Citat:
Ursprungligen postat av
Esso74
Kör förbi olycksplatsen minst två gånger dagligen och där är en vägskada/nersjunkning i högra körfältet som skulle kunna ha bidragit till obalans i bilen.
I media så skrevs det att bilen kört ner ett 20-tal stolpar till vajerräcket, men det stämmer inte alls. Där bilen sladdat in initialt är det 3 stolpar som är nerkörda sen lite längre fram är där tre till som saknas.
Min teori är att han gasat på lite för mycket i utgången ur rondellen, fått sladd som han inte kunnat häva och gått rakt in i räcket med en clean cut som följd. Där finns ingen stolpe som han kan ha kört in i om det inte menas en sån svartvit plastpinne.
Känner även ett av vittnena och det var ingen trevlig syn... Hen försöker lägga det bakom sig men har mardrömmar om det bevittnade. Hen såg inte själva förloppet utan var i mötande körbana men såg slutresultatet...
Det där låter väldigt troligt. Lite lagom med fart med sig igenom rondellen, trampar på, får sladd och sen blev det som det blev.
Att det gick i 20 km/h har jag extremt svårt att tänka mig, även om han säkert låg inom laglig hastighet.
Dels att få en så kraftig sladd i den hastigheten att man inte hinner häva den, dels att det inte blir speciellt mycket rörelseenergi för att slita av vajrarna.
Oavsett så tragisk olycka.