2023-06-24, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vajana
Det är jo helt galet. 2 Miles under jorden er mera en 3 km. Verkligheten övergår fantasin. Och sen måtte han jo dö förstås, efter detta, det er klart som dagen.
Eller var han en patologisk lögnare..?
Ja du.. är något av det Schneider påstod sant är tanken minst sagt hårresande (han påstod också att ett tunnelsystem av den typen var under konstruktion i Sverige, ett enormt projekt).

Hela historien är exotisk minst sagt, två saker jag reagerade på var den stympade handen, den gråa utomjordingen använde någon slags strålvapen mot Schneider när han drog sitt vapen, hela handen såg mycket riktigt ut att vara slicad som en filé av ett precisionsverktyg. Det andra hur han påträffades mördad.

Logiken vill säga en charlatan eller hade någon slags sjukdom men det är ändå oklart varför han påträffades mördad sådär, vad hände med hans lem? Om Schneider mot förmodan talade sanning är världen vi lever i en enda stor lögn, så mycket går att säga.
Citera
2023-06-24, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vajana
Videon er tagit ner.🥹

Jag tror det här är samma https://www.youtube.com/watch?v=pShW4NYFyyI
Citera
2023-06-25, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Tack👍
Citera
2023-06-26, 11:08
Medlem
Citat:
Tvärtom. De som kallar sig skeptiker är enbart skeptisk mot alla andra alternativ, det rätta ordet för dem är dogmatiker. UFOloger har alla möjliga olika teorier utifrån data, skeptikerna har bara en, och det är mer en sorts kollektiv ovilja att ens överväga den information som finns. Sen tror jag inte du förstod mitt inlägg.

I din satsradning ovan vill du sätta namn på dem som tycker olika. Jag är skeptisk till det som inte har kunnat bevisas. Jag avvisar inte existensen av UFO dogmatiskt, eftersom jag inte har några motbevis (hur skulle de se ut?). Man kan förklara många fall, men somliga fall har inte ens observerats, än mindre dokumenterats. De är ju fortfarande möjliga, men varken bevis eller motbevis föreligger. I själva namnet ligger ju det jag säger inbakat: UFO = Unidentified Flying Objects.
Citera
2023-06-26, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
I din satsradning ovan vill du sätta namn på dem som tycker olika. Jag är skeptisk till det som inte har kunnat bevisas. Jag avvisar inte existensen av UFO dogmatiskt, eftersom jag inte har några motbevis (hur skulle de se ut?). Man kan förklara många fall, men somliga fall har inte ens observerats, än mindre dokumenterats. De är ju fortfarande möjliga, men varken bevis eller motbevis föreligger. I själva namnet ligger ju det jag säger inbakat: UFO = Unidentified Flying Objects.

Agnostisk kanske är ett bättre ord för dig då.
Citera
2023-06-27, 09:20
Medlem
Ett väldigt kort klipp där senator Rubio blir intervjuad: https://youtu.be/m4hmaflNoKU?t=107

Han backar upp det vi hört tidigare om att många andra högt uppsatta tjänstemän har stigit fram och vittnat om sina direkta erfarenheter av dessa svarta program och ufo-farkoster inför den intelligence committee som han är del av.

Vore intressant att höra skeptikerna förklara det här utan att spåra ur i konspirationsteorier om hur Rubio och hans kommittee ljuger för att få pengar och uppmärksamhet, eller att de är korkade och blir lurade av dessa övriga höjdare.
Citera
2023-06-27, 10:00
Medlem
Citat:
Ett väldigt kort klipp där senator Rubio blir intervjuad: https://youtu.be/m4hmaflNoKU?t=107

Han backar upp det vi hört tidigare om att många andra högt uppsatta tjänstemän har stigit fram och vittnat om sina direkta erfarenheter av dessa svarta program och ufo-farkoster inför den intelligence committee som han är del av.

Vore intressant att höra skeptikerna förklara det här utan att spåra ur i konspirationsteorier om hur Rubio och hans kommittee ljuger för att få pengar och uppmärksamhet, eller att de är korkade och blir lurade av dessa övriga höjdare.

Vi är här. Vi lyssnar och försöker förstå på samma sätt som du. Rubio ljuger knappast. Det är väl ett ansvar som senator att försöka utreda hur det ligger till.
Citera
2023-06-27, 10:08
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Uj, vilken vansinnigt dålig film, och den ska vara tagen år 2011?? Ser ut som två plastpåsar med vatten eller färg i som läcker lite färg.
Citera
2023-06-27, 10:16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:

Ingen konspirationsteori, men i mars månad var det ju massor med visselblåsare som gick live och icke-live på tiktok och sa "Om de kommer och börjar prata om UFOn, Aliens och att vi har kontakt med aliens, då ska du veta att det är fejk. De vill att folket skräms upp och att alla folkslag i världen ska enas emot en inbillad fiende. Då blir vi lättare att hjärntvätta."

Så Nej!! Om jag inte ser det själv kommer jag inte tro på det!!
Citera
2023-06-27, 11:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Jag skulle kunna sätta en rejäl slant på att det främst är samma personer som vi hört påstå liknande saker tidigare som han pratar om - personer som Elizondo, Fravor, Stratton, Taylor, Knapp, Reid, Mellon etc
Citera
2023-06-27, 11:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Uj, vilken vansinnigt dålig film, och den ska vara tagen år 2011?? Ser ut som två plastpåsar med vatten eller färg i som läcker lite färg.

Jag tror det är en helt äkta film, och att det är övningsmål - dvs något som brinner (som lysraketer) som sakta dalar ner i fallskärmar - men det får man nog inte säga här utan att bli idiotförklarad.
Citera
2023-06-27, 11:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ingen konspirationsteori, men i mars månad var det ju massor med visselblåsare som gick live och icke-live på tiktok och sa "Om de kommer och börjar prata om UFOn, Aliens och att vi har kontakt med aliens, då ska du veta att det är fejk. De vill att folket skräms upp och att alla folkslag i världen ska enas emot en inbillad fiende. Då blir vi lättare att hjärntvätta."

Så Nej!! Om jag inte ser det själv kommer jag inte tro på det!!

Så varför tror du på dessa människors påståenden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in