Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-08-24, 16:25
  #49
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Hund och kattmat. Vanligtvis aldrig livet men vad jag har lärt mig genom historian är att dom flesta äter vad som helst när dom är hungriga.

Du och jag har aldrig varit så hungriga men förmodligen så tillhör vi dom 99% som också äter det också.

Det är mat och proteiner och svälter vi så har vi inte så mycket val.

Vi snackar inte vanligt hunger. Se på filmen Alive, byggt på sann historia om ett plan som kraschar på ett högt berg omringad av snö som börjar äta på sina kamrater. Alla kända varandra det var ett sportlag.
M.a.o. hungern är den bästa kryddan!
Citera
2023-09-01, 20:28
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
M.a.o. hungern är den bästa kryddan!


Sant. Självklart kommer man vägra till en början och gnälla som fan men till slut så kommer det bli som värsta lyxmaten. Det är lätt och vara kaxig och säga att man aldrig skulle göra det oavsett vad men det är bs. Har läst tillräckligt mycket för att veta att folk gör vad som helst när dom når denna hunger.
Citera
2023-09-01, 20:37
  #51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av early.bird
Titta på dokumentären på TV4 om flygkatastrofen i Anderna för 50 år sedan. Där åt man sin döda mor och syster. Så kattmat skulle vara en delikatess.

https://www.tv4play.se/program/flygo...%C3%A5r-senare

Ps. Det finns även en spelfilm. Jag tror den heter Alive.


Fick dom upp en eld eller va de bända bryta loss stycken som en köttig isglass?
Lär ju inte va de enklaste om man tar bort det moraliska.. Hur smaskade dom i sig från frysdisken där och vad började man med för slags bitar?
Citera
2023-09-01, 20:39
  #52
Avstängd
12hoppihagens avatar

Just blöt kattmat är fan restprodukterna från golvet på SCAN eller någonting, doften är vidrig och katten får inte ligga i knäet förrän en timme gått efter utfodring.

Av någon anledning skulle jag ha ganska enkelt för torrfoder, känns ganska hanterbart och skulle inte ha några större problem, men blötmaten, fy fan, pratar vi undernärd och 5 dygn utan någonting att äta, ja kanske, men det är inget jag skulle längta efter...
Citera
2023-09-02, 14:09
  #53
Medlem
Gothenburgers avatar
Troligtvis.....jag hade nog t o m käkat upp avgasröret på bilen om så krävdes.
Citera
2023-09-02, 14:24
  #54
Medlem
Bazze1s avatar
TS borde nog fundera på ett byte av kattmat luktar den illa och ser det ut som skit så är nåt fel.

Den blöta kattmaten jag köper till Hugo ser fräsch ut och luktar faktiskt gott (purina gourmet små runda burkar) förutom den av mousse den luktar gott men ser ut som lös skit men det gör även den mousse som är tillverkad för människan.

Och naturligtvis skulle jag äta kattmat om jag svultit och inget annat finns att tillgå...finns ju t om människor som ätit sina döda medmänniskor vid svält.
Citera
2023-09-02, 14:26
  #55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Skulle ge katten mat och när jag hällde i den i skålen... Det såg ut som lös skit med morot. Och luktade värre än så.

Så säg att jorden gått under eller zombies... Ni hittar en matbutik men det enda som finns i hyllorna är blötfoder för katter. Tvingar ni i er eller gå ni vidare?
Hade jorden gått under hade jag nog hängt på. Hade inte hållit mig fast i sargen för lite kattmat….
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback