Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-05-31, 12:52
Medlem
Startade för någon månad sedan en gratis vecka på adobe illustrator. Sa sedan upp det paketet innan veckan var slut för att slippa betala. Idag såg jag att adobe har dragit pengar från mitt konto. GÅr in på hemsidan och mitt paket är avslutat, men det står att ett annat packet är igång på adobe stock. Har aldrig använt eller ens startat den prenumerationen. Och ska jag avsluta kommer de dra ca 1700 kr för att jag avbryter min ett års prenumeration i förtid.

Till råga på detta hittar jag inget sätt att kontakta dem på. Ska tydligen finnas en chat på deras hemsida, men den är spårlöst försvunnen. Någon som har tips på vart jag kan vända mig?
Citera
2023-05-31, 13:02
Medlem
Astralhopps avatar
Sverige
Våning 7
Mäster Samuelsgatan 36
111 57 Stockholm

Lycka till!
Citera
2023-05-31, 13:08
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusmumriken999
Startade för någon månad sedan en gratis vecka på adobe illustrator. Sa sedan upp det paketet innan veckan var slut för att slippa betala. Idag såg jag att adobe har dragit pengar från mitt konto. GÅr in på hemsidan och mitt paket är avslutat, men det står att ett annat packet är igång på adobe stock. Har aldrig använt eller ens startat den prenumerationen. Och ska jag avsluta kommer de dra ca 1700 kr för att jag avbryter min ett års prenumeration i förtid.

Till råga på detta hittar jag inget sätt att kontakta dem på. Ska tydligen finnas en chat på deras hemsida, men den är spårlöst försvunnen. Någon som har tips på vart jag kan vända mig?

Köp Affinity Desiger istället, gör nästan allt som Illustrator och du slipper betala Adobe-skatt i resten av livet.
https://affinity.serif.com/en-gb/
Citera
2023-05-31, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Köp Affinity Desiger istället, gör nästan allt som Illustrator och du slipper betala Adobe-skatt i resten av livet.
https://affinity.serif.com/en-gb/

Han vill komma i kontakt med adobe.

https://www.adobe.com/se/about-adobe/contact.html
Citera
2023-05-31, 14:15
Medlem
triptykens avatar
Hajjar att målet är att bara bli kvitt den här räkningen men seriöst för dom som kommer efter: Undvik Adobe till alla pris. Det finns tusen och en bättre betalprogram, bättre gratisprogram, nichade online-program inget som kräver en svindyr månadsnota med värre regler kring betalning än ett genomsnittligt gym.

TS hoppas du kan gorma skiten ur dig och dom ger efter <3
Citera
2023-05-31, 14:42
Medlem
Citat:

Hjälpte morsan med ett liknande problem förra året gällande Adobe.
OM jag minns rätt så var det support genom chat på deras hemsida och pengarna blev återbetalade ca 5 dagar senare.
Citera
2023-06-01, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocinha
Är förvånad det finns folk som faktiskt betalar för Adobes programvaror. Har nog aldrig hört talas om någon som gör det.

Självklart crackar man det om man vill använda deras skit. Photoshop, Illustrator, Premiere, you name it. Det tar ju fem minuter att ordna allt gratis, med senaste uppdateringarna. Varför betala för skiten?

Är inget fan av deras skitprogramvaror, så undviker Adobe. Men måste säga att deras AI generative fill i Photoshop är rätt nice.
Meningen var ju att jag inte skulle behöva betala då jag endast använde deras gratis 7 dagar
Citera
2023-06-02, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arabjonte
Han vill komma i kontakt med adobe.

https://www.adobe.com/se/about-adobe/contact.html

Tack för länken. Av någon anledning kom chatrutan inte upp på min andra dator men nu fick jag kontakt. Lyckades få tillbaka pengarna. Men ganska dålig kontjänst då den första jag fick skriva med bara sa hej och sen lämnade
Citera
2023-06-06, 01:15
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Meningen var ju att jag inte skulle behöva betala då jag endast använde deras gratis 7 dagar

Det upplägget fungerar i praktiken nästan aldrig när det gäller prenumerationstjänster.

"Prova i en månad/ vecka är du inte nöjd så kan du säga upp det inom prövotiden." Brukar i princip betyda att man binder sig för ett år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in