Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-05-19, 14:14
  #13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Har du rapporterat inläggen du anser är problematiska då?

Generellt brukar det vara nyskapade konton som spär ur sig en massa direkta tramstrådar det första de gör, och enbart spammar skit utan något av direkt värde, som blir KFKade. Sådana som ganska omgående visar att de inte kommer bidra med någonting av värde till forumet.

De som varit reggade längre tid och faktiskt postat en del inlägg som kan sägas vara kvalitativa (dvs inte typiska sommarlovstroll som spammar trådar om sin tonårsbaja) verkar få nöja sig med att "bara" få varningar och bli avstängda om de bryter mot reglerna.

Du kan ju roa dig med att scrolla i tråden över avstängda användare, de som har blivit KFKade har oftast 0 inlägg/trådar (kvar) eftersom det enda de postat är regelbrytande skit, kollar du över deras skapade trådar så ser du var för kvalitet på trådarna de postat är. För att få ett hum om vilken nivå det handlar om att ligga på för att "kvala in" för KFK.
Nej det har jag inte gjort. Jag tror inte att det är frågan om enskilda inlägg som bryter mot en regel. Det är mer kvaliteten jämfört med kvantiteten. Ta mina inlägg i tråden Frågesport Städer som exempel. Jag brukar alltid gissa på Laxå. OK det kan ju inte vara regelbrott att någon gissar på Laxå. Men efter tio likadana gissningar oavsett vad ledtrådarna är så står det väl ganska klart att kvaliteten på gissningarna är låg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in