Citat:
Ursprungligen postat av
SvarifaxxALaUe
Ursäkta om jag kanske skriver i en lite äldre tråd.
Men jag har ätit Lyrica samt Gabapentin i över 3 år nu i väldigt höga doser, och då menar jag verkligen väldigt höga doser. Dock inte dagligen men säg 4200mg Lyrica dvs en hel karta på en gång plus 3 - 4000mg Gabapentin samtidigt och det har jag gjort typ varannan eller var 3:e dag för att få ett skönt "rus".
Nu under juletid så har jag dock inte haft tillgång till mina Lyrica eller mina Gabapentin då jag varit utomlands. Är tillbaka i Sverige nu men har inte fått något nytt recept varken på Ly eller Gabapentin ännu. Har även Baklofen samt de flesta Bensodiazepiner på recept som man kan få utskrivet i Sverige vilket jag har många kvar av hemma. Men det tycker jag inte lindrar symptomen speciellt bra. Såklart att jag sover någorlunda bättre om jag slänger i mig tex 20mg Diazepam och 30mg Oxazepam och kanske en 1mg "Blå - Ksalol" på det.
Men jag har nu varit utan Ly och Gabapentin i lite över 2 veckor och jag upplever många av de symptomen som ni beskriver. Ibland somnar jag i sängen efter bara några minuter men vissa nätter kan jag ligga helt sömnlös under hela natten och drömma helt sjuka drömmar.
Jag mår också ofta ganska illa och får ibland kräkningar och när jag skall göra nummer 2 på toa så är det som att kissa med stjärten. Och kroppen skakar ofta när jag ligger ner eller sitter upp vilket ju är sämre för mig då jag även har en kraftig Epilepsisjukdom. Upplever också många av de psykiska besvär ni beskriver. Får många fler och värre panikångestattacker än förut och har i stort sätt ångest dagligen vilket både Ly och Gaba lindrande men mina Benso upplever jag mest att dom lindrar sömnbesvären.
Har provat Kratom som någon här i tråden tyckte lindrade hens besvär. Men det var för typ 10 år sedan.
Cannabis om man har tillgång till något bra tycker jag lindrar AT:n ganska bra under kvällen/natten och jag sover betydligt bättre om jag röker en stark Indica Joint.
Kanske är värt att prova Kratom och se hur det funkar i dagens läge mot denna AT:n? Tycker att många Opiater samt Opioider är väldigt sköna att inta för att få ett lätt "rus" men det är inget jag använder för att berusad mig på i dagens läge.
/Mvh
* "Men Opiater eller Opioider är inget jag använder i berusningsyfte i dagens läge"
Ska se om jag kan hitta någon bra sida där man kan köpa.Kratom och se hur det fungerar på mig i dagsläget och om det lindrar denna hemska AT:n.
Hoppas också på att jag snart får tillgång till lite bra Indica gräs från en.vän då jag verkligen känner att det lindrar symptomen någorlunda.
Någon som har nåt bra tips på något annat man kan införskaffa sig för att ev lindra denna AT:n?
Och jag tänkte helt och hållet sluta med Ly och Gabapentin helt och hållet när denna AT:n är över även om jag får det utskrivet.
/Mvh