2023-06-04, 14:53
Medlem
Hej Flashback-användare! Jag står inför att skaffa en ny laptop och jag skulle verkligen uppskatta er input. Med tanke på utbudet som finns 2023, vilken laptop skulle ni säga är mest prisvärd just nu? Jag letar efter en "bra laptop", något som ger bra prestanda för pengarna, har en bra byggkvalitet, och som också kommer att hålla ett tag.

Jag är också intresserad av att höra era tankar om olika märken. Apple, Microsoft, Samsung och Asus är några jag funderar på, men jag är öppen för alla förslag. Finns det något speciellt märke som ni tror jag borde hålla mig till? Tack på förhand för era råd och rekommendationer
Citera
2023-06-04, 14:57
Medlem
Raytheons avatar
Macbook air M1.
Citera
2023-06-04, 15:02
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iceCoolMan
Hej Flashback-användare! Jag står inför att skaffa en ny laptop och jag skulle verkligen uppskatta er input. Med tanke på utbudet som finns 2023, vilken laptop skulle ni säga är mest prisvärd just nu? Jag letar efter en "bra laptop", något som ger bra prestanda för pengarna, har en bra byggkvalitet, och som också kommer att hålla ett tag.

Jag är också intresserad av att höra era tankar om olika märken. Apple, Microsoft, Samsung och Asus är några jag funderar på, men jag är öppen för alla förslag. Finns det något speciellt märke som ni tror jag borde hålla mig till? Tack på förhand för era råd och rekommendationer
Vad ska du ha den till?
Citera
2023-06-04, 16:36
Medlem
Kottkompotts avatar
Beror på vad du ska göra.

Mac funkar till vissa saker, PC gäller om du vill göra vad som helst (utom att emulera Mac enkelt) med den.
Citera
2023-06-04, 20:22
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Du missade det viktigaste, specifikationerna för datorn samt din budget.
Storlek, vikt etc, förutom användningsområde.
Citera
2023-06-05, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Vad ska du ha den till?
Jag kommer använda min laptop för att först och främst skriva och studera. Dessutom kommer jag använda den för bokföring.
Citera
2023-06-05, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Du missade det viktigaste, specifikationerna för datorn samt din budget.
Storlek, vikt etc, förutom användningsområde.

Min budget är cirka 15 000 kr. Storlek och vikt spelar inte en så stor roll, bara att den är smidig att ha med sig på plugget, jobbet och när jag är på språng.
Citera
2023-06-05, 16:54
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Min budget är cirka 15 000 kr. Storlek och vikt spelar inte en så stor roll, bara att den är smidig att ha med sig på plugget, jobbet och när jag är på språng.

En AMD-processor med minst 16GB RAM räcker långt. Köp inte ASUS i år, undvik billiga märken som Lenovo. I övrigt gå på känsla.
Citera
2023-06-05, 18:12
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Med den budgeten så är det enklare att du kollar själv och postar här för omdöme då allt du väljer över 7000kr kommer göra dig nöjd. Dina ändamål var ju inte krävande men, du vill ha låg vikt och inte allt för stor om du ska vara på "språng".

Hursom, 2 förslag: https://www.netonnet.se/art/dator-su.../1025091.8908/ samt https://www.inet.se/produkt/1974393/...pecifikationer

Men det finns massor av datorer som skulle passa så förutom dessa 2 skulle jag kunna posta 10 till.
Citera
2023-06-05, 20:35
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Jag kommer använda min laptop för att först och främst skriva och studera. Dessutom kommer jag använda den för bokföring.
Gå in på ditt Mecenatkonto, kolla upp Samsung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in