Citat:
Ursprungligen postat av
Morgonsolen200
Har läst hela tråden och fattar fortfarande inte kontexten, då jag frågar:
Vad menas med "alternativa konton"?
På Flashback är det tillåtet att använda sig av flera olika konton om man vill. Det kan finnas flera rimliga anledningar till att vilja det. Exempelvis att hela ens familj och bekantskapskrets känner till ditt ordinarie konto på Flashback där du för det mesta diskuterar serietidningar och modelljärnvägar. Och därför använder man sig av ett annat konto när man vill argumentera för nazism eller fördelarna med att vara homosexuell. Det är detta som avses med formuleringen "alternativa konton".
Av just anledningen i exemplet ovan är det ett regelbrott att försöka koppla samman konton med varandra på forumet. Det är alltså ett regelbrott att hävda att användare A minsann är användare B.
TS tänker sig då att man trots allt skulle kunna skapa något sorts AI som analyserar stil, dialekt och uttryck etc hos ett konto för att jämföra med andra konton. Och därmed kunna avgöra vilka konton som tillhör samma person. Och frågar sig vad som kommer hända med forumet då, och ser framför sig så pass grundläggande förändringar att det är tveksamt om forumet kommer överleva.
Personligen ställer jag mig tveksam till det senare. Eftersom det är emot reglerna att presentera dylika resultat på forumet. I bästa fall kan man ju med detta hypotetiska AI aktivt välja att ignorera inlägg som man tror sig veta är skrivna med någons alternativa konto. Det är dock emot reglerna att förklara varför man ignorerar i så fall.