Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-11, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Kan det vara som förra månaden när räven beordrade barn att knäppa valfri med Guccikeps?

Lite konstigt här dock att de är två i 20års åldern som utför ett sånt dåligt jobb. Barn kan skjuta och bli tagna utan att tänka på det. Men 20+ borde väl veta bättre än att fylla i alla krav för att bli tagna direkt?

Eller hotas skyttarna? Eller vill man (ledaren ej de som sköt) visa att man kan göra vad som helst för man bryr sig inte?
Citera
2023-06-11, 23:35
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Tabloidpressen ger (som vanligt) en ljus bild av den döde Elias som skötsam.

Medan polisen framför, att man fruktar hämndaktioner:

Samtidigt befarar polisen hämndattacker efter dödsskjutningen.

– Vi vet att den här typen av dåd ökar risken för vedergällning, säger Max Åkervall.

Är det den skötsamme Elias skötsamma släkt och vänner som med vapen i hand förväntas hämnas? (Retorisk fråga.)

https://www.expressen.se/nyheter/vit...nte-mig-sjalv/

Jupp man undrar varför "den här typen av dåd ökar risken för vedergällning" när det var en så hyvens grabb enligt slaskpressen?
Senast redigerad av Erik Öst 2023-06-11 kl. 23:38.
Citera
2023-06-11, 23:36
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Lite konstigt här dock att de är två i 20års åldern som utför ett sånt dåligt jobb. Barn kan skjuta och bli tagna utan att tänka på det. Men 20+ borde väl veta bättre än att fylla i alla krav för att bli tagna direkt?

Eller hotas skyttarna? Eller vill man (ledaren ej de som sköt) visa att man kan göra vad som helst för man bryr sig inte?

Antagligen är skyttarna i skuld eller på annat sätt tvingas utföra dådet utan att ha egentlig motivation eller kanske vetskap om varför
Citera
2023-06-11, 23:36
Avstängd
Citat:

Ja väldigt märkligt alltihop.

Kan man läsa någonstans om att den här Elias har gängkopplingar? Eller har dom inte gått ut med såna uppgifter än?
Jag läser bara om att han spelade fotboll och var snäll, och vem är den överlevande 15 åringen?
Citera
2023-06-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Ja väldigt märkligt alltihop.

Kan man läsa någonstans om att den här Elias har gängkopplingar? Eller har dom inte gått ut med såna uppgifter än?
Jag läser bara om att han spelade fotboll och var snäll, och vem är den överlevande 15 åringen?

Finns inget som styrker gängkoppling. Folk tycker att Elias dricker (svensk) lean på en bild, hans klädstil, att han åker elscooter och poserar ibland med gang signs (som inte kan kopplas till något gäng utan mer bara pose) kan kopplas till gängkriminalitet men det behöver inte betyda något.

Alieu (stavning) har man inget på heller.
Citera
2023-06-11, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Någon sa att T-tröjan skulle gå på 2 lax. Det är rejält sinnessjuka pengar för en sketen T-tröja. Om föräldrar betalar det till sina ungar har man ordentligt med deg. Alternativet är att pengarna är intjänade på olagliga grunder. Sedan kan man få vibbar av mentaliteten av att bära dessa märkeskläder oavsett de är äkta eller ej. Man sätter stor vikt vid yta
tror du på allting folk skriver på ett forum utan källa? varför isf trodde du inte på han som sa att tröjan kostade 3,5k? varför trodde du inte på det 10-tal personer som sa att det är uppenbart att t-shirten är fake?

jag förstår verkligen inte hur sådana som du fungerar. väljer du bara att tro på det som passar in på det du vill ska vara sanningen? ofattbart och urbota korkat!
Citera
2023-06-11, 23:43
Medlem
Ok nytt försök. Kan det vara ett motiv som bara går ut på att visa upp sitt våldskapital inför andra utan någon specifik måltavla.
Citera
2023-06-11, 23:44
Medlem
Blackmonks avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...farsta-centrum

Gråt artikel om E. Finns det något som visar på att han var kriminell? Syskon osv som begått brott? Polisens vaga uttalanden gör det troligt att han var långt ner i hierarkin men att han var långt ifrån oskyldig
Citera
2023-06-11, 23:47
Bannlyst
Om nån har missat så finns intervju med den skjutna kvinnan här..
https://sverigesradio.se/artikel/hon...-forlupen-kula
Citera
2023-06-11, 23:49
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
tror du på allting folk skriver på ett forum utan källa? varför isf trodde du inte på han som sa att tröjan kostade 3,5k? varför trodde du inte på det 10-tal personer som sa att det är uppenbart att t-shirten är fake?

jag förstår verkligen inte hur sådana som du fungerar. väljer du bara att tro på det som passar in på det du vill ska vara sanningen? ofattbart och urbota korkat!

Om du läser mitt inlägg så ser du att det jag är ute efter är en känsla, en mindset. Dvs känslan av att ha svindyra märkeskläder oavsett om de är äkta eller ej. Det är fenomenet jag är ute efter, inte den exakta sanningen om att just den här killen hade en T-tröja på sig som var värd 2 lax eller 200 pix. Jag är mycket medveten om att fjortisen förmodligen hade en fejk märkes T-tröja på sig men försöker utveckla resonemanget för naturligtvis är det så att om den nu skulle vara äkta så är det 100% kriminalitet som finansierat den och är den inte äkta så vill man likförbannat signalera något med den. En livsstil man vill ha och identitet man åtrår tex
Citera
2023-06-11, 23:50
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Finns inget som styrker gängkoppling. Folk tycker att Elias dricker (svensk) lean på en bild, hans klädstil, att han åker elscooter och poserar ibland med gang signs (som inte kan kopplas till något gäng utan mer bara pose) kan kopplas till gängkriminalitet men det behöver inte betyda något.

Alieu (stavning) har man inget på heller.

Ok nu förstår jag, dom var alltså ute efter den 60-åriga kärringen eller 45-åringen!
Citera
2023-06-11, 23:53
Medlem
Krimkolls avatar
I flera artiklar och polisen själva skriver "en bekräftat avliden". Om man ska tolka det överhuvudtaget är det lätt att ana att det är illa ställt med den andra personen i 15-årsåldern som haft/har livshotande skador därmed?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in