2023-06-12, 14:24
Medlem
rovmuns avatar
Har märkt att det mer och mer kommit personer som går all in på chatGPT. Jag använder det själv en del till olika saker men har mött personer nästan enbart killar i kanske 40-50 årsåldern som gör allt med chatgpt. Det är alltid denna perso. Som ska komma med någonting tex vi diskuterar vilken film som är bäst då står den a pereon med mobilen och kommer lite senare chatgpt säger att den bästa film är osv.

Idag kollade jag med chatgpt vad jag skulle äta till frukost.

Jag skulle göra en inbjudan gjorde det med chatgpt….

Den bästa borrmaskinen enligt chatgpt

Var och varannan mening innehpllet ordet
Chatgpt….

Känner ni igen dennna typ av personlighet som börjat dyka upp?
Citera
2023-06-12, 14:45
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Varför kommer jag direkt att tänka på Sigge Eklund. Visst känns han som urtypen?
Citera
2023-06-12, 16:48
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Varför kommer jag direkt att tänka på Sigge Eklund. Visst känns han som urtypen?

Haha, ja skulle inte förvåna mig. Men inte helt olikt stil de jag stött på men även mer KTH-folk
Citera
2023-06-12, 17:33
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Ja, vi som lyssar på podden A&S vet ju hur han gått igång på detta. Helst i kombination med en talsyntes som har antingen afroamerikansk sociolekt eller finlandssvenskt uttal (för att helst låta som Alex Schulhmans döde far Allan)
Citera
2023-06-12, 17:56
Medlem
Autobahn76s avatar
Varför skulle man inte använda en AI om den i många fall har bättre och mer sammanfattande svar än Google? Inom en snar framtid är det standard att alla har en egen virtuell assistent.
Citera
2023-06-14, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Varför skulle man inte använda en AI om den i många fall har bättre och mer sammanfattande svar än Google? Inom en snar framtid är det standard att alla har en egen virtuell assistent.

Psst... Fråga din virtuella assistent, GPT, om det går att återkalla svenska medborgarskap. Jag vill ha tillbaka dagens asgarv som vi fick i den tråden i juridik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in