Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-12, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
I flera artiklar och polisen själva skriver "en bekräftat avliden". Om man ska tolka det överhuvudtaget är det lätt att ana att det är illa ställt med den andra personen i 15-årsåldern som haft/har livshotande skador därmed?
Ja, eller den oskyldige 45-åringen, som tidigare idag rapporterats vara synnerligen allvarligt skadad.
Det har också nämnts i SVT:s nyhetssändning men sedan tagits tillbaka.
Citera
2023-06-12, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Eller hur, då hörde jag inte fel som jag trodde att jag gjorde. De sa faktiskt "två" avlidna
Du hörde inte fel. Jag backade bandet eftersom jag blev lite osäker. Hörde tydligt att de sa detta.
Det kanske var fel då eller olämpligt av någon anledning.
Citera
2023-06-12, 02:30
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenKlimatkris
Vad tror du Einstein? Det är mitt på ljusa dagen en lördag, säkert många vittnen och någon har säkert ett flashbackkonto och har en uppfattning om hu skadade personerna verkar vara.

Eller så har kanske någon läst andra medier än vad jag har som uppger skadeläge

Vad jag sett så är det INGEN med Flashback-konto som varit vittne till skjutningarna i Farsta, eller som ens beskrivit något av händelsen, absolut INGEN!

Skumt, annars brukar ju Flashback vara långt före MSM, men nej, INGEN...

Skumt, riktigt skumt...

Martin Stensö tar upp detta på sin Youtube-kanal, "vittnena" som blir intervjuade, SVT som kontaktas men han blir bryskt behandlad, många som reagerat på detta:

https://www.youtube.com/watch?v=ygJuqOzdYTk

Rekordmånga visningar!
Senast redigerad av Död o återfödd 2023-06-12 kl. 03:25.
Citera
2023-06-12, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Vad jag sett så är det INGEN med Flashback-konto som varit vittne till skjutningarna i Farsta, eller som ens beskrivit något av händelsen, absolut INGEN!

Skumt, annars brukar ju Flashback vara långt före MSM, men nej, INGEN...

Skumt, riktigt skumt...

Martin Stensö tar upp detta på sin Youtube-kanal, "vittnena" som blir intervjuade, SVT som kontaktas men han blir bryskt behandlad, många som reagerat på detta:

https://www.youtube.com/watch?v=ygJuqOzdYTk

Rekordmånga visningar!
Oj är det riggade vittnen i videon på SVT?

Kollat på videon 2 gånger, grabben säger 4-6 skott först, sen hörde han skott igen när han var på Pressbyrån "skotten bara fortsatte" men kan inte lämna uppgifter hur många smällar han hörde då?

Skulle vara intressant att få höra ljudet från nån övervakningskamera om det stämmer med vittnesuppgifterna som SVT rapporterar om 🤭
Citera
2023-06-12, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Det har jag missat. Men utifrån enbart en sån här bild kan man inte utgå ifrån att han är kriminell som personen jag ej minns namnet på gjorde.

Men ge dig nu att din dotter inte fått en korrekt uppfostran betyder självklart inte att man inte kan se det. Han är(eller ja var) mer eller mindre nidbilden av ett kriminellt avskum.

Skärp dig och ta tag i din dotters uppfostran, ge henne ett kok stryk och sätt henne i hemskolning eller något. Om hon umgås med dylika typer så kommer hon(förutsatt att hon inte är gravt efterbliven) att tacka dig senare i livet. Hör du någon gangsterrap eller liknande så rycker du ur wifi.

Att denna "trend" tillåts fortgå är ju, i mångt och mycket, tack vare sådana som dig. Sedan att skolväsendet är i fritt fall kan ju såklart inte en enskild person göra mycket åt men man kan ju med fördel se om sitt eget hus.

Blir fan upprörd på riktigt över att sillmjölkar som dig skaffar barn.
Senast redigerad av Periodic 2023-06-12 kl. 05:25.
Citera
2023-06-12, 05:35
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
kusin till vem?
Den som dog i Farsta.
Citera
2023-06-12, 05:35
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeepSwedenSwedish
vem är den avlidne?
Två artiklar (båda bakom betalvägg):
15-årige Elias sköts till döds i Farsta centrum (Aftonbladet)
Elias, 15, sköts ihjäl i Farsta: ”Han var bara ett barn” (Expressen)
Citera
2023-06-12, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Då var Elias kriminell precis som jag misstänkte. Kan man inte bara hyra en obebodd ö åt dem så de kan skjuta ihjäl varandra bäst de vill där?

https://www.friatider.se/polisen-kla...hande-i-farsta

Sannolikt "känd i gängkriminella kretsar".

Men han va nog inte dömd för något. Dvs han hade väl flyttat vapen, förvarat knark osv utan att ännu åka fast.
Citera
2023-06-12, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Polisen kan givetvis inte delge media information om BO i utredningsskedet, men de har ju sagt att de tror att femtonåringarna var måltavlor och hur sannolikt är det att två galningar skulle välja att skjuta just Elias i huvudet om han var en plugghäst med stabil familj?

Menar bara att vi inte vet något helt säkert. Jag har redan skrivit att jag tror han var en springis. Polisen vet säkert. Men på FB har det inte kommit fram något som kan knyta honom till ett gäng.
Citera
2023-06-12, 06:16
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
hur mycket undre värld kan det finnas i en 15åring ?
När man är femton är man ingen duvunge längre i dagens gäng.

Fler unga bedöms begå brott för kriminella nätverk (SR, dec 2020)
Citera
2023-06-12, 06:23
Medlem
Choosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Är de grossister till ”alla”? D v s får de olika gängen egentligen sina droger från samma källa/grossist i Sverige?

Vet inte, bara att de styr distributionen på vissa håll och att de är brutala.
Citera
2023-06-12, 06:23
Medlem
Elagabaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage
Oj är det riggade vittnen i videon på SVT?

Kollat på videon 2 gånger, grabben säger 4-6 skott först, sen hörde han skott igen när han var på Pressbyrån "skotten bara fortsatte" men kan inte lämna uppgifter hur många smällar han hörde då?

Skulle vara intressant att få höra ljudet från nån övervakningskamera om det stämmer med vittnesuppgifterna som SVT rapporterar om 🤭

Har inga konkreta uppgifter om själva händelsen men satt på en uteservering i andra änden av centrum. Jag upplevde kanske 5-6 skott. En salva, Sen inget mer. Nu säger polisen över 20 skott så jag antar att skotten på något sätt smälte ihop. Vi trodde det var smällare men sen kom folk vandrande - inte springande- och såg upprörda ut. Ambulanshelikopter kom ganska snabbt. Polisen Verkade samla ihop vittnen utanför "Antonios". Mötte även en tom SL buss på mot centrum. Kanske körde polisen in vittnen till polishuset?

45-åringen måste varit den man hittade utanför Centrumkyrkan. Har han inte blödande sprungit dit så har kulan passerat diverse pelare och sedan gått in i en relativt smal passage. Måste passerat åtskilliga människor. Men han kan ju ha sprungit dit för att söka skydd också. Kändes som en gräns passerades i lördags. Automatvapen bland vanliga människor en ganska tidig kväll. Blir svårt "toppa" detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in