Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-08, 20:33
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Hahahahahahaha! Snälla sluta! Jag dör! Matavfall! ”Papp”! Du måste sluta låtsas på Flashback, svälj stoltheten och sök nu lite professionell hjälp för din dumhet. Lycka till med återvinningen, taxiresorna och de farliga matresterna. 😄😄😄

Vissa kanske har svårt att kasta sopor eller har personlig assistent som köper mat åt dom, det kan vara svårt att veta hur samhället fungerar då.
Men jag bara älskar att läsa dom här trådarna på Flashback som bara skriker Autism och Asberger
Citera
2024-11-05, 18:59
Medlem
TOMATJI104s avatar
Jag investerade i miljövänlig uppvärmning och bad Rangsells Recyling hämta tillbaks 0,5 kbm (48 Kg vikt ) prima innomhus Olja från OKQ8 bara koppla in slangen och suga in i bilen tog nån timma drygt.
fick nån Följesedel. där det stod 2.700:-
Okey tänkte Jag typ liknande besmätning rengöringen 2006.
Bara hämta suga ur och åka ingen rengöringsmedel vad besiktning ingen mätningar gods eller gubbe inne i tanken skall ändå skrotas av annan firma.

Men sen kom fakturan med massa poster
som:
Framkörning 1.800:-
Returkörning till omhändertagande 1.800:-
2xSugning 2 tim Tank M3 = 3.600:-
Behandling av olja transport dokument 750:-
Transport dokument 300:-
Notering Naturvårdsverket 350:-
Extra personal (en ung flicka) 4 timmar 2.508:-
Vatten 300L 32:-
Drivmedelstillägg 253:-

Slutsumma inkl. Moms 13.582:- 10 dgr netto att betala.
Man förstår nu varför en del spolar ut Olja i avloppet från bottenventilen via trädgårds slangen, Där fick man för att man skötte sig
Senast redigerad av TOMATJI104 2024-11-05 kl. 19:25.
Citera
2024-11-06, 10:02
Medlem
TOMATJI104s avatar
Ska man bli miljövänlig måste miljö tjänster vara billiga. Innan det blev gratis på återvinningcentralerna åkte skiten ur naturen. Fick rensa 1m3 skit på allmänningen jag köpte.
Citera
2024-11-06, 10:28
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TOMATJI104
Slutsumma inkl. Moms 13.582:- 10 dgr netto att betala.
Man förstår nu varför en del spolar ut Olja i avloppet från bottenventilen via trädgårds slangen, Där fick man för att man skötte sig
Varför tog du in en firma för det där? Kunde du inte transporterat oljan till återvinningen själv?

Min morsa hyrde in folk för att koppla in sin diskmaskin, det kostade åtta tusen. Kändes också lite onödigt.
Citera
2024-11-06, 10:44
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Jag investerade i miljövänlig uppvärmning och bad Rangsells Recyling hämta tillbaks 0,5 kbm (48 Kg vikt ) prima innomhus Olja från OKQ8 bara koppla in slangen och suga in i bilen tog nån timma drygt.
Du får ju skylla dig själv som inte sålde oljan som diesel. Du hade fått den hämtad och du hade fått någon tusenlapp i handen.
Citera
2024-11-06, 20:21
Medlem
TOMATJI104s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Du får ju skylla dig själv som inte sålde oljan som diesel. Du hade fått den hämtad och du hade fått någon tusenlapp i handen.
Hittade ingen som ville köpa Disel i Stockholm testade blocket. Skulle kanske öppnat utlopps ventilen & via trädgårdslangen skickat ut skiten till Sthlm vatten & avloppsverk via golvbrunnen. Spolat på med vatten och avfettning hade kostat nästan gratis.
// ☆
Ska man bli miljövänlig måste miljö tjänster vara billiga. Innan det blev gratis på återvinningcentralerna åkte skiten ur naturen. Fick rensa 1m3 skit på allmänningen jag köpte. Detta känns lite som ockerpriser!
Senast redigerad av TOMATJI104 2024-11-06 kl. 20:40.
Citera
2024-11-06, 20:29
Medlem
TOMATJI104s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Varför tog du in en firma för det där? Kunde du inte transporterat oljan till återvinningen själv?

Min morsa hyrde in folk för att koppla in sin diskmaskin, det kostade åtta tusen. Kändes också lite onödigt.
Tyvärr 500L är inget man konkar runt med 8K för diskmaskin låter åxå dyrt fick dom dra fram vatten och avlopp till maskin?

// Ska man bli miljövänlig måste miljö tjänster vara billiga. Innan det blev gratis på återvinningcentralerna åkte skiten ur naturen. Fick rensa 1m3 skit på allmänningen jag köpte.
Senast redigerad av TOMATJI104 2024-11-06 kl. 20:41.
Citera
2024-11-06, 21:20
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Hittade ingen som ville köpa Disel i Stockholm testade blocket.
Skämtar du? Diesel för 6000-7000 kronor och ingen som ens gav ett skambud för den? Eller erbjöd sig att hämta den utan kostnad?
Citera
2024-11-06, 21:33
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Jag brukar besöka holken som står utställd på vissa gallerior eller mataffärer, där man har olika behållare för glödlampor, lysrör och batterier med mera. Det är smidigt att slänga grejerna där i förbifarten till annat ärende.
Citera
2024-11-07, 16:16
Medlem
TOMATJI104s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Skämtar du? Diesel för 6000-7000 kronor och ingen som ens gav ett skambud för den? Eller erbjöd sig att hämta den utan kostnad?
Inte ens ett bud folk cyklar här och tittar snett på bilister i min valkrets vann MP 30% följt av Såssarna 22% VPK 17% tror SD fick 2,2% !
Senast redigerad av TOMATJI104 2024-11-07 kl. 16:21.
Citera
2024-11-07, 18:21
Medlem
Prodelins avatar
Om de vill att man ska sortera får de väl för fan underlätta för folk, att bara erbjuda papper, hushåll och glas är skitdåligt.

Jag meckar ofta med bilarna, slängde en kylare i vårt soprum, ställde det på golvet, den stod där i 1 år innan idioterna tog hand om det, samma sak om man har en säng att slänga, det ska finnas service där man bor i huset, inte behöva hyra släp för att åka 2 mil för att slänga skiten.

På min lokala OK mack tog kommunen bara bort miljöstationen så nu kan man inte slänga spillolja nära.

Jag kan fatta vissa dumpar möbler och annan skit i skogen även om jag inte skulle gå så långt
Senast redigerad av Prodelin 2024-11-07 kl. 18:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in