Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-12-30, 12:19
  #25
Medlem
Drickbacks avatar
Som sagt styr upp det bättre och lägg fram argument så lyssnar säkert mods på synpunkterna.

Skapa tråden utan att publicera den och presentera den i sin helhet för alla mods. (Går göra fiktiv redan nu).

Jag har fått igenom ändringar tex fick man förr bara presentera matchtråden max 6 timmar före men nu allmänt godkänt inom samma dygn just för att hinna diskutera omgången i ”god tid”.

_____
Om nu generalen är den gemensamma nämnaren skriv då i tråden eller pm om att den ska upphöra dvs gå till roten och åtgärda nu läggs all skull på de som svarar lite samma dårskap som att gnälla på den som försvarar sig när den blir påhoppad! Hur tänker du här? Ta tydlig ställning…. Nu blir det mest pajkastning från din sida..
Citera
2023-12-30, 13:13
  #26
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Som sagt styr upp det bättre och lägg fram argument så lyssnar säkert mods på synpunkterna.

Skapa tråden utan att publicera den och presentera den i sin helhet för alla mods. (Går göra fiktiv redan nu).

Jag har fått igenom ändringar tex fick man förr bara presentera matchtråden max 6 timmar före men nu allmänt godkänt inom samma dygn just för att hinna diskutera omgången i ”god tid”.

_____
Om nu generalen är den gemensamma nämnaren skriv då i tråden eller pm om att den ska upphöra dvs gå till roten och åtgärda nu läggs all skull på de som svarar lite samma dårskap som att gnälla på den som försvarar sig när den blir påhoppad! Hur tänker du här? Ta tydlig ställning…. Nu blir det mest pajkastning från din sida..

Du verkar ha svårt att fatta att det är off topic att skriva OM Generalandersson (eller vilken annan användare som helst) i tråden om engelsk fotboll.

Den som tramsar ska 1) rapporteras och 2) ignoreras.
Eftersom du och flera andra inte klarar av 2) blir era svar också trams och ni är lila skyldiga som den som startar det hela.
Citera
2023-12-30, 13:33
  #27
Medlem
Drickbacks avatar
Den som anmäler okynnes för trams & OT ska straffas hårt, hoppas E-tråden slipper i framtiden få inlägg rp när de inte är trams & OT så sånt trams upphör. Det är oerhört låg nivå att göra helt onödiga rp dessutom verka vissa vara väldigt personliga..
Citera
2024-02-03, 23:49
  #28
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Tråden om engelsk fotboll plågas sen några år av synnerligen låg nivå, som mycket kan kopplas till en användares totala skitpostande, trollningar och rena provokationer. Halmgubbar används väldigt friskt för att röra runt damm.

Ett typiskt inlägg kan vara, efter att Man Uniteds manager Ole-Gunnar Solskjär fått sparken:
"Var är alla Manchester Unitedfans nu som sa att Ole-Gollum är världens bästa manager och han skulle vinna trippeln med dem i år? lol"

Problemet med dylika påståenden är att ingen sagt det. Folk har i olika grad uttryckt optimism och tro på att Solskjär ska bli bra för United, att man har något på gång, men ingen har sagt att nu vinner United allt och Solskjär är ett footballing genius. När användaren ombeds citera inlägg där det sagts, vägrar han det eller säger att det sagts i annat forum (och därför ska trådens Unitedfans skämmas för vad han påstår sagts på annan plats?)

Resultatet blir alltid: Tjafs och bråk, hån och trams. 10 användare kommer för att berätta hur dum i huvudet användaren är. Och så går det runt, runt, år efter år.

Tyvärr har det lett till att en stor mängd av trådens besökare tycker det är roligare att kasta dynga mot den här användaren än att faktiskt diskutera det vi är där för - engelsk fotboll. Tråden handlar mer om "alla mot användare X" än att prata fotboll.

Jag är nyfiken på mods syn på detta. För mycket har testats:

1. Ignorera - funkar bäst. Men tyvärr är det alltid någon som nappar på betet och börjar kasta dynga. Och så är det igång, användaren i fråga lever för att kasta dynga på internet, så du kommer inte "vinna" genom att gå i svaromål.

2. Håna - Inte så snygg metod, men många tappar lusten att slåss på internet när ditt lag förlorar. Denna användare är dock Monty Pythons Black Knight - "it's but a flesh wound". Det spelar ingen roll hur fel han har, hur dåligt hans lag spelar, han är osårbar för att ha fel. Vilket gör att han alltid kommer tillbaka och hånar andra. Vilket bara bygger på "alla mot honom"-stämningen i tråden.

3. Rapportera inlägg som är trams, offtopic, halmgubbar och rent flamebait - Detta funkar ganska dåligt. Hans inlägg får ofta stå kvar trots att de är klar offtopic eller bara tjafs. Jag har testat "falsk ryktesspridning" när han påstår saker ingen sagt, men det har inte funkat särskilt bra.

4. Avstängningar - han har jobbat ihop till ett par avstängningar och då blir det rätt lugnt i tråden. Tyvärr - är det många som sitter och längtar till han gör comeback, så de får håna och kasta skit på honom. Att bråka med honom är en större dragningskraft än att diskutera fotboll.

Jag förstår att mods har en svår balansgång här. Hans inlägg bryter inte mot någon uppenbar regel alla gånger. Det finns ingen regel mot att vara ett självrättfärdigande asshole, bete sig drygt och ha exakt noll självkritik och självinsikt.

Med det sagt är min upplevelse att mods främst markerar mot de som blir förbannade av hans shitposting, inte användaren själv. De gånger jag ser mods glida in är det för att säga "höj nivån, massa inlägg raderade, ser jag mer av det här börjar jag dela ut varningar". Medan hans inlägg står kvar, tas inläggen som svarar på hans uppenbara provokationer bort utan hänvisning (offtopic, antar jag?).

Hade gärna hört hur mods resonerar och om det finns några "tips från coachen" hur vi användare ska agera för att höja nivån. Vi är rätt många som försöker ha en rimlig, saklig diskussion men som ser det pissas bort av alla dyng-inlägg.

Helst hade jag sett att användaren fick en permanent vilopaus från Flashback eftersom det inte finns några tecken på ett höjande av nivån, men det krävs väl regelbrott för det.


Jag lägger ner mitt skrivande helt i tråden samt i matchtråden tills en viss användare är borta… orkar inte med tramsandet längre.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback