Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-26, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
det är ett globalt fenomen
Enligt dig finns det alltså fragment upp till hela farkoster "globalt". Men hur kan alla undvika att visas upp? Nån borde väl stå på en åker eller hänga i ett träd. Inser du hur konstigt det låter?
Citat:
Det går alldeles utmärkt att bevisa att saker inte finns. Se mitt exempel om husrannsakan.
Då är det bara att gå in i ett hus. Nu gäller det hela planeten där någon ska bevisa att det inte har hänt nåt nångång. Inser du skillnaden?
Citat:
skett en dramatisk ökning
Och ändå har ingen farkost upptäckts och kan visas upp nånstans på planeten. Inser du att nåt inte går ihop?
Citera
2024-08-27, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Enligt dig finns det alltså fragment upp till hela farkoster "globalt". Men hur kan alla undvika att visas upp? Nån borde väl stå på en åker eller hänga i ett träd. Inser du hur konstigt det låter? Då är det bara att gå in i ett hus. Nu gäller det hela planeten där någon ska bevisa att det inte har hänt nåt nångång. Inser du skillnaden? Och ändå har ingen farkost upptäckts och kan visas upp nånstans på planeten. Inser du att nåt inte går ihop?

Jag har aldrig sagt att det är supervanligt med kraschade UFOn. Sen har ju vissa en mystisk förmåga att helt försvinna efter "kraschen" som i Sveriges fall med spökraketerna. Jag antar att Sverige på sätt och vis är ett undantag, då dessa krascher var väldigt vanliga under ett år eller så.

Vad gäller hemlighållandet av UFOn och krascher på global skala så krävs det mycket riktigt internationellt samarbete. Jag har mina teorier om hur det går till, men jag är öppen för alternativa förslag.

Oavsett så går det egentligen inte att förneka att vi besöks av tefat och annat mystiskt, om man faktiskt sätter sig in i ämnet. Särskilt inte nu när vi har en disclosure rörelse, vilket skulle kräva en väldigt välorganiserad konspiration om allt bara var lögner. Vad nu syftet skulle vara med det. Skrämma Kina?
Citera
2024-08-27, 09:03
Jaha det här var ju typ årets nyhet.
Undrar vad som händer härnäst? Jag hoppas på att dom släpper ut mer videoklipp till allmänheten, ska finnas många högupplösta filmer. Själv tror jag det är det bästa dom kan göra. Jag tror inte den amerikanska militären vet speciellt mycket mer om detta fenomen än någon annan.
Senast redigerad av Doktor.D 2024-08-27 kl. 09:09.
Citera
2024-08-27, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är precis det de gör - hela aaro’s rapport är ju i stort sett ett uttalande om endast ett litet fåtal ufo-observationer kvarstår eftersom man kunnat avfärda resten som missuppfattningar, naturliga fenomen etc - och de som ännu ej är förklarade arbetar man vidare med men ingenting tyder på att dessa heller skulle ha utomjordiskt ursprung.

Det brukar väl benämnas i stil med att det inte liknar något vi känner till, att man inte kan utesluta det ena eller andra. Inte att de observationer som gjorts är av utomjordiskt ursprung. Bara för att man inte kan säga vad det är behöver det väl inte vara utomjordiskt? Hur skulle man föresten någonsin kunna bevisa något sådant? Det förblir nog i så fall mer eller mindre kvalificerade gissningar och spekulationer. Om det däremot fanns en eller fler farkoster i förvar som helt säkert inte kan vara tillverkade av ”oss” så vart kommer de då ifrån.
Senast redigerad av Tedrom 2024-08-27 kl. 16:00.
Citera
2024-08-27, 18:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Det brukar väl benämnas i stil med att det inte liknar något vi känner till, att man inte kan utesluta det ena eller andra. Inte att de observationer som gjorts är av utomjordiskt ursprung. Bara för att man inte kan säga vad det är behöver det väl inte vara utomjordiskt? Hur skulle man föresten någonsin kunna bevisa något sådant? Det förblir nog i så fall mer eller mindre kvalificerade gissningar och spekulationer. Om det däremot fanns en eller fler farkoster i förvar som helt säkert inte kan vara tillverkade av ”oss” så vart kommer de då ifrån.

Såhär skrev Aaro i sin rapport:
Conclusion
To date, AARO has not discovered any empirical evidence that any sighting of a UAP
represented off-world technology or the existence a classified program that had not been properly reported to Congress. Investigative efforts determined that most sightings were the result of misidentification of ordinary objects and phenomena. Although many UAP reports remain unsolved, AARO assesses that if additional, quality data were available, most of these cases also could be identified and resolved as ordinary objects or phenomena.
https://media.defense.gov/2024/Mar/0...2024-FINAL.PDF

Men om du känner till att de sagt att ”det inte liknar något vi känner till, att man inte kan utesluta det ena eller andra” så får du jättegärna citera/länka det. Jag har dock lite svårt att tro att de så tydligt skulle antytt att de sett något de inte tycker liknar något vi känner till.
Citera
2024-08-27, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Såhär skrev Aaro i sin rapport:

To date, AARO has not discovered any empirical evidence that any sighting of a UAP

Investigative efforts determined that most sightings were the result of misidentification of ordinary objects and phenomena. Although many UAP reports remain unsolved,

Men om du känner till att de sagt att ”det inte liknar något vi känner till, att man inte kan utesluta det ena eller andra” så får du jättegärna citera/länka det.

Jag syftar inte specifikt på denna rapport, men sådana vittnesmål förekommer också som du säkert känner till. Ja, rapporten du citerar har nog helt rätt i att det mesta av det som observerats har haft naturliga förklaringar, men den säger ju också att mycket förblir olöst.
Citera
2024-08-27, 19:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Jag syftar inte specifikt på denna rapport, men sådana vittnesmål förekommer också som du säkert känner till. Ja, rapporten du citerar har nog helt rätt i att det mesta av det som observerats har haft naturliga förklaringar, men den säger ju också att mycket förblir olöst.

Aha - mitt misstag i sånt fall, du skrev ju ”amerikanska flottan” så jag tog kanske förhastat för givet att du tänkte på UAPTF och AARO vilket jag även försökte vara tydlig med att det var dem och deras uttalanden/rapportering jag avsåg.
Men visst, det finns absolut enstaka personer med anknytning till flottan som påstått att det förekommer objekt och manövrar som inte går att förklara - dock inget officiellt vad jag vet.
Citera
2024-08-28, 15:32
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sagt att det är supervanligt med kraschade UFOn.
Men om andra påstår att det är så vanligt på en femtiondel av jordens yta så spelar det ingen roll vad du tycker. Det blir massor med landande farkoster hela tiden. Men tyvärr nej.
Citat:
spökraketerna
Mänskliga.
Citat:
internationellt samarbete
Inga upphittade farkoster -> inget samarbete behövs.
Citat:
Oavsett så går det egentligen inte att förneka att vi besöks av tefat och annat mystiskt
Så länge inga mystiska farkoster hittas kraschade så behövs inget syfte.
Citera
2024-08-29, 02:39
Medlem
Just nu har Ross Coulthart en Ask med anything på Reddit. Passa på!
Citera
2024-08-30, 04:24
Medlem
Citat:
Q. Is there any merit to the claim that in 2004 there was a blue-on-blue fire fight between a JSOC unit and a Lockheed Martin Recovery Team over UAP craft resulting in the death of two JSOC members?

Citat:
Yes ... And that's not the only incident.

Också intressant:

Citat:
Ross, thanks for being here. Who would you say is the most credible source you’ve worked with that you can share?

Citat:
Nat Kobitz, former director of US Navy Science and Technology Development

Alltså inte Grusch eller Lue. Han kanske menar att Kobitz "out-rank them". Men i så fall borde kanske Stratton varit en utmanare också, han var ju motsvarande 2-stjärnig admiral med höga positioner inom USG. Kanske Kobitz var mer direkt förstahandsvittne till de bästa grejerna.

*

Mest för att Skunkworks nämns:

Citat:
Tom Delonge said there is a connection between the phenomenon and Atlantis. He also mentioned that among the debris from a spacecraft, there were Greek letters. This description matches the footage of the debris that accompanies the alien autopsy video. Has anyone informed you if that video is real?

Citat:
I think Tom DeLonge was given a lot of very authentic information by Lockheed Martin SkunkWorks and by Generals Neil McCasland and Michael Carey.

Jag har ingen aning vilken info som kommit från dem.

*

Han svarade inte på frågan om Skinny Bob. Jag misstänker att det är lite för känsligt på något sätt.

Jag är också lite oroad över hans kommentar om psionics, att USG och vissa företag sysslade med experiment på barn. Det skulle vara värre än MKultra. Min oro handlar om det har någon koppling till Epstein. Om barndomstrauma spelar en roll i utvecklingen av psi-talanger. Bara mina spekulationer än så länge, men trauma som trauma, det förändrar fysiskt det centrala nervsystemet.
Citera
2024-08-31, 15:30
Medlem
Det tycks som att Dr Eric Davis erkänt att det var han som skrev Wilson-dokumentet. Citerar Joe's sammanfattande tweet.

Citat:
🔥 Eric Davis Admits He Wrote Wilson/Davis 🔥

Yes, it's a real post (from August 13th) because
@colmanjones
linked me to it and I saw it for myself. Obviously, I (and others) already knew Eric wrote the W/D notes, but it's nice to see him finally admit it in "public."

Normally, I would just paraphrase but since the rules are already broken in the post below, I'm including the text:

Eric was asked if Admiral Wilson was telling the truth when he (Wilson) denied meeting Eric in 2002 in Vegas.

Davis: "No! [Wilson] told me that he would deny meeting with me should I publish anything about it. I never published anything about our meeting but Ed Mitchell’s unethical kids released his copy (covered by Ed’s signed NDA) of my interview notes to a friend who has an interest in UFOs. The latter individual is responsible for shopping the notes at UFO conferences to the highest bidder which was Grant Cameron."

(I've never heard that
@GrantCameron
paid for the notes, which were given to him by
@JamesRigney3
. Those two can clear it up.)

Davis: "Unethical Grant Cameron consulted a lawyer and decided to publicize the interview notes on his YouTube channel and podcast."

(Grant gave them to Chase Williams who put them online via Imgur. Some folks on Reddit picked up on them, and that's how the world learned about Wilson/Davis.)

Davis: "After this is when Wilson denied meeting me when contacted by multiple UFOlogists and UFO media personalities and mainstream news reporters."

I'll link to my W/D blogs in the replies. The ones who still don't realize Davis met with Wilson in October of 2002, interviewed him, and wrote those notes, are a lost cause. Go ask Greenewald. He'll probably accuse Davis of lying because he thinks Davis likes the limelight. Greenewald has been lost on this story since day one when he floated his silly, goofy, stupid (
@alejandrotrojas
's words) movie script theory. Wake the f**k up.

Davis må vara en brilliant fysiker, men han är också en autistisk boomer med ett facebook-konto...

Det jag finner intressant är att det fanns ett skriftligt NDA enligt Davis. Vilket gör att jag antar att mötet var ordnat för Bigelows' National Institute for Discovery Science (NIDS) räkning. Så intervjun hade inte så mycket med disclosure att göra, utan snarare att NIDS ville bli del av den inre cirkeln. Något de blev, i form av Bigelow Aerospace Advanced Space Sciences (BAASS) och Advanced Aerospace Weapon System Applications Program (AAWSAP), även om programmet Blue Kone och övertagandet av Lockheed Martins farkost inte blev verklighet.
Citera
2024-09-01, 09:56
Medlem
Citat:
Det tycks som att Dr Eric Davis erkänt att det var han som skrev Wilson-dokumentet. Citerar Joe's sammanfattande tweet.

Davis må vara en brilliant fysiker, men han är också en autistisk boomer med ett facebook-konto...

Det jag finner intressant är att det fanns ett skriftligt NDA enligt Davis. Vilket gör att jag antar att mötet var ordnat för Bigelows' National Institute for Discovery Science (NIDS) räkning. Så intervjun hade inte så mycket med disclosure att göra, utan snarare att NIDS ville bli del av den inre cirkeln. Något de blev, i form av Bigelow Aerospace Advanced Space Sciences (BAASS) och Advanced Aerospace Weapon System Applications Program (AAWSAP), även om programmet Blue Kone och övertagandet av Lockheed Martins farkost inte blev verklighet.

Jag tog mig igenom Davis anteckningar. Där antyds ju, om inget annat, hur stora ansträngningar som görs för bevara hemligheter. Samtidigt verkar det finnas många snackepellar, även med höga militära graderingar.

Det betonas att det är forskare och ingenjörer och definitivt inte politiker som får se och jobba med tillvarataget material. Allt arbete med tillvaratagna vrakdelar från ufon går otroligt långsamt.

För min del känns det som att de ufo-troende har skapat den "perfekta" historien, som kan uppfattas som sann men pga hemlighetsmakeriet i militären aldrig kommer att kunna bevisas vara sann (eller falsk).

När då skeptiker efterfrågar bevis, så kan man peka på figurer i utkanten av dessa verksamheter som har läckt lite och säga att det kommer aldrig att kunna uppvisas några bevis, eftersom då ryker militära grader och kanske till och med liv.

Dessutom finns det uppenbarligen stora ekonomiska intressen i att skriva böcker, bli kändisar etc för folk som, likt Grusch, känner någon som känner någon som har sett eller jobbat med störtade ufon.

Jag säger ändå att det ligger på den som påstår något att visa oomkullrunkeliga bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in