Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-21, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Vet någon när det blir åtal så att vi får en FUP för att förstå vad som hände osv?

Skulle tro att det dröjer ett bra tag innan förundersökningen är klar.

Men jag ser fram emot att läsa FUPen sen för att få lite mer svar och som du säger för att försöka förstå händelsen.

Jag undrar verkligen om den andra 15-åringen som blev skjuten i benet.
Det är som att han aldrig existerat så tyst som det varit om honom, det enda som framkommit är hans namn och att han inte blev svårt skadad och att han trots att han var skjuten lyckades ta sig bort från brottsplatsen.
Citera
2023-09-23, 12:31
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Skulle tro att det dröjer ett bra tag innan förundersökningen är klar.

Men jag ser fram emot att läsa FUPen sen för att få lite mer svar och som du säger för att försöka förstå händelsen.

Jag undrar verkligen om den andra 15-åringen som blev skjuten i benet.
Det är som att han aldrig existerat så tyst som det varit om honom, det enda som framkommit är hans namn och att han inte blev svårt skadad och att han trots att han var skjuten lyckades ta sig bort från brottsplatsen.
Om beskrivningen tidigare i tråden stämmer så vistas han ganska ofta i Farsta Centrum fortfarande. Stackars pojke, måste vara skärrad för livet.
Citera
2023-09-24, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Om beskrivningen tidigare i tråden stämmer så vistas han ganska ofta i Farsta Centrum fortfarande. Stackars pojke, måste vara skärrad för livet.

Undrar dock fortfarande varför det hörts så lite om honom, det brukar ju förekomma skvaller och även om inte man hör nåt via nyheterna brukar det nästan alltid finnas information på Flashback men t.o.m här har det varit sparsamt med information om den killen.
Det brukar inte vara så sparsamt med info om personer som varit inblandade i så uppmärksammade händelser. Nåt brukar alltid komma fram.

Alla spekulerade i om E var måltavla osv men vem säger att inte den killen var det? Eller det kanske inte ens fanns någon måltavla där öht utan det var bara ett rent ”terrordåd” så att säga. Kanske det handlade om att markera att ingen kan känn sig trygg, kanske var riktat till någon som inte ens var där. Som att lära polisen eller allmänheten en läxa typ. Att om ni går emot oss så ska vi visa vad vi är kapabla till och att vi menar allvar eller så…. En sladd markering.
Och tyvärr tror jag inte man kan vara lugn bara för de två som sköt den dagen sitter inlåsta för det finns så många andra kvar på utsidan så att säga som kan fortsätta på samma sätt.

Jag tror det hela handlade om att skapa fruktan hos allmänheten på nåt sätt. Hade det varit en specifik måltavla hade de kunnat skjuta denne på samma sätt som de sköt killen i Skogås.
Det är sällan det sker sådana masskjutningar för att ”komma åt” en enskild individ.

En sån händelse skapar en känsla av otrygghet hos allmänheten, man vet aldrig när eller om någon ska börja skjuta mot en när man vistas ute. Det är helt sjukt svenska samhället blivit så otryggt.
Citera
2023-10-09, 12:30
Medlem
I efterlyst gick polisen ut med nu att de ville ha in alla tips på iakttagelser från dem som var där vid Farsta C .
Citera
2023-12-01, 15:18
Medlem
L.Kollbergs avatar
När blir det åtal i målet? Nästan ett halvår har gått sedan dubbelmordet.
Citera
2023-12-17, 18:21
Medlem
Bump. Fup?
Citera
2023-12-18, 09:12
Medlem
prinsessan-estelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LidaChastain
Bump. Fup?
vi får vänta på åtal innan Fup släpps
Citera
2023-12-24, 23:40
Medlem
KronPelles avatar
Citat:
Åtalet ska väckas vid tingsrätten, avdelning 2, senast den 17 augusti 2023, kl. 11.00
Är det i Hovrätten nu då?
Citera
2023-12-25, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KronPelle
Är det i Hovrätten nu då?
Nej, inget åtal har kommit än.
Citera
2024-01-08, 12:32
Medlem
L.Kollbergs avatar
I Sverige finns det ingen bortre gräns hur länga man kan vara häktad utan åtal. I princip kan man alltså sitta livet ut i väntan på åtal så länge domstolen väljer att förlänga häktningstiden regelbundet. Det ser nästan ut som om det saknas bevis för åklagaren mot 19-åringarna.
Citera
2024-01-26, 18:24
Medlem
ECE69s avatar
https://www.mitti.se/nyheter/efter-f...213.61af60e79f
Citera
2024-02-08, 23:31
Medlem
Fup?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera