Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-08, 23:54
  #673
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
Så du tror på allvar att 30-35km/h får en cyklist att flyga 10-20 meter? 🤦🏻‍♂️
Killen var och bråkade en stund innan och hade en passagerare med sig som säkert hade bråttom någonstans (hämta gun?!).
Det är din slutsats att pojken flög 10-20 meter. Presentera en formell istället så att vi kritiskt kan granska den. Din fantasi är det i vart fall inget fel på. Det är lustigt att flera här dömer en friad person på fantasier och gissningar. Tur att ni inte arbetar för rättsväsendet.
Citera
2024-10-08, 23:57
  #674
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Det är din slutsats att pojken flög 10-20 meter. Presentera en formell istället så att vi kritiskt kan granska den. Din fantasi är det i vart fall inget fel på. Det är lustigt att flera här dömer en friad person på fantasier och gissningar. Tur att ni inte arbetar för rättsväsendet.

Man ser ju tydligt var krocken skedde och var cyklisten hamnade ju?
Citera
2024-10-08, 23:58
  #675
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taninivertanisam
Måste överklagas. Helt sjukt att denna ökända yrkeskriminella idiot fortkörde ihjäl en unge och går fri. Häng ut ansvariga för domen. En påkörning vid övergångsställe, kör du på något i 30 km/h så knuffas inte objektet iväg 10-20 meter som pojken gjorde. Snarare 50-60 knyck.

Smutssystem! Hoppas att idioten blir påkörd av ett tåg!
Citera
2024-10-09, 00:11
  #676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
Man ser ju tydligt var krocken skedde och var cyklisten hamnade ju?
Det är inte omöjligt att ett barn flyger 8 till 18 meter vid en fart på 35km/h till 50km/h. Då får vi också hålla tanken på att pojken kan ha studsat eller rullat från nedslagsplatsen. Nu kan jag inte svära på det men tror den friade mannen uppgav att han kört upp mot 45km/h. Då kan det stämma men det finns flera omständigheter som jag kan ha missat.
Citera
2024-10-09, 00:40
  #677
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Hur fan kan han frias ?

Har alla blivit hotade eller?

Vittnen, domstolen, målsägande?

Kanske hans gäng/klan som sitter och dömer, de är inkvoterade överallt!
Citera
2024-10-11, 07:45
  #678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Jag vet men jag ställde frågan till en person som påstod att han kört mot rött.
Ja, jag ifrågasatte inte dig utan förtydligade för att påskina att det påståendet du kommenterade inte kunde stämma.
Citera
2024-10-11, 22:21
  #679
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Han har aldrig varit misstänkt för mord. Han har inte flytt landet. Han har själv sagt att om han döms så tar han på sig det som skett. Det var en olycka.

Får en känsla av att antigen du står denna man nära och till varje pris vill försvara honom och allt som han gjort å klarar sig ifrån. Eller så är du en sån där som verkligen kritiserar allt med lupp. En av dessa kan jag respektera den andra inte. Vem du är det får jag ingen direkt hum om.
Citera
2024-10-11, 22:24
  #680
Medlem
Jag personligen har iallafall väldigt svårt att blunda för att om det nu var en olycka varför behövs då vittnen tystas? Om man nu är så trygg i sin ståndpunkt å vet om man e oskyldig å bör gå fri varför du riskera sin frihet genom att ev göra sig skyldigt till den där övergripande i rättssak termen.

Den kan inte jag blunda för å det gör att jag fortfarande starkt tror att det var mer än en ren olycka.
Citera
2024-10-11, 22:33
  #681
Medlem
Lagopussys avatar
Alla fattar att gängkriminelle kurden körde som en idiot med luren i näven, som han enligt många vittnen alltid gör, men det går inte att bevisa. Rätten kan inte gå på vad de tror.



Men det kommer nog lösa sig, karma's a bitch.
Citera
Igår, 10:55
  #682
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Alla fattar att gängkriminelle kurden körde som en idiot med luren i näven, som han enligt många vittnen alltid gör, men det går inte att bevisa. Rätten kan inte gå på vad de tror.



Men det kommer nog lösa sig, karma's a bitch.

Ja du har nog rätt. Man blev bara så tagen av detta fall. Å allt efterspel på platsen mm. Men det är ju så i vårt land att det ska bevisas å det är väl bra egentligen antar jag. Men det e bitter smak i munnen kring detta det är det. Men som du skriver. Karma. Kommer alltid ikapp till slut.
Citera
Igår, 14:28
  #683
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BruceWayne89
Ja du har nog rätt. Man blev bara så tagen av detta fall. Å allt efterspel på platsen mm. Men det är ju så i vårt land att det ska bevisas å det är väl bra egentligen antar jag. Men det e bitter smak i munnen kring detta det är det. Men som du skriver. Karma. Kommer alltid ikapp till slut.
Tro mig, det kommer det göra.
Citera
Idag, 17:07
  #684
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
Så du tror på allvar att 30-35km/h får en cyklist att flyga 10-20 meter?

Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Det är din slutsats att pojken flög 10-20 meter. Presentera en formell istället så att vi kritiskt kan granska den.


Som jag angett tidigare så flög pojken 22 meter (plus/minus 1 m). Eller rättare sagt så är det 22 meter (plus/minus 1 m) från där kollisionen skedde och där pojken låg. Jag är ingen expert men det är ju möjligt att man rullar eller glider på asfalten så jag pratar inte flygsträcka eller landningsplats. Om jag får gissa så tror jag inte att det är någon längre sträcka mellan landningsplatsen och där pojken slutligen hamnade.

Jag har kommit fram till just 22 meter (plus/minus 1 m) genom att titta i FUP:en på polisens bilder där polisen markerat var på körbanan som kollisionen ägde rum och var pojken låg. Det syns ju även spår i form av blod. Sen är det "bara" att mäta. Jag är som sagt var ingen expert så detta kan vem som helst av er andra också kolla.

Men är det helt orimligt att bilföraren höll laglig hastighet och pojken hamnade 22 meter från kollisionen? Tja, vad vet jag men om man tittar på följande video https://www.youtube.com/watch?v=Rm5F...hannel=CBCNews (ca 35 sekunder in i klippet) så landar cykeln ca 15 meter bort och mannen ca 10 meter bort. Hastigheten på bilen är svår att uppskatta men bilen hinner stanna på endast 5 meter (till skillnad mot i Märsta) så även om det upplevs som snabbt av oss så beror det gissningsvis mest på att vi inte ser hela förloppet utan bara en bråkdel. Min lekmannabedömning är att den här bilen häll avsevärt lägre hastighet och ändå flög cyklisten rätt långt. Vi kan även kika på det här klippet https://www.youtube.com/watch?v=p8RH...nel=10TampaBay och här kan vi se att cyklisten dels åker upp i luften och dels flyger iväg en bra bit även om vi inte får se var han landar. Vi kan även se att just den här cyklisten så att säga färdas på bilen en viss sträcka. Just här är det alltså inte bara pang och sedan flygtur utan här åker cyklisten på bilens tak vilket också kan förklara själva sträckan.

Bägge dessa klipp visar på cykel kollisioner med män som väger avsevärt mer än en liten pojke och ändå flyger de långt. Utifrån detta kan jag tycka det ändå inte är orimligt att pojken hamnade 22 meter bort om bilen körde i 40 km/h.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in