Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-13, 23:17
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
perfekt existerar inte

So what? De flesta vill ha något så perfekt som möjligt, och för att kunna komma så nära perfektion som möjligt, måste man veta vad målet är.
Citera
2024-11-15, 23:59
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Jaha - och hur definierar du isåfall personkemi? Gillar du alla som ler snällt när de pratar med dig?

Personkemi är den känsla av samhörighet eller "klick" som uppstår mellan människor när de förstår, trivs med och känner sig bekväma med varandra. Det handlar om hur väl personligheter, kommunikationsstilar och energier stämmer överens.
Citera
2024-11-16, 02:56
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Personkemi är den känsla av samhörighet eller "klick" som uppstår mellan människor när de förstår, trivs med och känner sig bekväma med varandra. Det handlar om hur väl personligheter, kommunikationsstilar och energier stämmer överens.

Ok, sånt som bilförsäljare, maffiasnubbar och andra falska manipulatörer är proffs på att framkalla alltså.
Citera
2024-11-17, 01:23
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Ok, sånt som bilförsäljare, maffiasnubbar och andra falska manipulatörer är proffs på att framkalla alltså.

Precis - och det är upp till dig att avgöra om det är äkta eller inte.
Citera
2024-11-17, 10:45
Medlem
Den perfekta pojkvännen är den man klickar med. Det finns ingen mall, utan det handlar om personkemi. I mina ögon är min partner den perfekta pojkvännen, med både sina styrkor och svagheter, just för att han är han. Hur klyschigt det än må låta. Det handlar om hur personen får en att må och känna.
Citera
2024-11-20, 12:16
Medlem
Förtydligande

Med risk för att låta som en utpräglad nordbo så tycker jag den perfekta mannen är en man jag kan sitta tyst tillsammans med och känna hans närvaro samtidigt som den känns självklar, trygg och behaglig. Om han lämnar rummet saknar jag hans doft. Har han barn är han en ansvarsfull förälder som engagerar sig i att skapa gemensam tid och sammanhang med dem. Har han inte barn ser jag hans sociala kvaliteter i hur han interagerar med andra nära men också mer perifera personer, som grannar, kollegor. Mot mig agerar han på ett sätt som får mig att trivas och som visar att han trivs i mitt sällskap. Han är grundad i någon sorts personlig övertygelse och riktning med en allmän vilja att göra gott för annat än egen vinning. Han är med andra ord reko, kompatibel med mig och det finns en attraktion och en känsla av närvaro i stunden. Därför går de flesta män på dejtingsajter bort. De som poserar går bort. De som interagerar går hem.

Förtydligande. Fattar om det låter som en teoretisk konstruktion så jag vill säga att den här beskrivningen utgår från personer och situationer jag upplevt med män jag dragits till i en sorts primitiv fysisk attraktion. Särskilt det där med om han har barn. Gick igång på det långt innan jag själv funderade på att skaffa några. Sett till mer konkreta egenskaper faller jag för doften, glimten i ögat och att han tar plats i rummet. Det skadar inte om han har en stor mage jag kan vila mig mot så länge han är någorlunda bredaxlad och inte så indränkt i parfym så att hans manliga doft tränger fram. Det hjälper så klart till om
han inte rakat armhålorna och inte är precis nyduschad.
Senast redigerad av Halleluljah 2024-11-20 kl. 12:30. Anledning: Förtydligande
Citera
2024-11-20, 12:43
Medlem
Stavfel

Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Jag är inte tjej men desas tror jag är grundpelare i mäns attraktion hos tjejer:
Fysiskt utseende (biceps och ej ölmage , mer rutor) dock inte överdrivet som anabola.
Ansiktshår som visar att man lagt ner tid att snygga till. Tjejer gillar nån millimeter skägghår
Doft ren och gärna dyr aftershave.
Klädsel där plaggen passar ihop (finskor)
Självsäkerhet , man vet vad man vill , lite dominans.
Kunskap språk , musikinstrument, reserfarenhet

Varför svarar du om du inte är tjej? Hade fattat om du var bög och beskrev din drömkille, men du är alltså hetero man som killgissar om tjejers drömkille? Intressant. I mina ögon låter det du beskriver mer som en checklista över hygienfaktorer i en tänkt kravspecifikation än som en beskrivning av Han med stort H. När attraktionen slår till är kravspecifikationen mer som en karta för att hitta rätt skulle jag säga. Drömkillen kommer i olika former, så långt är jag med dig, men det är inte hans förmåga att matcha sin outfit som får kvinnan på fall.
Senast redigerad av Halleluljah 2024-11-20 kl. 12:44. Anledning: Stavfel
Citera
2024-11-21, 05:38
Medlem
styckets avatar
Har en endaste sagt den viktigaste komponenten?

Spännande utan att vara toxic.
Citera
2024-11-21, 07:18
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Tror ytligt sett att det handlar om både utseende och beteende.

Tjejer lägger märke till offantligt mer detaljer än män, de noterar frisyr, om man rakat sig , ögonkontakt, rak rygg, klädsel osv osv. I stort skall en man vara vältränad och visa att han lagt ner tid på sitt utseende, utstråla självsäkerhet, det i sig kan yttra sig på många sätt beroende på situation.

Sen personlighet beror ,, somliga kvinnor gillar män som utstrålar bland folk medan andra gillar de som är mystiska och inte gör mycket för att synas.

Jag är inte tjej men desas tror jag är grundpelare i mäns attraktion hos tjejer:
Fysiskt utseende (biceps och ej ölmage , mer rutor) dock inte överdrivet som anabola.
Ansiktshår som visar att man lagt ner tid att snygga till. Tjejer gillar nån millimeter skägghår
Doft ren och gärna dyr aftershave.
Klädsel där plaggen passar ihop (finskor)
Självsäkerhet , man vet vad man vill , lite dominans.
Kunskap språk , musikinstrument, reserfarenhet

Du tror att tjejers drömkille är James Bond. Finskor.
Citera
2024-11-21, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Allt handlar om personkemi - allt annat är sekundärt.
Vad är personkemi?
Citera
2024-11-21, 09:06
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Vad är personkemi?

Personkemi är den känsla av samhörighet eller "klick" som uppstår mellan människor när de förstår, trivs med och känner sig bekväma med varandra.

Det handlar om hur väl personligheter, kommunikationsstilar och energier stämmer överens.
Citera
Igår, 20:49
Medlem
Tror ej den perfekta personen finns och eftersträvar heller inte perfektion.

Men on topic:
Vill att han är självförsörjande ekonomiskt. Måste inte vara rik men klara sina egna kostnader.
Självgående emotionellt och praktiskt, exempelvis ta hand om egen tvätt och disk, kunna laga mat, sköta om sitt yttre, hantera egna känslor.

Jag vill också ha en lätt hand och en "mild ton", trött på hårda ord.
Inget drama, manipulation, kontroll och svartsjuka.

Jag behöver få en dos frihet. Ger det också.

I korthet: en vänlig själ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in