Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-10, 23:15
  #1
Medlem
Jag använder mig av Fl studio och vill veta vad jag kan ändra i låten. Det kan vara allt från struktur, reverb, ta bort ljud, master, lägg till ljud, gör låten längre, mixa mer, bättre transitions. Alltså vad som helst men eftersom jag har gjort låten så är det svårt att veta när jag bara använder mig utav mina öron så skulle ni kunna lyssna på denna låten. Genre: Elektronisk och det är allt jag vet eftersom jag inte är bra på genre, finns det kanske någon sida som säger vilket genre detta är? Sedan vill jag också vilka känslor som väcks eller inte väcks för då blir det lättare att göra en bild och titel till låten.

https://soundcloud.com/martin-petter...social_sharing
__________________
Senast redigerad av Sykemypie 2023-06-10 kl. 23:27.
Citera
2023-06-10, 23:25
  #2
Medlem
Rektaltermometerns avatar
Jättebra! Vi har bara två problem.

1. Du har raderat låten eller gjort den privat vilket gör att vi tyvärr inte har någon aning om hur låten låter.

2. Du har outat dig själv. Men det kanske du inte har något problem med?

Men i övrigt låter det jättebra!

Skämt åsido vill jag gärna kritisera din låt om jag får höra den, även om det inte låter som att de tär min stil.
Citera
2023-06-10, 23:28
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektaltermometern
Jättebra! Vi har bara två problem.

1. Du har raderat låten eller gjort den privat vilket gör att vi tyvärr inte har någon aning om hur låten låter.

2. Du har outat dig själv. Men det kanske du inte har något problem med?

Men i övrigt låter det jättebra!

Skämt åsido vill jag gärna kritisera din låt om jag får höra den, även om det inte låter som att de tär min stil.

Så jag har bytt länk https://soundcloud.com/martin-petter...social_sharing
Citera
2023-06-10, 23:38
  #4
Medlem
Rektaltermometerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sykemypie
Så jag har bytt länk https://soundcloud.com/martin-petter...social_sharing


Nu har jag lyssnat på låten. Det ska dock sägas att jag i övrigt lyssnar på folkmusik och progg, så detta är så att säga utanför min komfortzon.

Jag tycker att låten var bra. Jag har en del kritik dock.

För det första så är den något enformig, det händer liksom inte så mycket. Det är samma byggklossar som återkommer så att säga. Kanske hade det gjort sig bättre med text till som varierar låten lite.

Det andra är något som kanske är relaterat till min okunskap om musikgenren. Men du bygger upp spänningen i låten till ett väldans klimax framåt slutet, som jag känner inte riktigt leder någon stans. Det blir bara lugnare från dess. Jag trodde att man ofta hade den fetaste delen av låten direkt efter ett sådant klimax, men jag kan ha fel. Det blir lite västgöta-klimax över det hela.

I övrigt tyckte jag låten var bra. Jag gillar inte denna musikgenren eftersom det inte är min grej, men om jag tänker mig in i livet som techno-pojk så tror jag att jag gillar det.
Citera
2023-06-10, 23:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektaltermometern
Nu har jag lyssnat på låten. Det ska dock sägas att jag i övrigt lyssnar på folkmusik och progg, så detta är så att säga utanför min komfortzon.

Jag tycker att låten var bra. Jag har en del kritik dock.

För det första så är den något enformig, det händer liksom inte så mycket. Det är samma byggklossar som återkommer så att säga. Kanske hade det gjort sig bättre med text till som varierar låten lite.

Det andra är något som kanske är relaterat till min okunskap om musikgenren. Men du bygger upp spänningen i låten till ett väldans klimax framåt slutet, som jag känner inte riktigt leder någon stans. Det blir bara lugnare från dess. Jag trodde att man ofta hade den fetaste delen av låten direkt efter ett sådant klimax, men jag kan ha fel. Det blir lite västgöta-klimax över det hela.

I övrigt tyckte jag låten var bra. Jag gillar inte denna musikgenren eftersom det inte är min grej, men om jag tänker mig in i livet som techno-pojk så tror jag att jag gillar det.

Tack så mycket för kritiken, jag håller faktiskt på med text nu faktiskt och ska jobba med klimax-grejen och ser om det blir bättre
Citera
2023-06-10, 23:43
  #6
Medlem
Rektaltermometerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sykemypie
Tack så mycket för kritiken, jag håller faktiskt på med text nu faktiskt och ska jobba med klimax-grejen och ser om det blir bättre

Som proggare hoppas jag att texten inte rör sig bortåt kärleken utan den vänstra kanten av politiska skalan, men det är ju ditt beslut...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback