Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-15, 19:31
  #1
Medlem
tjallepetters avatar
Får jag ta med mig 1 liters flaskor med olivoljor/arganoljor/honung osv i incheckat bagage på flyget eller kommer dem tjaffsa?


Finns det en specifik mängd vätska man får ta med i incheckat bagage?

Finns det en specifik max mått på behållare för vätska i incheckat bagage?

Tack på förhand
Citera
2023-06-15, 19:40
  #2
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Får jag ta med mig 1 liters flaskor med olivoljor/arganoljor/honung osv i incheckat bagage på flyget eller kommer dem tjaffsa?


Finns det en specifik mängd vätska man får ta med i incheckat bagage?

Finns det en specifik max mått på behållare för vätska i incheckat bagage?

Tack på förhand

Jag har haft med mig sisådär 10 liter olja i bagaget, det var inga problem men det beror väl på hur suspekt förpackningen ser ut, vad mer som finns i bagaget och vilket analt land du passerar. Mellanlandar du i Frankfurt så skulle jag vara lite nervös.
Citera
2023-06-15, 19:42
  #3
Avstängd
GostaWaldes avatar
nej
Citera
2023-06-15, 19:44
  #4
Medlem
Ska inte vara något problem så länge det inte är brandfarligt.
Men tänk på att trycket ändras under flygningen.
Så har du en schampoflaska pressas schampot ut ur förpackningen.

Sen undvik glas flaskor.

Har rest massa gånger med vinflaska av plast i incheckat bagage.
Citera
2023-06-15, 19:53
  #5
Avstängd
Melange5738s avatar
Det är lite svårt med glasflaskor men det går. Linda in dem med papper, plasta in, tejpa igen och lägg typ strumpor och underkläder mellan om du har flera flaskor. Rekommenderar bara en flaska per väska.
Citera
2023-06-15, 20:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Får jag ta med mig 1 liters flaskor med olivoljor/arganoljor/honung osv i incheckat bagage på flyget eller kommer dem tjaffsa?


Finns det en specifik mängd vätska man får ta med i incheckat bagage?

Finns det en specifik max mått på behållare för vätska i incheckat bagage?

Tack på förhand

Finns inga begränsningar vad gäller den saken, bara att köra. Som andra sagt innan, linda in allt väl bara och se till att försluta plastpåsarna ordentligt. Har själv rest med typ 12 flaskor i samma bagage, några vinflarrer och massa småflaskor med olja och dylikt, alla i glas. Inga problem alls bara man packar det ordentligt.
Citera
2023-06-15, 21:49
  #7
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Ska inte vara något problem så länge det inte är brandfarligt.
Men tänk på att trycket ändras under flygningen.
Så har du en schampoflaska pressas schampot ut ur förpackningen.

Sen undvik glas flaskor.

Har rest massa gånger med vinflaska av plast i incheckat bagage.


Jag har flugit med över 100 flaskor vin i glas, vad skulle vara problemet mera än dålig packning.

Och ingen schampoflaska har läckt...
Citera
2023-06-15, 22:54
  #8
Moderator
Neksnors avatar
Det kan vara dumt att berätta att du har en massa vin i väskan, men jag har inte sett något förbud mot det. Men tänk på att förpacka väl.
Citera
2023-10-04, 03:40
  #9
Medlem
TS bara för att förstå frågan korrekt är det inte regler för vad man får ta med in/ut beroende på vart du kommer ifrån och vart du landar någonstans. Det är skillnader t.ex innanför EU och utanför. Ville bara skriva detta så jag lättare kan ge ett konkret svar.

Mvh
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3535838

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback