• 4
  • 5
2023-05-09, 11:51
Medlem
Kämpa på! Ut ur träsket! Du är stark! Kör! Tro på dig själv!
Citera
2023-05-09, 11:55
Medlem
zombie-nations avatar
Nu tänker jag utanför boxen här. Men det kan finnas en icke beroendeframkallande substans som lindrar som inte borde lindra.

T ex när jag inte hade benso ett tag tog jag Tegretol och det lindrade, inte så att det blev bra, men lite enklare. Undra om det finns något liknade för Lyrica. Tyvärr blev jag sådär vansinnigt allergisk mot Tegretol så det var ju synd.
Citera
2023-05-09, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Nu tänker jag utanför boxen här. Men det kan finnas en icke beroendeframkallande substans som lindrar som inte borde lindra.

T ex när jag inte hade benso ett tag tog jag Tegretol och det lindrade, inte så att det blev bra, men lite enklare. Undra om det finns något liknade för Lyrica. Tyvärr blev jag sådär vansinnigt allergisk mot Tegretol så det var ju synd.

Definitivt värt att kolla upp. Tack för tipset. Till er andra. Stort tack. Jag ska kämpa på.
Citera
2023-06-27, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antikristetkukhuve
Det där borde ju i alla fall tyda på att det är ok att använda benso som hjälp när man går av. Lyrica påverkar vgcc (kalcium kanaler i hjärnan som när dom blockeras, indirekt höjer gaba). Medan benso binder direkt till gaba. Därför det verkar tudelat huruvida det är "ok" eller ej under at. Det där citatet pekar ju dock på att det borde vara ok. Är väl ingen ursäkt att gå och bli torsk på benso i för sig. Tyvärr biter inte benso så bra mot lyrica abs heller. Tar bort den värsta kroppsliga ångesten och gör det lite lättare att sova. Men allt det fysiska består (sen får jag inte bort den extrema ångesten totalt även med benso)
En sak som funkar ännu bättre är baclofen funkar 100%.. utan avtändningsbesvär bara ta i 5 dagar efter sen problemet löst.. tyvärr säljs ju inte baclofen på hemsidor i sverige längre
Citera
2023-06-27, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fifflarna
En sak som funkar ännu bättre är baclofen funkar 100%.. utan avtändningsbesvär bara ta i 5 dagar efter sen problemet löst.. tyvärr säljs ju inte baclofen på hemsidor i sverige längre

Jo baclofen jobbar ju på samma receptorer som lyrica (vgcc) om än i mindre grad. Så torde ju funka utmärkt. Synd att det är så svårt att få tag på, som du säger. Känner dock att många symptom blivit bättre nu.
Citera
2023-11-07, 23:58
Bannlyst
Citat:
Illegalt inhandlat. Hade ingen aning om vilken helvetes abstinens det skulle ge. Började med det då jag trodde att det skulle vara ett hälsosammare alternativ till opi. Dum som man är började man göra research först när man gått på det länge nog för att bli kraftigt beroende.

Edit: skrivs/skrevs ut mot ångest, epilepsi och nervsmärtor. Allmänt känt för att ge en av dom absolut värsta avtändningarna.

Vadå?
Jag har fått det utskrivet mot nervsmärta 75mg morgon och kväll. Nerver i ryggen ligger i kläm och ger "brinnande ben". Är det farligt?
Åt morfin förut och hade inget problem att sluta. Äter inget annat och dricker inte alkohol eller håller på med droger! Vanlig sjuk svensson!
Vad händer när man slutar menar ni? Jag har ätit i 7 dgr, ska jag sluta?
Nu blev jag rädd. Känner inget rus eller vad folk pratar om. Endast lindring av "brinnande ben".
Ge gärna tips.
Citera
2023-11-12, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmliv
Vadå?
Jag har fått det utskrivet mot nervsmärta 75mg morgon och kväll. Nerver i ryggen ligger i kläm och ger "brinnande ben". Är det farligt?
Åt morfin förut och hade inget problem att sluta. Äter inget annat och dricker inte alkohol eller håller på med droger! Vanlig sjuk svensson!
Vad händer när man slutar menar ni? Jag har ätit i 7 dgr, ska jag sluta?
Nu blev jag rädd. Känner inget rus eller vad folk pratar om. Endast lindring av "brinnande ben".
Ge gärna tips.

Lyrica är välkänt för att ge helvetisk abstinens. Lätt i klass med tyngre droger. Många beskriver abstinensen som en kombination av en benso och opi avis.
Citera
2023-11-12, 23:28
Bannlyst
Citat:
Lyrica är välkänt för att ge helvetisk abstinens. Lätt i klass med tyngre droger. Många beskriver abstinensen som en kombination av en benso och opi avis.
Tack för svar, jag slutade och återgick till mina andra smärtmediciner. Men jag kände ingenting av biverkan. Kanske låg dos. Men det var bra smärtlindring.
Vågade inte kvarvara och riskera allt hemskt jag läst här och i fass.
Citera
2025-01-08, 22:57
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Ursäkta om jag kanske skriver i en lite äldre tråd.

Men jag har ätit Lyrica samt Gabapentin i över 3 år nu i väldigt höga doser, och då menar jag verkligen väldigt höga doser. Dock inte dagligen men säg 4200mg Lyrica dvs en hel karta på en gång plus 3 - 4000mg Gabapentin samtidigt och det har jag gjort typ varannan eller var 3:e dag för att få ett skönt "rus".

Nu under juletid så har jag dock inte haft tillgång till mina Lyrica eller mina Gabapentin då jag varit utomlands. Är tillbaka i Sverige nu men har inte fått något nytt recept varken på Ly eller Gabapentin ännu. Har även Baklofen samt de flesta Bensodiazepiner på recept som man kan få utskrivet i Sverige vilket jag har många kvar av hemma. Men det tycker jag inte lindrar symptomen speciellt bra. Såklart att jag sover någorlunda bättre om jag slänger i mig tex 20mg Diazepam och 30mg Oxazepam och kanske en 1mg "Blå - Ksalol" på det.

Men jag har nu varit utan Ly och Gabapentin i lite över 2 veckor och jag upplever många av de symptomen som ni beskriver. Ibland somnar jag i sängen efter bara några minuter men vissa nätter kan jag ligga helt sömnlös under hela natten, och vissa nätter kan jag drömma helt sjuka drömmar.

Jag mår också ofta ganska illa och får ibland kräkningar och när jag skall göra nummer 2 på toa så är det som att kissa med stjärten. Och kroppen skakar ofta när jag ligger ner eller sitter upp vilket ju är sämre för mig då jag även har en kraftig Epilepsisjukdom. Upplever också många av de psykiska besvär ni beskriver. Får många fler och värre panikångestattacker än förut och har i stort sätt ångest dagligen vilket både Ly och Gaba lindrande men mina Benso upplever jag mest att dom lindrar sömnbesvären.

Har provat Kratom som någon här i tråden tyckte lindrade hens besvär. Men det var för typ 10 år sedan.

Cannabis om man har tillgång till något bra tycker jag lindrar AT:n ganska bra under kvällen/natten och jag sover betydligt bättre om jag röker en stark Indica Joint eller 2 under kvällen.

Kanske är värt att prova Kratom och se hur det funkar i dagens läge på mig och om det hjälper mot denna fruktansvärda AT:n?
Tycker att många Opiater samt Opioider är väldigt sköna att inta för att få ett lätt "rus" men det är inget jag använder för att berusa mig på i dagens läge.

Pregabalin dvs Ly samt Gabapentin är 2 av få substanser jag kan bli kraftigt beroende av om bortser från Centralstimulanter.

Baklofen lindrar muskelstelheten och min spasticitet jag har pga min Epilepsi så tar jag 50 -. 75mg Baklofen under kvällen så sover jag också någorlunda bättre. Men de lindrar dock inte de övriga symptomen alls och det tycker jag inte att benso gör heller om jag inte slänger I mig extremt höga doser.

/Mvh
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2025-01-08 kl. 23:49.
Citera
2025-01-08, 23:03
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Ursäkta om jag kanske skriver i en lite äldre tråd.

Men jag har ätit Lyrica samt Gabapentin i över 3 år nu i väldigt höga doser, och då menar jag verkligen väldigt höga doser. Dock inte dagligen men säg 4200mg Lyrica dvs en hel karta på en gång plus 3 - 4000mg Gabapentin samtidigt och det har jag gjort typ varannan eller var 3:e dag för att få ett skönt "rus".

Nu under juletid så har jag dock inte haft tillgång till mina Lyrica eller mina Gabapentin då jag varit utomlands. Är tillbaka i Sverige nu men har inte fått något nytt recept varken på Ly eller Gabapentin ännu. Har även Baklofen samt de flesta Bensodiazepiner på recept som man kan få utskrivet i Sverige vilket jag har många kvar av hemma. Men det tycker jag inte lindrar symptomen speciellt bra. Såklart att jag sover någorlunda bättre om jag slänger i mig tex 20mg Diazepam och 30mg Oxazepam och kanske en 1mg "Blå - Ksalol" på det.

Men jag har nu varit utan Ly och Gabapentin i lite över 2 veckor och jag upplever många av de symptomen som ni beskriver. Ibland somnar jag i sängen efter bara några minuter men vissa nätter kan jag ligga helt sömnlös under hela natten och drömma helt sjuka drömmar.
Jag mår också ofta ganska illa och får ibland kräkningar och när jag skall göra nummer 2 på toa så är det som att kissa med stjärten. Och kroppen skakar ofta när jag ligger ner eller sitter upp vilket ju är sämre för mig då jag även har en kraftig Epilepsisjukdom. Upplever också många av de psykiska besvär ni beskriver. Får många fler och värre panikångestattacker än förut och har i stort sätt ångest dagligen vilket både Ly och Gaba lindrande men mina Benso upplever jag mest att dom lindrar sömnbesvären.

Har provat Kratom som någon här i tråden tyckte lindrade hens besvär. Men det var för typ 10 år sedan.

Cannabis om man har tillgång till något bra tycker jag lindrar AT:n ganska bra under kvällen/natten och jag sover betydligt bättre om jag röker en stark Indica Joint.

Kanske är värt att prova Kratom och se hur det funkar i dagens läge mot denna AT:n? Tycker att många Opiater samt Opioider är väldigt sköna att inta för att få ett lätt "rus" men det är inget jag använder för att berusad mig på i dagens läge.

/Mvh

* "Men Opiater eller Opioider är inget jag använder i berusningsyfte i dagens läge"

Ska se om jag kan hitta någon bra sida där man kan köpa.Kratom och se hur det fungerar på mig i dagsläget och om det lindrar denna hemska AT:n.
Hoppas också på att jag snart får tillgång till lite bra Indica gräs från en.vän då jag verkligen känner att det lindrar symptomen någorlunda.

Någon som har nåt bra tips på något annat man kan införskaffa sig för att ev lindra denna AT:n?

Och jag tänkte helt och hållet sluta med Ly och Gabapentin helt och hållet när denna AT:n är över även om jag får det utskrivet.

/Mvh
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2025-01-08 kl. 23:22.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in