Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-05-14, 21:51
  #13
Medlem
Min v70 med Summumpaket har Bluetooth...däremot så har den inte så jag kan spela upp musik från min Samsung via blåtanden.

Det går från Iphone, men det är för att Iphonen har en ipod "inbyggd" eller vad man ska säga.

Så jag köpte en sån där blåtand i cigguttaget som kopplades in i AUX. Så var det problemet löst.

Men har så telefonen kan koppla upp, å ringa samtal å så.
Citera
2023-05-14, 21:52
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crystalii
Om de ger mig kompensation som ett alternativ, hur mycket tycker ni den summan bör vara för att det ska vara värt att acceptera?

Återigen, har bilhandlaren skyldighet att ersätta mig för den extra avgiften jag betalade till långivaren för att finansiera bilköpet?

Du kommer aldrig få igenom ett återköp/större kompensation för att blåtand saknas.

Och om det är blåtanden som är make or break i ett bilköp, hur fan kan man INTE kontrollera det då innan man kritar på avtalet?
Citera
2023-05-14, 21:57
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Du kommer aldrig få igenom ett återköp/större kompensation för att blåtand saknas.

Och om det är blåtanden som är make or break i ett bilköp, hur fan kan man INTE kontrollera det då innan man kritar på avtalet?

För att bilhandlaren hade skrivit det i annonsen och sa att det fanns, och för att bilen hade alla slags extra funktioner och påkostade paket så det är inte så att jag gick igenom detalj för detalj. Fokuserade mer på att köra bilen, lyssna efter missljud, kontrollera växellåda, bromsar, fönsterhissar m.m.
Citera
2023-05-15, 10:48
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Vem har bekräftat att den inte har Bluetooth?
Jag vill sticka ut hakan och påstå att den som undersökt saken har fel då den där ska ha det.
Enklast är att du kollar med din lokala Volvohandlare. De ser varenda liten skruv i din bil.

Det är väl bara att trycka på "Media" knappen på mittkonsollen, finns inte Bluetooth med där som val så finns det inte?

(Min förra bil var just en V40 Summum 2013 med Bluetooth)
Citera
2023-05-15, 10:52
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Min v70 med Summumpaket har Bluetooth...däremot så har den inte så jag kan spela upp musik från min Samsung via blåtanden.

Det går från Iphone, men det är för att Iphonen har en ipod "inbyggd" eller vad man ska säga.

Så jag köpte en sån där blåtand i cigguttaget som kopplades in i AUX. Så var det problemet löst.

Men har så telefonen kan koppla upp, å ringa samtal å så.

Det låter ju väldigt märkligt. Tycker både bilen, iPhonen och Samsungen borde använda A2DP-profile?
Citera
2023-05-15, 11:15
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Du kommer aldrig få igenom ett återköp/större kompensation för att blåtand saknas.

Och om det är blåtanden som är make or break i ett bilköp, hur fan kan man INTE kontrollera det då innan man kritar på avtalet?
Håller fullständigt med!
Om det är så viktigt - verkar vara det allra viktigaste på hela bilen - så skulle du väl ha kollat innan du skrev på köpekontraktet.
Citera
2023-05-15, 11:20
  #19
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Bilen har alltså performance och inte high performance ljudpaket.
Du kan glömma att Volvo skulle göra någon uppgradering.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in