Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-06-01, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ckskf
Det skulle gå, men hur gör man det?
Har typ 300gb film som ska redigeras och gås igenom, så måste jag konvertera alla til 1080 så kommer det bli ännu mer gb

men du klarar inte av att skriva vilken dator du har, grafikkort? här nämner du "hur gör man det" då svarar jag med vaddå, Vilket program använder du.

gör du lika dant när du går till doktorn, "hej jag har ont" så lär man väl trötta på dig i receptionen och skälla på dig eftersom att du slösar med deras tid.
Citera
2023-06-01, 23:14
Medlem
I en sån här klen trådstart kan jag bara ge svaret. Köp ny dator med grafikkort som klarar 4k. köp också en skärm som klarar 4k
Citera
2023-06-12, 14:30
Medlem
Har samma problem.

Har kunnat se 4k tills för 1 vecka sedan.
Hade laddat ner olika program, bitcoin wallets, och så, och då började filmerna hacka.
Nu har jag ju tagit bort alla program men går fortfarande inte se 4k.

Måste ju va nåt med CPU eller?
Citera
2023-06-12, 15:27
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Har samma problem.

Har kunnat se 4k tills för 1 vecka sedan.
Hade laddat ner olika program, bitcoin wallets, och så, och då började filmerna hacka.
Nu har jag ju tagit bort alla program men går fortfarande inte se 4k.

Måste ju va nåt med CPU eller?
Det kan vara flera saker ...Har du gjort genomsökning efter virus? Är dina drivrutiner och BIOS uppdaterade? Kör du med en bra videospelare? VLC brukar klara de flesta filtyper om det är där som skon klämmer.
Citera
2023-06-12, 15:53
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Min dator kan inte spela 4k film.
Bilden fryser direkt.

Jävligt surt då jag hade köpt en kamera och filmat massa i 4k och sen går det inte se.

Citat:
Har samma problem.

+1
Min Sinclair ZX81 som annars är hur stabil som helst kan fan i mig inte visa 4K hur jag än försöker.
Citera
2023-06-12, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Det kan vara flera saker ...Har du gjort genomsökning efter virus? Är dina drivrutiner och BIOS uppdaterade? Kör du med en bra videospelare? VLC brukar klara de flesta filtyper om det är där som skon klämmer.

När jag ladade ner nån av programmen så varnade virusprogrammet, men ser inga varningar nu så tänkte det är bortaget.

Jag skulle nu ta bort ett av programen men står att jag inte har tillträde:

https://imgur.com/a/P6P8bcz

Aldrig varit med om detta förut?
Kan det vara ett virus som är krypterat och som inte går att ta bort på vanligt vis, utan att man måste formatera m datorn?
Citera
2023-06-12, 19:36
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
När jag ladade ner nån av programmen så varnade virusprogrammet, men ser inga varningar nu så tänkte det är bortaget.

Jag skulle nu ta bort ett av programen men står att jag inte har tillträde:

https://imgur.com/a/P6P8bcz

Aldrig varit med om detta förut?
Kan det vara ett virus som är krypterat och som inte går att ta bort på vanligt vis, utan att man måste formatera m datorn?
Okej men det är inte alltid virus försvinner om du inte söker igenom helt, vad heter ditt skydd?
Jag har använt mig av programmet your uninstaller i liknande situation som har hjälpt.
Citera
2023-06-13, 06:02
Medlem
SKetchers avatar
Citat:
Det skulle gå, men hur gör man det?
Har typ 300gb film som ska redigeras och gås igenom, så måste jag konvertera alla til 1080 så kommer det bli ännu mer gb

Men för i helv...

Som nämnt innan. Ingen kan hjälpa dig innan du listar dina datorspeccs.
- GPU
- CPU
- RAM
- (valfritt) errorloggar från vlc

Tills dess är den enda lösningen att hälla tomatsoppa över dina bröstvårtor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in