Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2023-08-07, 17:40
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skjutevapen
Nä, min trådstart handlade om att folk skulle bada nakna på stränder och i badhus. Det sker lika mycket lika mycket kontakt med badbassängvatten och skithålsrester med eller utan badkläder.

Menar du att det är något sådant jag förespråkar? I sådana fall har du tolkat mig fel.


Aj okej sorry. Men finns ju naken stränder för de som vill bada nakna? Jag och många tycker redan det är sjukt vidrigt att det ens är tillåtet med toppless på vanliga badplataer. Det är fan lika naket som om könsorganen skulle va fria. Så jaaaa fan är det okej med topless ska de fan va okej me helnäck. Jag hänger aldrig på stränder bland folk så ja påverkas inte ^^
Citera
2023-08-07, 17:56
  #110
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skjutevapen
Nu drar du egna slutsatser. Jag har förr i tråden sagt att detta gäller i första hand omklädningsrum, badhus och stränder. Jag skrev "främst" eftersom man aldrig vet i fall det kan finnas särskilda tillfällen där det kan vara mer eller mindre lämpligt att vara naken. GustavAdams tanke om att "låta det hända" var inget jag funderade mycket alls på, utan bara en 5-sekunderstanke som jag lade till i slutet. Jag lade dessutom till att det var oklart vilka följder det skulle kunna få, vilket jag tyckte gjorde det uppenbart att detta bara var en femsekunderstanke och inget annat. Att säga att min poäng är att man ska få gå runt med helstånd överallt är oerhört missvisande.

Jag har för länge sedan förstått att du är oförmögen till logik. Du vill alla stränder ska vara avsexualiserade nakenbad där folk ska få gå runt med fullt stånd (och du vill att detsamma ska gälla badhus). Bara det liksom, och som lök på laxen försöker du påskina att detta skulle kunna vara uttryck för konservatism.

Citera
2023-08-07, 18:38
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag har för länge sedan förstått att du är oförmögen till logik. Du vill alla stränder ska vara avsexualiserade nakenbad där folk ska få gå runt med fullt stånd (och du vill att detsamma ska gälla badhus). Bara det liksom, och som lök på laxen försöker du påskina att detta skulle kunna vara uttryck för konservatism.

Men för i helvete, nu är jag fan trött på dig!

Jag förklarade på riktigt i inlägget du svarade på att jag bara funderade på det i 5 sekunder Vill du tolka det som att "jag vill" att man ska kunna gå runt med stånd så får det stå för dig.

Och angående att jag skulle påstå att något av detta skulle vara uttryck för konservatism, så har jag aldrig sagt det, utan jag förklarade i det här inlägget för cirka två månader sedan att jag undrade vad konservativa tyckte om mitt hypotetiska samhälle.
(FB) Nakenhet utan slampighet, sexualisering och dekadens

Antingen gör du det här bara för att mobba eller så har du ingen djävla läsförståelse alls.
Citera
2023-08-07, 19:07
  #112
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skjutevapen
Men för i helvete, nu är jag fan trött på dig!

Jag förklarade på riktigt i inlägget du svarade på att jag bara funderade på det i 5 sekunder Vill du tolka det som att "jag vill" att man ska kunna gå runt med stånd så får det stå för dig.

Och angående att jag skulle påstå att något av detta skulle vara uttryck för konservatism, så har jag aldrig sagt det, utan jag förklarade i det här inlägget för cirka två månader sedan att jag undrade vad konservativa tyckte om mitt hypotetiska samhälle.
(FB) Nakenhet utan slampighet, sexualisering och dekadens

Antingen gör du det här bara för att mobba eller så har du ingen djävla läsförståelse alls.

Du har utvecklat ditt resonemang i tråden och det får du också stå till svars för. Men du byter alltså fot inom fem sekunder från avsexualiserade konservativa stränder (och badhus), till exhibitionistiska konservativa stränder (och badhus) där alla ska springa runt med fulla konservativa stånd och trycka upp dessa i ansiktet på icke-konservativa (som tydligen är mer återhållsamma enligt dig), och nu landar du alltså i en tredje modell som betyder vadå, och hur är din nya modell konservativ? För du har ju själv skrivit att du önskar att du kunde få fullt stånd av att se på unga damer, som du fick när du var yngre, så då måste du ju förstå att nakenstränder inte går att avsexualisera, och då måste du vara inne på en tredje sorts modell vid det här laget? Kanske är den mer konservativ?
__________________
Senast redigerad av Sinestro 2023-08-07 kl. 19:10.
Citera
2023-08-07, 20:01
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du har utvecklat ditt resonemang i tråden och det får du också stå till svars för. Men du byter alltså fot inom fem sekunder från avsexualiserade konservativa stränder (och badhus), till exhibitionistiska konservativa stränder (och badhus) där alla ska springa runt med fulla konservativa stånd och trycka upp dessa i ansiktet på icke-konservativa (som tydligen är mer återhållsamma enligt dig), och nu landar du alltså i en tredje modell som betyder vadå, och hur är din nya modell konservativ? För du har ju själv skrivit att du önskar att du kunde få fullt stånd av att se på unga damer, som du fick när du var yngre, så då måste du ju förstå att nakenstränder inte går att avsexualisera, och då måste du vara inne på en tredje sorts modell vid det här laget? Kanske är den mer konservativ?
Du är ju fan otrolig. Jag har inte bytt någon djävla ställning. Min tanke genom hela tråden har varit att avsexualisera nakenbadande. Jag funderade i 5 sekunder på GustavAdams inlägg och tänkte "Ja,det skulle väl kanske funka någon gång någon stans, äh, vad fan vet jag?" Det är inget åsiktsbyte.
Citat:
Annars skulle en lösning vara att, som GustavAdam sade, bara "låta det hända". Vilka följder det hade fått är dock oklart
Vet du vad "annars" betyder?

