2023-06-06, 07:31
Medlem
Är det bättre att gå med en annan bil? Är det massa dyra skatter, service och försäkringar på mercedes?
Citera
2023-06-06, 07:42
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtsu
Är det bättre att gå med en annan bil? Är det massa dyra skatter, service och försäkringar på mercedes?
Hade du tänkt en ny eller begagnad?
Citera
2023-06-06, 09:50
Medlem
I den prisklassen kan du antingen försöka hitta en 2017 eller yngre, den nya modellen. Då ser den likadan ut som helt nya bilar, vilket ju kan vara lite kul. Dessa är dock lite svåra att hitta för det priset, jag hittade två stycken i hela Sverige. Eller så satsar du på en 2016 eller äldre (gamla modellen) fast med låga mil. Då kan du komma undan med 200-220k, och de är inte lika svåra att hitta. Förmodligen det tryggare köpet.

Generellt är servicen lite dyrare, men skatt och försäkring är som andra jämförbara bilar.
Citera
2023-06-06, 14:24
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
I den prisklassen kan du antingen försöka hitta en 2017 eller yngre, den nya modellen. Då ser den likadan ut som helt nya bilar, vilket ju kan vara lite kul. Dessa är dock lite svåra att hitta för det priset, jag hittade två stycken i hela Sverige. Eller så satsar du på en 2016 eller äldre (gamla modellen) fast med låga mil. Då kan du komma undan med 200-220k, och de är inte lika svåra att hitta. Förmodligen det tryggare köpet.

Generellt är servicen lite dyrare, men skatt och försäkring är som andra jämförbara bilar.

Pratar du E-klass nu?

C-klass näst senaste generationen tillverkades från 2014 till 2021. Där får man en mil med ganska få mil för under 250.
Citera
2023-06-06, 17:17
Medlem
OneTaps avatar
Peaguot 508 kanske? bra o fin bil
Citera
2023-06-06, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Pratar du E-klass nu?

C-klass näst senaste generationen tillverkades från 2014 till 2021. Där får man en mil med ganska få mil för under 250.

Ja, det borde jag sagt förstås.

C-klass kan absolut vara ett alternativ.
Citera
2023-06-06, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Ja, det borde jag sagt förstås.

C-klass kan absolut vara ett alternativ.

Varför inte A-klass? Den är billigare
Citera
2023-06-06, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtsu
Varför inte A-klass? Den är billigare

Ja, den finns också som sedan, det stämmer. Dock väldigt svår att hitta för 250k.

Av någon anledning tänkte jag bara på E-klass när jag läste rubriken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in