Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2023-06-01, 11:15
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Vad jag ser så har inte TS svarat i tråden ens. Vad är det han hittar på? Han har fått svar men tänkte likväl nämna bing ai så får alla oinsatta veta att det finns alternativ som funkar med info efter 2021 som likaså är gratis.
Ts påstår att en AI inte visste något om 9/11. Om du läser trådstarten så kanske du kommer in i matchen.

Ts har inte ens nämnt Bing. Hen bara hittar på och fantiserar.
Citera
2023-06-01, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Förstår att det kan vara jobbigt om du ställer frågor som typ hur du knullar en gris utan att den ska bita dig, och vissa andra begränsningar finns.
Som en AI-skapad språkmodell har jag ingen autonomi eller förmåga att reglera mig själv. Det finns dock ämnen och aktiviteter som OpenAI, företaget som utvecklar mig, kan ha riktlinjer för att undvika eller begränsa. Det kan inkludera, men är inte begränsat till:

Olagliga aktiviteter: Jag är inte utformad för att stödja eller uppmuntra någon form av olaglig verksamhet, såsom hacking, olaglig droganvändning eller annan brottslig aktivitet.

Skadliga instruktioner: Jag kan inte ge råd eller instruktioner som kan skada eller skada människor, inklusive självskada, våld eller självmord.

Hatfullt eller diskriminerande språk: Jag är programmerad för att främja respektfull kommunikation och jag ska inte sprida hat, diskriminering, rasism, sexism eller någon form av intolerans.
https://chat.openai.com/

Har inte citerat allt. Tror att det sistnämnda kan vara lite jobbigt för vissa. Förutom det att den inte anser att man ska knulla en gris.

Om den är konsekvent så är den nog jobbig för ALLA, de mest intoleranta är oftast de som predikar om tolerans, bara att de ser sin intolerans som annorlunda.
Citera
2023-06-01, 11:44
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ts påstår att en AI inte visste något om 9/11. Om du läser trådstarten så kanske du kommer in i matchen.

Ts har inte ens nämnt Bing. Hen bara hittar på och fantiserar.

Vad fan svamlar du om? September TJUGO TJUGOETT är inte "9/11" när tornen föll i USA utan bara ett datum där ChatGPT slutade lära sig från nätet vilket är exakt det TS frågade om.
TS är "Smartskalle" som gjort exakt ett inlägg i hela tråden vilket är trådstarten i sig där inget annat har nämnts.
Jag nämnde en annan gratis AI enbart som alternativ som inte slutat samla info från nätet efter September 2021.

Du verkar riktigt jävla vimsig.
Citera
2023-06-01, 11:45
Avstängd
chat gpt är ganska ointressant. Det ser man på Flashback. Hur många trådstartar i listtoppen har AI och Chat Gpt? Inga. De som skriver så mycket om CHat Gpt skriver inte för läsare utan för att de ska premieras av Googles algoritmer.
Citera
2023-06-01, 11:48
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Vad fan svamlar du om? September TJUGO TJUGOETT är inte "9/11" när tornen föll i USA utan bara ett datum där ChatGPT slutade lära sig från nätet vilket är exakt det TS frågade om.
TS är "Smartskalle" som gjort exakt ett inlägg i hela tråden vilket är trådstarten i sig där inget annat har nämnts.
Jag nämnde en annan gratis AI enbart som alternativ som inte slutat samla info från nätet efter September 2021.

Du verkar riktigt jävla vimsig.
Ah, sorry. Men det hade jag faktiskt inte en aning om, att det var så illa.
Som en AI-modell är jag inte uppdaterad i realtid, men fram till min senaste uppdatering i september 2021 var det en spänd situation i Ukraina.
https://chat.openai.com/

Kanske dags att låta den uppdatera sig?
Citera
2023-06-01, 12:20
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
"It's worth noting that my knowledge cutoff is in September 2021"

Beror det på att jag använder gratisversionen ?

Den är tränad på data fram tills dess. Vill du nå internet och få up-to date data så behöver du betald version, annars så får du köra med bingschatt som är gratis och har tillgång till internet.
Citera
2023-06-01, 13:54
Medlem
Citat:
Och den struntar i varifrån informationen kommer?
Osäker tror den prioriterar vissa sidor för att hämta information osäker på hur upplägget ser ut dock.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in