Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-19, 00:30
  #1
Medlem
Börjar plugga efter sommaren och kände att jag inte bara vill trycka i min lägenhet i sommar. Så inom en månad har jag lyckats hyra ut lägenhet, sålt bilen och planerat en resa till sydostasien.

Börjar i Bangkok och rör mig neråt, koh phangang, phuket, kuala lumpur, singapore, bali, gili t.Tittat upp en del vad jag kan hitta på men tänkte höra om någon har något tips? Även med åtanke att det kanske är fel period att resa i, då det är regnperiod i thailand, borde jag undvika öar som phi phi öarna då? och kanske satsa på att vara längre indonesien? Åker nu i slutet på maj. Ge mig en massa tips bara!
Citera
2023-05-19, 00:33
  #2
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reksallad99
Börjar plugga efter sommaren och kände att jag inte bara vill trycka i min lägenhet i sommar. Så inom en månad har jag lyckats hyra ut lägenhet, sålt bilen och planerat en resa till sydostasien.

Börjar i Bangkok och rör mig neråt, koh phangang, phuket, kuala lumpur, singapore, bali, gili t.Tittat upp en del vad jag kan hitta på men tänkte höra om någon har något tips? Även med åtanke att det kanske är fel period att resa i, då det är regnperiod i thailand, borde jag undvika öar som phi phi öarna då? och kanske satsa på att vara längre indonesien? Åker nu i slutet på maj. Ge mig en massa tips bara!

Kan du fortfarande avboka? Mitt tips är att i sådana fall göra det.
Citera
2023-05-19, 00:33
  #3
Medlem
SvenskaDagbladets avatar
Bästa tipset är att du först ställer dig den berättigade frågan om vad du egentligen ska göra där. Ska du frilansa eller vad är meningen och vilket är målet?
Citera
2023-05-19, 03:55
  #4
Medlem
Haajibs avatar
Jag skulle avboka och vänta på rätt månad.
Citera
2023-05-19, 10:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Kan du fortfarande avboka? Mitt tips är att i sådana fall göra det.
Nej det är inget alternativ, du får gärna utveckla varför
__________________
Senast redigerad av Reksallad99 2023-05-19 kl. 10:26.
Citera
2023-05-19, 10:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaDagbladet
Bästa tipset är att du först ställer dig den berättigade frågan om vad du egentligen ska göra där. Ska du frilansa eller vad är meningen och vilket är målet?
Jag ska se saker och ting, träffa nya människor och festa. Kommer bli både i storstäder och mer strandområden, som Bali tex där är det ju fint väder även i sommar. Har bokat hostel i bangkok och koh phangang till att börja med, sen får vi se.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3529664

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback