Flashback bygger pepparkakshus!
2023-06-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Hur många exempel på detta kan du ge? Hur många oskyldiga har skjutits av gängkriminella av Sveriges 10 miljoner invånare? Du har fel... Vem som helst blir INTE skjuten!!!
Endast ett fåtal oskyldiga har drabbats. Några tyvärr för dom varit släkt med nån gangster.
Men vem som helst BLIR INTE SKJUTEN!

Jo du vem som helst blir skjuten.
Dessa två äldre verkar just vara oskyldiga. Dessa två ÄR vem som helst.

Spelar ingen roll om du har en släkting som är eller varit i gängkriminalitet. Det gör dig inte till en måltavla. Det för dig till VEM SOM HELST.
Citera
Medlem
Tilteds avatar
Citat:
Första exemplet vart ingen skadad eller skjuten
Den andra köper jag
Den tredje har ju gängkopplingar(detta skrev jag om) och det finns ett skäl... Även om det är för jäkligt att anhöriga drabbas

Så blir man inte skadad så är det helt i sin ordning att nån spränger ditt hus? Ok, då vet jag...
Citera
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilted
Jag grundar mina åsikter på mina egna erfarenheter och fördommar. Var grundar du dina åsikter på?
Jag grundar de på att jag har barn i samma ålder och ser vad de anammar. Hur jävla illa det är så har de dessa gangster som förebilder och kopierar looken. Min dotter lyssnar på skiten jämt och jag hatar det. Men hon tycker det är coolt. För mig säger bilden ingenting.
Citera
2023-06-11, 19:03
Medlem
Hur funkar det med gängens ig osv..?

@23st___ är det deras officiella ig? Elias följer inte detta konto; kan man då anta att han inte tillhör detta gäng?
Citera
2023-06-11, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Är alla inblandade Barn ? Verkligen .
Skjutna tonåringar .
Och skjutna vuxna .
De som är gripna är vuxna .

Av fyra stycke så är Två barn. Två st skjutna är vuxna.
Citera
2023-06-11, 19:04
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Kan du ge exempel på att andelen oskyldiga är så högt? Tror inte det stämmer.
Menar du att dom bara kommit i vägen (haft otur)

Om vi pratar om e oskyldiga så är det en salig blandning. Det är allt från familjemedlemmar till den tänkta måltavlan till någon helt okänd som skjuts för att de tar fel person. Jag har ju ingen statistik, siffran var min egna uppskattning. Men jag baserar den på vad jag läst och hört, har varit rätt insatt senaste 10 åren. Är rätt så allmänbildad på svensk organiserad brottslighet.

Det finns som sagt massvis med exempel. Ta exempelvis dubbelmordet i Alby för några månader sedan där två kvinnor blev innebrända efter att någon tuttat på. Ett annat exempel är Karolin Hakim i Malmö som avrättades på öppen gata. Ett tredje är skjutningen inne på ett gym i Stockholm där den tilltänka måltavlan var en medlem i Bandidos, där var det en oskyldig som dog. I samma konflikt skulle en annan medlem i Bandidos mördas vid ett tillfälle på vägen till sin bil, men då sköt de ihjäl en person som inte hade nått med det att göra. Det är fullt av de. Jag kan säkert nämna minst 20 fall.
Citera
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Trams. Stockholm, Göteborg, Malmö och en rad andra större städer är rena rama vilda västern-saloonen. Skjuts hejvilt. Vanligt folk hamnar rutinmässigt i skottgluggen och vådaskjuts.

Dags att börja överväga vapentillstånd för självförsvar (bara för etniska svenskar, så klart)?
Skjuts knappt någonting i Göteborg och inte så mycket i Malmö heller för den delen.

Det är Stor-Stockholm som är vilda västern. Förra året sköts det ihjäl 30st i Stockholm och 4st i Göteborg.
Citera
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Vad grundar du detta på? Är genuint nyfiken då jag inte kan se någon koppling till att han skulle vara gängkriminell pga bilden.

Du verkar helt dum i huvudet, lika dum som hela svenska befolkningen blivit. Förstår du inte attributen och signalerna på fotot?
Senast redigerad av Erik Öst 2023-06-11 kl. 19:07.
Citera
2023-06-11, 19:05
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jag är inte främmande för att killen kan ha kopplingar till gängkriminalitet men vad på bilden bevisar något sådant? Ser inga vapen eller annat? Det är inne att posera så här och även att lyssna på gangsterrapp och kopiera looken på de som sjunger. Tycker inte att bilden bevisar någonting faktiskt.
Jag tycker tvärtom. Han ser inte ut som en liten gullig fotbollspelare utan snarare en individ med kall blick. Obehaglig och lite väl stor för att vara 15 år.
Citera
2023-06-11, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag anser fortfarande efter att läst din kommentar att fotboll verkar vara en farlig sport. Du genomskådar inte hyckleriet bakom rubrikerna då dom kriminella snorungarna ska verka fina och rumsrena? Om sossarna insett verkligheten bakom allt inflöde så skulle det kunnat vara lite mer ordning i det här landet. Varje gång man läser att en fotbollsspelar skjutitis blir det ännu mer kletigt.

Fotboll är ngt många föräldrar vill att deras barn håller på med för att "ha ngt annat o göra".
Men om de ändå bara träffar samma personer som sysslar med onda ting så är det inte något bra.
Fotbollsklubben kommer inte ha koll på om person förekommer i polisutredningen eller inte. Bra alibi att det är en snäll pojke.
Citera
2023-06-11, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag anser fortfarande efter att läst din kommentar att fotboll verkar vara en farlig sport. Du genomskådar inte hyckleriet bakom rubrikerna då dom kriminella snorungarna ska verka fina och rumsrena? Om sossarna insett verkligheten bakom allt inflöde så skulle det kunnat vara lite mer ordning i det här landet. Varje gång man läser att en fotbollsspelar skjutitis blir det ännu mer kletigt.
Jag skulle tro att det är ofta journalisterna som ställer frågor till ungens föräldrar. En av frågorna kanske är just "Vad brukade han göra på fritiden?" eller "Vad hade han som hobbies?" Jag har svårt att tro att alla föräldrar skulle annars dra fram just fotbollen, när de ger intervjuer.
Citera
2023-06-11, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Om vi pratar om e oskyldiga så är det en salig blandning. Det är allt från familjemedlemmar till den tänkta måltavlan till någon helt okänd som skjuts för att de tar fel person. Jag har ju ingen statistik, siffran var min egna uppskattning. Men jag baserar den på vad jag läst och hört, har varit rätt insatt senaste 10 åren. Är rätt så allmänbildad på svensk organiserad brottslighet.

Det finns som sagt massvis med exempel. Ta exempelvis dubbelmordet i Alby för några månader sedan där två kvinnor blev innebrända efter att någon tuttat på. Ett annat exempel är Karolin Hakim i Malmö som avrättades på öppen gata. Ett tredje är skjutningen inne på ett gym i Stockholm där den tilltänka måltavlan var en medlem i Bandidos, där var det en oskyldig som dog. I samma konflikt skulle en annan medlem i Bandidos mördas vid ett tillfälle på vägen till sin bil, men då sköt de ihjäl en person som inte hade nått med det att göra. Det är fullt av de. Jag kan säkert nämna minst 20 fall.
Är du rädd för att bli skjuten själv?
Är du rädd att dina barn ska bli skjutna?
Tror inte det..
Det är för jäkligt allt som sker med alla skjutningar. Men väldigt få "vem som helst" drabbas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in