolt om man kunde välja en bakgrunds-tema-låt när man skapar trådar på FB?? Så spelas de för alla som besöker tråden, kommer i rätt stämning, etc...
Citera
2023-05-03, 12:07
  #7
Medlem
Helt enig med ts. Låg musik i pianobaren alt hissen kan accepteras, men inte överallt. P.s. det har börjat med otyget i matvarobutiker också. Om det tycker jag inte
Citera
2023-05-03, 12:59
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
När du studsar in i hissen, nyrakad & redo med ljuvlig hissmusik då blir stegen lättare nere vid hotell lobbyn.

Semester, avkoppling, dryck, kvinnor, elegans & klass. Vad passar bättre än Tony Bennett, Dean Martin & Frank Sinatra?

Med dessa briljanta underhållare på låg volym i bakgrunden med din drink i foajén ger dig ytterligare njutning.

All annan musik är givetvis bannlyst på hotell.

Åh, min själ, som jag ÖNSKAR att det hade varit Dinah Washington, Sarah Vaughan, Chet Baker, Peggy Lee, eller någon av de sammetslena hjärtekrossarna som du nämnde ovan. Då hade mitt nyrakade plyte kanske prytts av ett litet leende.
Men nej. Det var någon slags ambient blippeblopp jävla synthmatta som jag tror är lika nyttigt för kroppen som att stå och pinka på Tjernobyl.
Citera
2023-05-03, 16:31
  #9
Medlem
proconsuls avatar
I Halmstad har de satt upp högtalare längs shoppinggatorna. Så man kan allltså inte ta en tur på stan utan att matas med "populärmusik". Det är verkligen bedrövligt. Och på Maxi börjar musiken nu redan utanför dörrarna. Högtalare på utsidan av affären, va fan ska det tjäna till?
Citera
2024-04-27, 14:15
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
I Halmstad har de satt upp högtalare längs shoppinggatorna. Så man kan allltså inte ta en tur på stan utan att matas med "populärmusik". Det är verkligen bedrövligt. Och på Maxi börjar musiken nu redan utanför dörrarna. Högtalare på utsidan av affären, va fan ska det tjäna till?

WTF
Citera
2024-04-27, 14:20
  #11
Medlem
Nu har det gått en tid och jag har hunnit bo på ännu ett hotell där det spelades "musik" överallt. Jag har nu insett att både Ellery och mitt senaste hotell tillhör kedjan Strawberry med den där Linkedin-käcka Stordalen. Så nu vet jag att jag åtminstone ska undvika Strawberry.
Citera
2024-04-27, 14:24
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Vore jag du skulle jag slänga iväg ett mejl till hotellet och påpeka irritationen över ljudföroreningarna. Det är bra, konstruktiv kritik. Gör det! NU!

Jag gjorde det faktiskt och fick ett artigt kundtjänstsvar. De skrev dock inte "förlåt för att vi har tänkt som ägg och gett dig huvudvärk, vi slutar spela ful musik i alla dolda högtalare på alla våra hotell från och med nu, tack för att du berättade hur det ligger till"
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3526339

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback