Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-19, 18:08
  #1
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Blev inbjuden till AW häng hemma hos en kollega och tänkte att det vore kul att dra med ett Sällskapsspel.
OBS. söker inte suparspel som handlar om att göra någon så full som möjligt. Mer spel som gör att man får veta roliga saker om folk eller skrattar så man gråter.

Sanning eller konka är ju kul i teorin men slutar med att alla säger helt efterblivna saker som drick en shot av dendär starka såsen eller "hångla med X" saker som bara får tråkiga konsekvenser och där folk fegar ur. Och alla appar jag kört har istället haft frågor gjorda av 12-åringar dvs. för mesiga.

Söker således era bästa tips på sällskapsspel som funkar på fest.
__________________
Senast redigerad av Kalsongbatong 2023-05-19 kl. 18:10.
Citera
2023-05-19, 18:10
  #2
Medlem
Couplets avatar
Skissa & Gissa brukar vara kul. Secret Hitler kan vara roligt i rätt sällskap också.
Citera
2023-05-19, 18:13
  #3
Medlem
"0- 100" är ju ganska kul o inte jättekomplicerat heller eller tar jättemycket tid.
Citera
2023-05-19, 18:18
  #4
Medlem
NyaHenriksss avatar
Med andra ord är ett lätt och roligt spel för alla åldrar.
Citera
2023-05-19, 18:19
  #5
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Skissa & Gissa brukar vara kul. Secret Hitler kan vara roligt i rätt sällskap också.
Tycker skissa och gissa lämpar sig bra på dator där alla kan rösta snabbast men känns lite sådär i pappersform. Plus att jag suger dase på att rita.
Scret Hitler verkar vara ett spel där man ska ljuga och bedra vilket jag tycker är tråkigt bland vänner och i allmänhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Mon81
"0- 100" är ju ganska kul o inte jättekomplicerat heller eller tar jättemycket tid.
0 - 100 Känns lite väl TP, vilket inte passar alla. Dessvärre jobbar jag inte med akademiker och är rädd att folk skulle zona ut och börja snacka om annat.

Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Med andra ord är ett lätt och roligt spel för alla åldrar.
Ja den verkar spännande
__________________
Senast redigerad av Kalsongbatong 2023-05-19 kl. 18:35.
Citera
2023-05-20, 21:29
  #6
Medlem
TP - Hjärnornas kamp, Pär Lagerkvist, HN03.
Citera
2023-05-20, 21:34
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongbatong
Blev inbjuden till AW häng hemma hos en kollega och tänkte att det vore kul att dra med ett Sällskapsspel.
OBS. söker inte suparspel som handlar om att göra någon så full som möjligt. Mer spel som gör att man får veta roliga saker om folk eller skrattar så man gråter.

Sanning eller konka är ju kul i teorin men slutar med att alla säger helt efterblivna saker som drick en shot av dendär starka såsen eller "hångla med X" saker som bara får tråkiga konsekvenser och där folk fegar ur. Och alla appar jag kört har istället haft frågor gjorda av 12-åringar dvs. för mesiga.

Söker således era bästa tips på sällskapsspel som funkar på fest.

Något sombrukar gå hem är ju såna "impossible puzzles" typ hjärngympa. Jag köpte med en sån med massa metallpussel som ska gå att ta isär enkelt men ändå svårt. Det krävs iofs att ingen är lättstött och tror sig vara sämre för den inte fixar en viss del.

Annars typ rita gissa vinn. Också kul.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback