Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2023-11-09, 13:31
  #85
Medlem
SkuttCobains avatar
Fan vad ni gnäller, ni låter som min pappa hela bunten.

Ja det är en liten "Volvo", de marknadsför den till och med som det, det finns större modeller för den som har behovet.

Priset är väl irrelevant numera, få går och köper en ny bil idag med sina besparingar. De som räknas är leasingavtalsavgifter och förmånsbeskattningen numera. Sekundärt är priset på andrahandsmarknaden, får se vad de kostar då.

Har själv aldrig gått i tankarna, när jag köpt bil, om hur stor bensintank är och hur långt jag kommer på en tank. Vad är grejen med det där? Själv åker jag sällan 40 mil i ett sträck, förmodligen inte ni heller. Och om ni gör det väljer ni väl att löpa en diesel.

Ja, den är byggd i Kina som resten av många komponenter och formverktyg som era bilar är byggda av idag.

Kom in i matchen.
Citera
2023-11-09, 17:17
  #86
Medlem
Kul nu när det börjat komma ut fler provkörningar av EX30 och det mesta jag sett har varit riktigt positivt. Tror och hoppas att detta blir en storsäljare och kassako för Volvo.

https://www.aftonbladet.se/bil/a/5Bd...lilla-familjen
Citera
2023-11-09, 23:32
  #87
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Företaget IDRA som gör pressen är kinessiskt.

Italienskt.

https://idragroup.com/it/gigapress
Citera
2023-12-17, 02:30
  #88
Medlem
PeterNosters avatar
En designer på Volvo har designat ZEEKR 007 som kommer med ett fantastiskt nytt batteri. Ett LFP som ger 87 mils räckvidd.

Väntas komma på Volvo och Polestar:

Geely’s Swedish designed Zeekr 007 gets Golden LFP battery & 870km range
https://www.youtube.com/watch?v=dKpg6WLyB2A
Citera
2024-01-31, 20:45
  #89
Medlem
Tratten52s avatar
Vem fan lägger 450 tusen på en leksaksbil. Hellre en riktigt Volvo V70 D4 bättre begagnad för 150 papp så kan man tanka för 100 tusen. Då har man 250 papp kvar som man kan göra något annat vettig med.
Citera
2024-02-01, 01:11
  #90
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Vem fan lägger 450 tusen på en leksaksbil. Hellre en riktigt Volvo V70 D4 bättre begagnad för 150 papp så kan man tanka för 100 tusen. Då har man 250 papp kvar som man kan göra något annat vettig med.

V70 är en fin klassiker som jag själv hade för 15-20 år sedan, men du kan inte jämföra priset på en ny bil med en beg. bil. Två helt olika saker, och tilltalar helt olika kundgrupper.
Citera
2024-03-25, 16:34
  #91
Medlem
BAB7s avatar
Grannen har fått sin Ex30 nu, var precis och kollade på den.

Mycket fin bil, väldigt snygg, och fina säten.
Fram sitter man väldigt bra, baksätet är dock trångt, en Golf har bättre baksäte.

Skärmen i mitten är fin, men text och symboler är lite plottrigt och litet, det tar lite för mycket av uppmärksamheten tycker jag, hastighetsmätaren kunde också gott haft lite större siffror.

I stort en fin och trevlig bil, men mjukvaran funkar inte riktigt som den ska, den verkar ganska buggig och många funktioner buggar när man kör, sa min granne.
Bla hastighetspåminnelsen och skyltavläsningen buggar, och även rattvärmen funkar inte som den ska.
Röststryningen förstod inte heller vad vi sa många gånger.
Bakrutetorkaren gick igång, och vi kunde inte stänga av den, provade även att stänga av bilen och låsa den och starta bilen igen , men då började torkaren gå igång igen.. fortfarande vet vi inte hur den ska stängas av.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback