Citat:
Ursprungligen postat av
bottenpaflaskan
Jag blir inte klok på det här med hunden.
Vädret i området vid tiden hunden var borta var regn och några plusgrader.
Om hunden vandrat länge så hade den blivit smutsig och varit mager.
Om den funnits i närområdet hela tiden hade den rimligen sökt upp huset tidigare.
En tes är såklart att den kan ha smitit och fastnat med kopplet någonstans och sprang hem när den kom loss och att Eeva förolyckades när hon sprang efter. Men hade den suttit fast så länge borde den varit rejält mager och smutsig. Jag skulle säga att en liten nakenhund har ganska begränsad meny vad gäller föda i naturen i Kiruna-området i början på Juni då snön nyss försvunnit.
Jag har inte haft hund så min kunskap är begränsad.
Hur som helst, kan inte kvinnan ramlat och skadat sig för hon just denna dag av någon anledning tog en ny rutt. Kanske för att hon helt enkelt ville, eller så var hon lite förvirrad ibland som nämnt.
Antingen låg hon skadad ett tag, eller så slog hon sig illa direkt. Tänker mig att hunden inte sticker omgående? Särskilt inte om hon ligger och är vid liv, men skadad. Att hunden stannade vid henne några dagar, dvs.
Sedan drog den vidare för att hitta hem pga av hunger, utmattning eller annat. Vem vet? Den behöver ju inte se helt sliten, smutsig och förstörd ut om hunden suttit vid sin ägare. Inte heller av att tassa runt i skogen. För den eventuella olyckan skedde kvinnan, inte hunden. Så den behöver väl inte vara helt tufsig och rufsig även om det är lång tid den varit borta.
Tycker inte det är jätteudda att hunden kom hem i ett stycke, ändå, även om det tog ett tag. Kanske han troget stannade vid sin skadade ägare ett tag.. Men har hon legat skadad så har hon ju sedan gått bort. För vi har ju inte hört något om att hon hittats?
Då kilade hunden kanske iväg..
Tror inte det är så mycket svårare än så.
Frågan är vilken klurig väg hon tog då hon inte hittats.
Men hoppas innerligt att hon faktiskt hittas.
Ouff. Ursäkta. Jobbat natt. Inser att man upprepat sig men i olika former ca tre gånger! Godnatt på er!