Citat:
och nu landar du alltså i en tredje modell som betyder vadå, och hur är din nya modell konservativ?
I inlägget för två månader sedan förklarade jag att inte hade sagt att mitt hypotessamhälle var konservativt, utan att jag undrade vad konservativa tyckte om det. I mitt förra inlägg förklarade jag det igen och länkade till första inlägget. Ska jag verkligen behöva förklara detta för tredje gången?

Citat:
För du har ju själv skrivit att du önskar att du kunde få fullt stånd av att se på unga damer, som du fick när du var yngre, så då måste du ju förstå att nakenstränder inte går att avsexualisera,
Att jag personligen gillar att vara kåt ändrar inte på faktumet att ju mer man ser nakenhet i osexuella sammanhang, desto mer avsexualiserad blir nakenheten. Det första är bara min personliga preferens i det samhälle jag lever i. Hade jag levt i ett mindre sexualiserat samhälle hade nakenheten varit mindre sexuell för mig, i osexuella sammanhang, och min preferens hade varit annorlunda. Du verkar tro att eftersom det är möjligt för pojkar att få stånd i närheten av nakna flickor, så kan osexuella nakna sammanhang inte finnas. Med den logiken är högstadielektioner inte heller avsexualiserade sammanhang, då en pojke kan få stånd när han stirrar på flickan han är kär i. Avsexualiseringen av nakenheten i osexuella sammanhang är inte 100%-ig, men den är verklig. Tänk dig en saudiarabisk man som är i ett svenskt badhus för första gången. Han hade fått en härdsmälta, medan vi svenskar inte hade tyckt att sammanhanget var särskilt sexuellt.
Citera
2023-08-07, 22:33
  #114
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skjutevapen
Du är ju fan otrolig. Jag har inte bytt någon djävla ställning. Min tanke genom hela tråden har varit att avsexualisera nakenbadande. Jag funderade i 5 sekunder på GustavAdams inlägg och tänkte "Ja,det skulle väl kanske funka någon gång någon stans, äh, vad fan vet jag?" Det är inget åsiktsbyte. Vet du vad "annars" betyder?

Jag kan dock inte se något konservativt i ditt förslag, och att du tagit ställning för att folk ska få springa runt med stånd på landets alla badstränder och badhus (även om du senare backat på den punkten) gör mig fundersam rörande vad som ytterst motiverar dig.

Citat:
I inlägget för två månader sedan förklarade jag att inte hade sagt att mitt hypotessamhälle var konservativt, utan att jag undrade vad konservativa tyckte om det. I mitt förra inlägg förklarade jag det igen och länkade till första inlägget. Ska jag verkligen behöva förklara detta för tredje gången?

Du förespråkar mer nakenhet i samhället i din TS och undrar om det skulle kunna tillföra dagens samhälle en konservativ dimension. Jag har argumenterat emot detta i tråden.

Citat:
Att jag personligen gillar att vara kåt ändrar inte på faktumet att ju mer man ser nakenhet i osexuella sammanhang, desto mer avsexualiserad blir nakenheten. Det första är bara min personliga preferens i det samhälle jag lever i. Hade jag levt i ett mindre sexualiserat samhälle hade nakenheten varit mindre sexuell för mig, i osexuella sammanhang, och min preferens hade varit annorlunda. Du verkar tro att eftersom det är möjligt för pojkar att få stånd i närheten av nakna flickor, så kan osexuella nakna sammanhang inte finnas. Med den logiken är högstadielektioner inte heller avsexualiserade sammanhang, då en pojke kan få stånd när han stirrar på flickan han är kär i. Avsexualiseringen av nakenheten i osexuella sammanhang är inte 100%-ig, men den är verklig. Tänk dig en saudiarabisk man som är i ett svenskt badhus för första gången. Han hade fått en härdsmälta, medan vi svenskar inte hade tyckt att sammanhanget var särskilt sexuellt.

Skulle din hypotes: "att ju mer man ser nakenhet i osexuella sammanhang, desto mer avsexualiserad blir nakenheten" stämma så finns det väl ingen anledning att inte förespråka nakenhet överallt i samhället, för det är väl ett mer avsexualiserat samhälle du förespråkar, det är iaf så jag tolkar din Ts.
Citera
2023-08-07, 23:09
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag kan dock inte se något konservativt i ditt förslag, och att du tagit ställning för att folk ska få springa runt med stånd på landets alla badstränder och badhus (även om du senare backat på den punkten)gör mig fundersam rörande vad som ytterst motiverar dig.
Jag tog aldrig ställning för det till att börja med. Ska det vara så djävla svårt att begripa det? Hur många gånger ska jag behöva förklara saker för dig för att du ska förstå dem?


Citat:
Du förespråkar mer nakenhet i samhället i din TS och undrar om det skulle kunna tillföra dagens samhälle en konservativ dimension. Jag har argumenterat emot detta i tråden.
Vårt tjafsande har till stor del handlat om att du påstår att jag påstår att nakenhet skulle vara konservativt, vilket jag har förklarat att jag inte gör, för fjärde gången nu. Samt andra saker som jag har sagt som du har missförstått och hånat mig för.



Citat:
Skulle din hypotes: "att ju mer man ser nakenhet i osexuella sammanhang, desto mer avsexualiserad blir nakenheten" stämma så finns det väl ingen anledning att inte förespråka nakenhet överallt i samhället, för det är väl ett mer avsexualiserat samhälle du förespråkar, det är iaf så jag tolkar din Ts.
Va? Min TS handlade inte om ett maximalt avsexualiserat samhälle, jag vill bara ha ett lite mer avsexualiserat samhälle än vi har nu. Världen är inte svartvit.
Citera
2023-08-07, 23:41
  #116
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skjutevapen
Nä, helt enligt är det inte. Problemet är att människor i ett mer nakenavslappnat samhälle kommer vara mindre kåta på nakna kroppar som en naturlig följd av att ha sett fler, vilket går mot min egna, personliga vilja att vara pubertetskåt. Jag bör där emot påpeka att samhället i dag inte är extremt långt från mitt hypotetiska samhälle. Kvinnor visar i dag över 95 % av kroppsytan med sina tros-och-bysthållarbaddräkter, och ärligt talat är inte fitthåret och bröstvårtorna så otroligt speciella. Sedan beror det också en del på sammanhanget. I ett badhus har man vissa spärrar aktiverade som man kan avaktivera när man fluktar med kläder på och ingen kan se ens stånd. Det går att ställa in hjärnan på ett osexuellt läge och dessutom inte låta sig bli helt besatt och råstirra. Jag fick aldrig stånd i badhuset, då jag bara tog korta blickar på tösorna, och inte lät mig helt slukas upp av vyerna. I mitt hypotetiska samhälle hade det varit liknande, fast utan kläderna. Annars skulle en lösning vara att, som GustavAdam sade, bara "låta det hända". Vilka följder det hade fått är dock oklart.

En sida bak föreslår du att män ska gå runt med stånd på alla Sveriges badstränder och badhus. Följderna av detta är oklart skriver du, men det tycks inte spela dig någon roll vad följderna än blir. Och det gäller således uppenbarligen även bland barnfamiljer. Du har även skrivit något om att du attraheras av unga flickor tycker jag mig minnas. Detta i kombination med att följderna är oklara ..

Och du tror alltså att konservativa krafter ska uppskatta dessa påfund?

Citat:
Ursprungligen postat av Skjutevapen
Jag tog aldrig ställning för det till att börja med. Ska det vara så djävla svårt att begripa det? Hur många gånger ska jag behöva förklara saker för dig för att du ska förstå dem?

Citat av ditt förslag till lösning (att män ska springa runt med stånd på alla badstränder och badhus) återfinnes med fetad stil ovan.

Citat:
Vårt tjafsande har till stor del handlat om att du påstår att jag påstår att nakenhet skulle vara konservativt, vilket jag har förklarat att jag inte gör, för fjärde gången nu. Samt andra saker som jag har sagt som du har missförstått och hånat mig för.

Varför startar du en tråd om ämnet på ett konservativt forum, om det handlar om något annat än att du tror att det ska uppskattas av en konservativ publik?

Citat:
Va? Min TS handlade inte om ett maximalt avsexualiserat samhälle, jag vill bara ha ett lite mer avsexualiserat samhälle än vi har nu. Världen är inte svartvit.

Det var inte ett särskilt bra förslag innan, och efter att du öppnat upp för att män ska springa runt med stånd på alla stränder och badhus så blev det inte bättre. Jag lämnar det där.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback