• 1
  • 2
2023-06-05, 18:19
Medlem
Vuxna fetton som trycker i sig godis och sån skit regelbundet är mer benägna att gå på rabatter. Ni vet såna personer som ser att det sitter en röd rabatt-lapp vid en vara och tänker "vilket klipp!" utan att ens kolla vad för pris det är. Sen går dom hem glada i hågen över alla pengar dom tjänat!
Citera
2023-06-05, 21:59
Medlem
FinskSvartskalles avatar
men folk är ju så jävla bänga att dom efterfrågar skiten
Citera
2023-06-05, 22:44
Medlem
Jordgubbes avatar
Illa satt rubrik (om "mataffärer" generellt), icke-nyheten är att kunder i fattiga områden är mer intresserade av kortsiktigt skräp. Vore intressant koppla till studien där små barn undersöktes hur länge de kunde motstå en godisbit, vilket sades direkt korrelera till hur framgångsrika de blev sedan.
Citera
2024-07-18, 15:30
Medlem
Jag läste att SVT anmäldes 1985 för godisreklam. Någon som vet mera vad det handlade om?

https://www.halsoframjandet.se/node/78
Citera
2024-07-22, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Butikerna gör reklam för maten de tjänar mest på så klart. Skräp är billigt och bra mat är dyrt. Det går inte att komma ifrån.

Ja, butikerna har säkert betydligt högre marginaler på läsk och godis än på riktig mat. Reklambladen innehåller ju bara prissänkta varor. De kan ju inte lägga in köttfärs i reklambladen om den säljs till ordinarie pris.

Rent allmänt tycker jag att det är jäkligt lite extrapriser på riktig mat numera.
Citera
2024-07-23, 09:40
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Ja, butikerna har säkert betydligt högre marginaler på läsk och godis än på riktig mat. Reklambladen innehåller ju bara prissänkta varor. De kan ju inte lägga in köttfärs i reklambladen om den säljs till ordinarie pris.

Rent allmänt tycker jag att det är jäkligt lite extrapriser på riktig mat numera.

Varför skulle de inte kunna det?
Citera
2024-07-23, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteNightFlight
Varför skulle de inte kunna det?

Visst kan de, men jag har aldrig sett det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in