Flashback bygger pepparkakshus!
2023-05-31, 04:15
Medlem
Masingas avatar
Vad tror ni, är det möjligt? Är chanserna för kapningar överhängande i framtiden och går det att skydda sig emot det?
Citera
2023-05-31, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Vad tror ni, är det möjligt? Är chanserna för kapningar överhängande i framtiden och går det att skydda sig emot det?

Vad jag läst så kommer nog bedrägerier bli vanligare, rena id-kapningar tror jag inte.
Bedrägerier äger ju rum redan idag med hjälp av AI. Tydligen räcker ett samtal till en person, bara några minuter vad jag förstått, för att en AI ska kunna replikera rösten, som sedan används för att ringa upp släkt eller familj och ber om pengar till ett kontonummer.
Vidrigt.
Citera
2023-05-31, 05:15
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nugattimackan
Vad jag läst så kommer nog bedrägerier bli vanligare, rena id-kapningar tror jag inte.
Bedrägerier äger ju rum redan idag med hjälp av AI. Tydligen räcker ett samtal till en person, bara några minuter vad jag förstått, för att en AI ska kunna replikera rösten, som sedan används för att ringa upp släkt eller familj och ber om pengar till ett kontonummer.
Vidrigt.
Redan hänt i USA. AI ringde en mamma med dotterns röst (frågade efter pengar) så man går ut med tipset att ha hemliga kodord inom familjen för att veta om man verkligen talar med rätt person. Helt sjukt.

Man ska undvika att ge appar tillgång till röstigenkänning, mikrofon m.m.
Citera
2023-05-31, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring
Redan hänt i USA. AI ringde en mamma med dotterns röst (frågade efter pengar) så man går ut med tipset att ha hemliga kodord inom familjen för att veta om man verkligen talar med rätt person. Helt sjukt.

Man ska undvika att ge appar tillgång till röstigenkänning, mikrofon m.m.

Japp, även här i norden har det hänt. Det är sjukt vart samhället är på väg.
Citera
2023-05-31, 08:35
Medlem
whogivesafucks avatar
Enkelt svar. Ja!
Citera
2023-05-31, 09:01
Medlem
Ja utan tvekan, vi utvecklar robottarna som ska ta över vår planet och våra liv genom att förinta oss på alla möjliga vis. Både ekonomiskt genom bedrägeri och vårt liv
Citera
2023-05-31, 11:01
Medlem
Autobahn76s avatar
Desinformation och fejkeri är det absolut största hotet med AI nu i närstående tid.
Citera
2023-05-31, 11:05
Medlem
Andra menar på att det finns större risker än så. I de allvarligaste av sådana fall handlar det ofta om konsekvenserna av en autonom AI.
Citera
2023-05-31, 21:56
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Desinformation och fejkeri är det absolut största hotet med AI nu i närstående tid.
Har du lust att utveckla?
Citera
2023-06-01, 00:08
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Har du lust att utveckla?

Gemene man får tillgång till avancerad deepfake-teknik tack vare AI.

Den här videon som kom ut härom veckan sammanfattar det hela ganska bra..

https://youtu.be/SHSmo72oVao
Citera
2023-06-01, 00:57
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Gemene man får tillgång till avancerad deepfake-teknik tack vare AI.

Den här videon som kom ut härom veckan sammanfattar det hela ganska bra..

https://youtu.be/SHSmo72oVao
Upplagt för trubbel!
Citera
2023-06-01, 01:46
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Upplagt för trubbel!

Ja något. Som sagt så tror jag att detta är vad politiker och människor kommer att få brottas med mest den närmaste tiden. Visst, vi har haft mycket fake news, men nu går det inte att lita på någonting längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in