Vilken bil i medel- till lågprisklass är bäst att volta med? Jag har en bror som har pratat med en som har voltat i en Mondeo och det var ingen höjdare. Jag var själv nära att volta med min 240 GLT -88 men landade på sidan så jag har själv ingen erfarenhet.
Vilken bil i medel- till lågprisklass är bäst att volta med? Jag har en bror som har pratat med en som har voltat i en Mondeo och det var ingen höjdare. Jag var själv nära att volta med min 240 GLT -88 men landade på sidan så jag har själv ingen erfarenhet.
Nyare volvo är nog ganska bra, det verkar finnas ett rejält säkerhetstänk bakom utformingen av deras a-stolpar. Sen att dom är så breda att man kan fronta med en långtradare som döljs bakom om dom är ju lite kontraproduktivt i säkerhetshänseende. Men rejäla är dom.
Äldre bilar skulle jag nog sikta på en mb 124 kaross.
Saab alla dagar i veckan, dom hade så bra takstolpar att dom kunde jämföras med en rullbur. Det nämns bl a i ett avsnitt av top gear. https://www.youtube.com/watch?v=_9fw9nou_G8
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!