Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-05-17, 09:55
  #25
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Nej, det är väl ingen nyhet direkt. Men Flashback ger ett sken av att ha en oberoende och öppen inställning till alla och att man värnar om yttrandefriheten. Det skadar inte att påminna om att det inte är riktigt sant när de återkommande agerar som att de var ledare för alt-right/whitepower Sweden.

Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
admin skriver även om det är lite kryptiskt, att det är för att värna tjejer i era lite egna forum här på Flashback, då den gruppen det riktas sig till kan bete sig väldigt svinigt mot er.

Så jag ser det som ett väldigt "vänstervridet" beslut, snarare än ett "högervridet".

Jag tycker det är helt OK om vissa är kritiska till våra beslut, men det är svårt att bemöta kritiken om vi inte förstår vad ni är kritiska till. Är skapandet av forumet "Manosfärer, maskulinism och mansrörelser" ett "whitepower-beslut", eller är det tvärtom ett "vänstervridet" beslut? Det är oklart vad ni menar, och även oklart hur något av dessa anklagelser skulle vara av betydelse.

För mig är det helt ointressant om någon är "vänstervriden" eller "whitepower". Med undantag om det finns några som kan bli kränkta, för då är det en bonus. Oavsett det är någon med vänster- eller höger-sympatier. Det finns lättkränkta på båda sidorna, och de fyller givetvis en funktion. Så vi övriga har något att göra oss roliga över. För lättkränkta är inget annat än lättkränkta. De har ett underhållningsvärde, inget annat.

Nu säger jag inte att någon av er är lättkränkta, då jag inte förstår kritiken. Så min fråga till er, som jag upplever vara kritiska till beslutet, är vad ni anser vara felaktigt med skapandet av detta forum.

Forumet lanserades igår, och har f.n. 67 trådar. Majoriteten av dessa är flyttade från forumen "Relationer och samlevnad", "Feminism" och "Jämställdhet och diskriminering". På vilket sätt gynnas diskussionerna i dessa trådar av att de flyttas tillbaka till dessa forum? Min uppfattning är att samtliga forum gynnas av denna uppdelning.

Vad det gäller nazister, kommunister och anarkister, så är samtliga hjärtligt välkomna på Flashback. Om det finns någon som blir upprörd och kränkt av detta så är det helt OK. Men denna kritik bör isf. lyftas i en separat tråd. Denna tråd handlar om skapandet av forumet "Manosfärer, maskulinism och mansrörelser". Inte om cancelkultur eller någons eventuella känslor som blivit sårade. Dessa ämnen får gärna diskuteras, men bör isf diskuteras i en separat tråd. Förutsatt att det inte finns en koppling som är relevant för denna tråd.

admin
Citera
2023-05-17, 10:07
  #26
Medlem
Folketstempels avatar
Då vill jag snabbt rätta missförståndet, att jag inte var tillräckligt tydlig och menade inte att det är ett vänstervridet beslut. Jag ville få en nyans i förhållande till en vänsteråsikt men misslyckades, då jag skrev för snabbt och slarvigt samt att inte läsa igenom i efterhand.

Sorry Flashback, det var inget som skulle vara illa menat mot er.

/Ft
Citera
2023-05-17, 19:40
  #27
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Mycket uppskattat admin!
Citera
2023-05-21, 06:31
  #28
Medlem
Muppetys avatar
Är inte (FB) Manosfärer, maskulinism och mansrörelser motsatsen till (FB) Feminism?

Tänkte att de ligger under olika underforum...? Det första under "Livsstil" o det andra under "Politik".
Citera
2023-05-21, 06:56
  #29
Avstängd
scoremaxs avatar
Hoppas detta kan innebära att trådarna inne på ”feminism” inte behöver spåra ur i sinnessjuk pajkastning som varit fallet ganska ofta hitintills.

Att vissa kan få detta till ”Althöger-konspirationer” är föga förvånande när man ser vem det är.
Citera
2023-05-21, 12:46
  #30
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Är inte (FB) Manosfärer, maskulinism och mansrörelser motsatsen till (FB) Feminism?

Tänkte att de ligger under olika underforum...? Det första under "Livsstil" o det andra under "Politik".

Skillnaden är väl att den ena är en politisk ideologi och ar varit så i ca 120 år medans 3M inte är det, även om det gjordes något/några försök på 1970talet (i USA)
Citera
2023-11-06, 19:12
  #31
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Är inte (FB) Manosfärer, maskulinism och mansrörelser motsatsen till (FB) Feminism?

Jag har besökt manosfär-forumet några gånger. Jag trodde i min enfald att "feminism" är till för diskussioner om feminism, och "manosfärer" är till för diskussioner om just manosfärer. Jag tycker att både diskussionen här, och beteendet hos de som skriver i "manosfärer", speglar en uppfattning att det ska vara ett forum främst för medlemmar av manosfären, och det kan väl inte stämma? Då har vi tagit steget öger i woke-världen, och skapat en safe space.
Citera
2024-02-02, 21:23
  #32
Medlem
gabrielle2s avatar
Det tycker jag är bra för männen att få vädra sina åsikter och känslor bland oss damer.
Män behöver det idag.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback