Står och väljer mellan förmånsbil och Q8 hade väl kostat mig runt 1000-1500kr mer netto att ha.
Kan då fan inte komma fram till vad som är billigast och effektivast. GLC har ju eldrift upp till 12 mil och de kommer man ju lätt fram o tillbaka till jobbet och kan ta sig ett par turer här o där utan o behöva köra bensin.
Fördelen är ju också att man slipper ha räckviddsångest på resor till fjällen..
Q8 dock kanske blir billigare o köra över tid ändå.
Kör runt 2500 mil om året. Åker 500-900 km resor 5-8 gånger om året. Pendlar i värsta fall 20 mil om dagen.
Dyra bilar båda två. Välj den du gillar bäst.
Jag hade valt en stor bil med stor diesel om inte kostnaden vore en faktor och mindre bil med mindre motor om kostader är viktigt. Elbil är nog bara intressant om man har möjlighet att ha en andrabil. Bensinbil kanske om du mest kör korta sträckor. Det är mina åsikter.
Senast redigerad av XrayCharles 2023-05-10 kl. 21:19.
Står och väljer mellan förmånsbil och Q8 hade väl kostat mig runt 1000-1500kr mer netto att ha.
Kan då fan inte komma fram till vad som är billigast och effektivast. GLC har ju eldrift upp till 12 mil och de kommer man ju lätt fram o tillbaka till jobbet och kan ta sig ett par turer här o där utan o behöva köra bensin.
Fördelen är ju också att man slipper ha räckviddsångest på resor till fjällen..
Q8 dock kanske blir billigare o köra över tid ändå.
Kör runt 2500 mil om året. Åker 500-900 km resor 5-8 gånger om året. Pendlar i värsta fall 20 mil om dagen.
Mercedes är dock alltid Mercedes. Audin går fetbort. Hur kan du ens tveka på den?
Jag har kört båda och Audin är betydligt mer komfortabel och har klart bättre inredning.
Den har dessutom luftfjädring och är väldigt bra vinteregenskaper.
Provkör båda, jag tror du kommer svälja att Audin kräver lite planering vid fjällresor.
Vadå efterblivet svar? Jag har ägt både Audi, BMW och Mercedes och särskilt Audin går fetbort. Värsta dyngan men bra för den efterblivne som vill köra låtsaspremium.
Vis av erfarenhet så kommer jag aldrig att köra annat än Mercedes.
Vadå efterblivet svar? Jag har ägt både Audi, BMW och Mercedes och särskilt Audin går fetbort. Värsta dyngan men bra för den efterblivne som vill köra låtsaspremium.
Vis av erfarenhet så kommer jag aldrig att köra annat än Mercedes.
Inget fel på Mercedes generellt men man kan inte säga att alla Mercedes-modeller är bättre än alla Audi-modeller.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!