Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-05, 20:58
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1161820

Varför åker han till Iran på semester? Luktar spion lång väg. Ingen vettig människa åker till mellanöstern på semester, allra minst Iran som är paria stämplat av hela västvärlden - skyll dig själv lite.

Som när de där norska kvinnorna blev halshuggna i marockanska bergen när dom beslutade sig för att ensamma två blonda tjejer åka till ett muslimskt land och bergsvandra. Hål i huvudet på många i västvärlden tyvärr - vi har haft det för bra.

Bad times creates Strong men and Strong men creates good time.
Good Times creat Weak Men and Weak men creates Bad Times - och här är vi nu tills nästa krasch/krig.
Citera
2023-09-06, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreoAxier
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1161820

Varför åker han till Iran på semester? Luktar spion lång väg. Ingen vettig människa åker till mellanöstern på semester, allra minst Iran som är paria stämplat av hela västvärlden - skyll dig själv lite.

Som när de där norska kvinnorna blev halshuggna i marockanska bergen när dom beslutade sig för att ensamma två blonda tjejer åka till ett muslimskt land och bergsvandra. Hål i huvudet på många i västvärlden tyvärr - vi har haft det för bra.

Bad times creates Strong men and Strong men creates good time.
Good Times creat Weak Men and Weak men creates Bad Times - och här är vi nu tills nästa krasch/krig.

Sveriges intresse av att spionera på Iran är nog mycket lågt. Nej det tror jag inte. Den killen är EU-tjänsteman, sådana brukar ha kontakter överallt. Att han skulle vara spion låter som rent trams.
Citera
2023-09-06, 17:21
Medlem
Men jag tycker trots allt att Sverige bör göra fångutväxlingen om det lagligt möjligt (på något sätt är det säkert det, Sverige är väldigt rigit när det gäller lagar men mer flexibilitet finns många ggr än vad man ger sken av). Oavsett hur orättvisst det är så är det viktigare att vi får hem en medborgare än att en person som har begått hemskheter för länge sedan i ett annat land skall frihetsberövas.
Citera
2023-09-06, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Sveriges intresse av att spionera på Iran är nog mycket lågt. Nej det tror jag inte. Den killen är EU-tjänsteman, sådana brukar ha kontakter överallt. Att han skulle vara spion låter som rent trams.

Varför begränsar du dig själv till att anta att han är svensk spion? Jag återkommer till min fråga: varför semestrar en pursvensk i Iran? Det är suspekt to say the least
Citera
2023-09-06, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreoAxier
Varför begränsar du dig själv till att anta att han är svensk spion? Jag återkommer till min fråga: varför semestrar en pursvensk i Iran? Det är suspekt to say the least

Varför då? Han har ju varit lite överallt om jag förstår hans meriter rätt. Sådana människor har jag träffat på flera ggr. Det är vana vid att åka runt i världen på ett sätt som medelsvennson inte är.
Citera
2023-09-06, 23:45
Medlem
Som jag förstod det så var det fyra svenskar som träffade en vän i Iran. Floderus greps av någon anledning på flygplatsen. Den här typen av personer rör sig så här i världen både privat och i jobbet. Jag ser inget märkligt alls i det.
Citera
2023-09-07, 01:23
Medlem
Citat:
Varför då? Han har ju varit lite överallt om jag förstår hans meriter rätt. Sådana människor har jag träffat på flera ggr. Det är vana vid att åka runt i världen på ett sätt som medelsvennson inte är.

Av alla länder varför Iran? det finns tre länder du ska undvika just nu och sedan 2020 typ: Ryssland, Nordkorea och Iran.
Citera
2023-09-08, 22:00
Medlem
Citat:

Läste i Expressen att de var flera som reste ihop för att träffa en polare i Iran som var nån slags diplomat. De andra i sällskapet fick åka hem men inte den här killen.
Citera
2023-09-08, 22:06
Medlem
Det finns en bild på aftonblade inifrån evin fängelset. Jag har läst mycket om det men aldrig sett en bild inifrån tidigare, blev chockad vad är det för störd jävel som har hängt upp gobelänger med fransar?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-en-losensumma
Citera
2023-09-08, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NobleCrusader
Nu leker svenskarna som romarna i f.d. Romarriket. De har släppt in muslimer och polacker och sen skrattar de och förnedrar båda grupperna. De är i majoritet och deras upplysnings-satanism är långt gången (tänk Jas Gripen). Med detta i åtanke så tror jag inte att någon pers som kommer till Sverige kommer ha det bra.

Vad menar du?
Citera
2023-09-08, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
En person som behärskar farsi är inte en svensk person. Kanske en hazar, kanske en irakier, kanske en kurd, kanske en baluch, kanske en arab från sydvästra Iran. Det finns ett antal etniciteter som har koppling antingen via religionen, kriget i Afghanistan, och tillhör en etnicitet som har koppling till liknande etniciteter i Iran. Att som etnisk svensk och kunna farsi och åka till Iran för sitt höga nöjes skull låter som lite för bra för att vara sant. Han måste vara utlänning!

Det kallas utbildning, om man har läshuvud kan man lära sig språk från andra länder.
Citera
2023-09-10, 16:06
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
vad är det för störd jävel som har hängt upp gobelänger med fransar?
De funkar som ljuddämpning/antieko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in