Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-21, 19:23
  #2437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Varför ska drag queens få ta del av skattebetalarnas pengar för att åka runt och uppträda och läsa HBTQ-certifierade "sagor" för barn?

Vi betalar väl redan förskolepedagoger för att lära barnen grundläggande kunskap inom respekt, vänskap och beteende?

Är det inte i grund och botten barnets mor & far som ska lära barnet dessa grunder?


Just för att barn inte gör som man säger utan som man gör. Om dom ser en man i kvinnokläder så normaliseras det och det kanske sitter en liten pojke i sagoringen som drömmer om att få ha på sig en klänning eller en flicka som egentligen känner sig lite mer grabbig men inte vågar just för att man har en förälder som talar både högt och tydligt hur jävla fel det är. Hur fan kan det störa folk så mycket att alla är olika? Titta åt andra hållet om du blir så förbannat kränkt över någon annans kläder eller läggning. Jävla neandertalare.
Citera
2023-06-21, 19:29
  #2438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Varför ska dom över huvud taget läsa sagor för barn? Är inte det något för bibliotekarier?
Kan vilken person som helst slumpmässigt deklarera att de ska läsa sagor för barn och få betalt av Staten för det?
Har man gjort något utdrag på dessa personer som ska jobba nära små barn?


Man gör en slagning på alla som ska jobba med barn och den slagningen innefattar just det du undrar över. Det finns säkert bibliotekarier som är transvestiter ska du se, det ena behöver ju inte utesluta det andra. Men du tycks tro att en transvestit är bara en transvestit och ingenting annat? Hur gammal är du? Är dina föräldrar syskon, är du lobotomerad? Så många frågor.
Citera
2023-06-21, 19:58
  #2439
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebiggelwiggel
Man gör en slagning på alla som ska jobba med barn och den slagningen innefattar just det du undrar över. Det finns säkert bibliotekarier som är transvestiter ska du se, det ena behöver ju inte utesluta det andra. Men du tycks tro att en transvestit är bara en transvestit och ingenting annat? Hur gammal är du? Är dina föräldrar syskon, är du lobotomerad? Så många frågor.

Och så lite svar. Källa på att utdrag har gjorts i de här fallen?
Du är som en fjunis som försöker mucka gräl.
Citera
2023-06-21, 20:27
  #2440
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebiggelwiggel
Just för att barn inte gör som man säger utan som man gör. Om dom ser en man i kvinnokläder så normaliseras det och det kanske sitter en liten pojke i sagoringen som drömmer om att få ha på sig en klänning eller en flicka som egentligen känner sig lite mer grabbig men inte vågar just för att man har en förälder som talar både högt och tydligt hur jävla fel det är. Hur fan kan det störa folk så mycket att alla är olika? Titta åt andra hållet om du blir så förbannat kränkt över någon annans kläder eller läggning. Jävla neandertalare.

Du säger att barn påverkas till transhållet eller det normala av det barn ser. Varför är det statens roll att lura in barnet åt ena hållet och inte föräldrarnas hemska håll? Ska inte staten vara neutral? Du vill bara tvinga ANDRAS barn till det du tycker är bäst. Sök hjälp.

EDIT: I och med att alla är i denna "könshjärntvättning" som du vill få det till, varför skulle det ena vara bättre? Jag är emot tvånget och besattheten av att exprementera med andras barn.
__________________
Senast redigerad av kanblikul 2023-06-21 kl. 20:30.
Citera
2023-06-21, 20:42
  #2441
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Och så lite svar. Källa på att utdrag har gjorts i de här fallen?
Du är som en fjunis som försöker mucka gräl.


Om man ska jobba med barn så ska slagningar göras. Om dom inte har gjort det så har det brustit någonstans. Fjunis kan du va själv
Citera
2023-06-21, 20:51
  #2442
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Du säger att barn påverkas till transhållet eller det normala av det barn ser. Varför är det statens roll att lura in barnet åt ena hållet och inte föräldrarnas hemska håll? Ska inte staten vara neutral? Du vill bara tvinga ANDRAS barn till det du tycker är bäst. Sök hjälp.

EDIT: I och med att alla är i denna "könshjärntvättning" som du vill få det till, varför skulle det ena vara bättre? Jag är emot tvånget och besattheten av att exprementera med andras barn.

Nej det är inte det jag säger. Jag säger och menar att barn ser då själva att det är okej och kan därmed våga. Ingen som ska lura någon åt något håll, vuxna förebilder ska visa och lära barn att det är okej att ta den vägen man vill gå även om det sticker ut från normen. Jag personligen tycker inte ens om barn så jag skulle inte tvinga dom till någonting förutom att hålla sig borta från mig. Men dom ska fortfarande få vara sig själva.
Citera
2023-06-21, 20:53
  #2443
Avstängd
Är det här ”kvinnan” i den blåa Beatlen vid macken?
Citera
2023-06-21, 20:57
  #2444
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebiggelwiggel
Nej det är inte det jag säger. Jag säger och menar att barn ser då själva att det är okej och kan därmed våga. Ingen som ska lura någon åt något håll, vuxna förebilder ska visa och lära barn att det är okej att ta den vägen man vill gå även om det sticker ut från normen. Jag personligen tycker inte ens om barn så jag skulle inte tvinga dom till någonting förutom att hålla sig borta från mig. Men dom ska fortfarande få vara sig själva.

Ska alla barn bli drabbade av förvirring av det som "gynnar" 0.01% av befolkningen UTAN att föräldrarna får säga någonting om det? Ska staten få gambla med andras barn om det tycker du?
Citera
2023-06-21, 21:00
  #2445
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Ska alla barn bli drabbade av förvirring av det som "gynnar" 0.01% av befolkningen UTAN att föräldrarna får säga någonting om det? Ska staten få gambla med andras barn om det tycker du?

Det är fortfarande ingen som gamblar. Dom visar förmodligen bara på detta sätt att människor är olika. Vet inte vart du fått siffrorna ifrån men hur som helst är dom säkert högre än man tror om man räknar med dom som inte vågar vara sig själva för att det finns såna som du.
Citera
2023-06-21, 21:10
  #2446
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebiggelwiggel
Det är fortfarande ingen som gamblar. Dom visar förmodligen bara på detta sätt att människor är olika. Vet inte vart du fått siffrorna ifrån men hur som helst är dom säkert högre än man tror om man räknar med dom som inte vågar vara sig själva för att det finns såna som du.

Varför låter man inte en som tror att han är en häst få läsa för barnen? Bara för att visa att man få vara exakt den man vill? Skulle inte det va bättre? Det skulle inte förvirra de flesta? Om mina barn tror att de är någonting de inte är så hjälps de bäst av psykvård, med 100% stöd från mig.


EDIT:
Om ett barn skulle se en häst(utklädd människa) läsa en bok skulle de tycka det va roligt, jag lovar. Men när han skulle vara helt seriös och säga "Nej, men jag är en häst på riktigt" och predika att man får vara "exakt som man känner för" så skulle barn bara bli förvirrade, tror också lite rädda rent av.
__________________
Senast redigerad av kanblikul 2023-06-21 kl. 21:27.
Citera
2023-06-21, 22:29
  #2447
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebiggelwiggel
Om man ska jobba med barn så ska slagningar göras. Om dom inte har gjort det så har det brustit någonstans. Fjunis kan du va själv

Jag känner mig som killen som står och håller en sexåring på armlängds avstånd med en hand i sexåringens panna medans denne vevar och gråtskriker för fullt.

Så, ingen källa på att det har gjorts alltså?
Citera
2023-09-19, 22:50
  #2448
Medlem
"Nu går skam på torra land"?

Jimmies "skamlösa vinhora" får Greta Renborgs pris för 2023. Priset på 25 000 kronor delas ut årligen av Svensk biblioteksförening för "god marknadsföring av bibliotek". (25kkr eller ca 80 bag in box).



https://nyheter24.se/noje/kultur/117...s-av-bibliotek
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback