2023-06-12, 01:05
Medlem
kromosomxyzs avatar
Ohoj,

Jag gjorde en tråd för en tid sedan. Det var fler än en som rekommenderade MB E-klass.

Så om jag ger mig in på det spåret. Finns det några årsmodellsintervall som är att föredra? Jag tänker att den inte ska vara alltför ny. Helst i prisklass kring 100k.

Spelar det någon roll om det är bensin eller inte? Jag föredrar bensinare då jag kör få mil och mestadels korta sträckor.
Har alla MB E-klass kamkedja? Eller finns det några obskyra varianter med rem?
Eller finns det andra MB-klasser som är minst lika bra? Storleken har mindre betydelse för mig.
Citera
2023-06-12, 20:21
Medlem
IceEyess avatar
De från andra halvan av 90-talet och ett par år in på 2000-talet är inte att rekommendera i alla fall.
Citera
2023-06-13, 18:54
Medlem
W211 facelift 2006-2009 är väldigt mycket bil för pengarna.
Citera
2023-06-13, 20:04
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kromosomxyz
Ohoj,

Jag gjorde en tråd för en tid sedan. Det var fler än en som rekommenderade MB E-klass.

Så om jag ger mig in på det spåret. Finns det några årsmodellsintervall som är att föredra? Jag tänker att den inte ska vara alltför ny. Helst i prisklass kring 100k.

Spelar det någon roll om det är bensin eller inte? Jag föredrar bensinare då jag kör få mil och mestadels korta sträckor.
Har alla MB E-klass kamkedja? Eller finns det några obskyra varianter med rem?
Eller finns det andra MB-klasser som är minst lika bra? Storleken har mindre betydelse för mig.
E 220 CDI från årsmodell 2007 och framåt.
Köp den så blir du nöjd.
Citera
2023-06-14, 00:18
Medlem
peterpanps avatar
Så ny och modern E-klass som du har råd med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in