2023-06-12, 12:11
Medlem
L.Kollbergs avatar
Finns ett TikTok video där en kompis till den mördade 15-åringen Elias som visar Elias med en stor bunt 500-lappar. Han var åtminstone väl beställd med fickpengar. Vilket inte ska betyda att det är frott fram att mörda han.
Citera
2023-06-12, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenKlimatkris
Två döda och man vet fortfarande inte vem som var tilltänkta offret. Mycket märkligt

Ja, vilken roll har de dödade haft?
45-åringen var utländsk medborgare enligt nyheterna och det räcker inte långt.
Citera
2023-06-12, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Han är inte identifierad. Anhöriga har inte hittats.
Reser utan ID. Misstänkt.

Det vet jag väl, men vad har det med mitt inlägg att göra?
Citera
2023-06-12, 12:18
Medlem
absolut-justices avatar
Det har ju krupit fram detaljer här som återigen drar ned brallorna på MSM...
https://imgur.com/a/TXJyRGR
Citera
2023-06-12, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Ja, vilken roll har de dödade haft?
45-åringen var utländsk medborgare enligt nyheterna och det räcker inte långt.
Kan ju vara allt ifrån turist till tiggare. Polisen har förmodligen en bra uppfattning eftersom han är identifierad.
Citera
2023-06-12, 12:20
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGubban
Det vet jag väl, men vad har det med mitt inlägg att göra?

Så du tycker att anhöriga ska få läsa om att deras anhöriga mördats via media?
Ska journalister identifiera honom?
Citera
2023-06-12, 12:20
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Inte hittat annan källa. Bilden/videon som finns som visar två personer som ligger på marken kan vara de nu två döda personerna. Läste någonstans att den andra 15-åringen kunde springa från platsen.

Jag har undrat lite över vilka de två personerna är, som ligger på marken. Men precis som du skriver, så kanske den andre 15-åringen kunde springa iväg. Tack!
Citera
2023-06-12, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Så du tycker att anhöriga ska få läsa om att deras anhöriga mördats via media?
Ska journalister identifiera honom?

Mitt inlägg handlade inte om att identifiera honom alls.
Mitt inlägg handlade om att MEDIA har behandlat detta ärende VÄLDIGT annorlunda än de vanligtvis gör, oavsett om offret är identifierad eller inte.

Om du läser mitt inlägg igen och bokstaverar det högt för dig själv så kanske du förstår kontentan till slut.
Citera
2023-06-12, 12:26
Medlem
LouizCyphers avatar
Har scrollat en del i tråden men inte orkar igenom hela. Har det framkommit något kring GM? Vilka kräk är dessa? Klart är det att de av inavelsbakgrund inom kort måste undersöka sina tänder och ta sig en tur från sitt SIS-boende, I guess.
Citera
2023-06-12, 12:27
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGubban
Alltså, ända från början har media varit oerhört lågintresserade av 45-åringen. Det har varit märkligt tyst om honom. Både från polisens sida men framför allt media.
Redan igår ikväll bekräftades det att han var avliden av Aktuellt på SVT2, men ingen tidning tog ens upp det på många timmar.
Varför?

Borde inte det vara en kanonbra tidningsrubrik, att ytterligare en av de skjutna är avliden?

Det jag reagerar på här är alltså hur media har skött bevakningen av 45-åringen.
Det är väldigt olikt och annorlunda skött av media denna gång.
Väldigt märkligt.

Nja. Om han var en person ur allmänheten, som skadats, så brukar media inte skriva så mycket.

Det skrevs nästan ingenting om den unga flicka i Lund, som träffades i ansiktet när en bomb exploderade; hon gick förbi porten eller dyl. där bomben var placerad. (Det kom en artikel om henne efter ca ett år (!) eller mer.) Ej heller uppmärksammades den musikstudent, så blev skjuten i sin bostad av en förlupen kula vid en gangsteruppgörelse på gatan utanför.

Så ointresset för 45-åringen, så länge som han var vid liv, är precis hur svensk media brukar agera, när ngn ur allmänheten råkar skadas i gangsterkrigen.
Senast redigerad av Meiji 2023-06-12 kl. 12:36.
Citera
2023-06-12, 12:28
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LouizCypher
Har scrollat en del i tråden men inte orkar igenom hela. Har det framkommit något kring GM? Vilka kräk är dessa? Klart är det att de av inavelsbakgrund inom kort måste undersöka sina tänder och ta sig en tur från sitt SIS-boende, I guess.

Det mest intressanta påståendet om dem är att de är från Södertälje.
Citera
2023-06-12, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebal154
Terrordåd kanske, som man försöker mörka??
Terrorister flyr inte brottsplats, de stannar kvar och slutför attacken tills de blir stoppade. Offtopic; Akilov var en wannabe terrorist för att han flydde och inte fortsatte skada oskyldiga, därav att Isis inte tog på sig Drottninggatan.

Om skjutningen i Farsta hade varit ett terrordåd så hade bilen använts som vapen, och det hade varit mer än ett vapen. Skadesiffran hade varit betydligt högre än fyra, och gärningsmännen hade varit kvar på platsen tills polisen anlände och attackerat dessa också.

Farstaskjutningen är en gänguppgörelse och ingenting annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in