Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-12-16, 05:31
  #13
Medlem
Devinivillas avatar
The General Prepper har färdiga kit i olika storlekar och smaker dessa håller 20år minst. Sen lär man hitta något bra kit med knivar, pilbåge, gasolkök, vatten, tält, tändstål.

Detta är basen sen tillkommer det mycket mer som underlättar livet när vi nu måste ställa om till att bli jägare igen samt lära oss att ta tillvara på skogens skafferi.
Citera
2023-12-16, 13:44
  #14
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Det kallas för fuck you-pengar. Och det är när man har så pass mycket att man inte är beroende av arbete eller någon annan. Någonsin igen. Dvs ekonomiskt oberoende.


Fuck off-mat skulle jag säga att surströmming är.

F U- mat i förråd? Tänker mig egen elförsörjning för i alla fall ett par år och djupfrysar med kött av alla dess slag osv. Dvs kunna äta typ som vanligt oavsett samhällssituation.
Citera
2024-01-03, 22:55
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Det kallas för fuck you-pengar. Och det är när man har så pass mycket att man inte är beroende av arbete eller någon annan. Någonsin igen. Dvs ekonomiskt oberoende.


Fuck off-mat skulle jag säga att surströmming är.

F U- mat i förråd? Tänker mig egen elförsörjning för i alla fall ett par år och djupfrysar med kött av alla dess slag osv. Dvs kunna äta typ som vanligt oavsett samhällssituation.

Fuck-you mat är som en del skriver- mat som senare ökat i pris men som man kan äta eftersom man redan har ett förråd. Om klimatextremister får som de vill ska du bli vegan, äta GMO bönor, och möjligen insekter och labbodlat GMO-kött. För oss är FUCK off mat just sådant som vi vill äta även i fortsättningen, kött (älg-ren och lammkött, naturbetat nötkött) ägg och mejerier. En bra benämning, preppermat för mig är torrmat i påsar och matkonserver som inte ens hunden vill äta.
Citera
2024-01-03, 23:48
  #16
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coronaless
Fuck-you mat är som en del skriver- mat som senare ökat i pris men som man kan äta eftersom man redan har ett förråd. Om klimatextremister får som de vill ska du bli vegan, äta GMO bönor, och möjligen insekter och labbodlat GMO-kött. För oss är FUCK off mat just sådant som vi vill äta även i fortsättningen, kött (älg-ren och lammkött, naturbetat nötkött) ägg och mejerier. En bra benämning, preppermat för mig är torrmat i påsar och matkonserver som inte ens hunden vill äta.
Ok. Vi har lite olika definitioner.

Det kommer "de" aldrig lyckas med. Kommer bli krig och de kommer förlora. Jag skulle utan tvekan riskera mitt liv för rätten att äta vad jag vill vilket självklart innefattar naturligt kött. Nöt som gris och självklart ägg och mejerivaror.
Men jag känner väl till dårarnas planer.
Citera
2024-01-12, 11:01
  #17
Medlem
3Godisars avatar
njäe...
Upptäckte nämligen i samband med pandemin att "konserver och torrmat" inte alls håller speciellt länge. Det är väl antagligen fel temp i min lght.
Det både surnade och jag vet inte vad. Jag har inget kvar från 2020 som går att äta, exakt allt böev dåligt även konserverna som skar sig, ändra smak.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback