Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-16, 18:53
  #1
Medlem
NickeNicknames avatar
Blir lite konfunderad, söker jag på Google kommer detta upp överst på sidan
"Indonesien har efter pandemin infört krav på att resenärer från en del länder, bl a Sverige, ska ansöka om visum vid ankomst. Detta kan göras online före avresa eller vid ankomst. Indonesian eVoa - Visa On Arrival Application (imigrasi.go.id) Man behöver också ha laddat ner hälsodeklarationsapplikation Satusehat"

Men kollar jag in Indonesiska ambassadens info så får jag uppfattningen att det INTE behövs,och eller inte ladda ner någon App
Någon som har bättre koll
Och Ja jag kan ha läst fel eller missuppfattat något vill bara dubbelkolla
Citera
2023-06-28, 10:05
  #2
Medlem
Voa fixar man på plats appen behövs inte längre
Citera
2023-06-29, 19:43
  #3
Medlem
NickeNicknames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikeo
Voa fixar man på plats appen behövs inte längre
Ok, får dock uppfattningen att det kanske inte stämmer, men får kolla närmare i Okt/Nov när det närmar sig,allt har blivit lite sådär diffust efter Pandemin,men som sagt får kolla senare
Dock Tack för svar
Citera
2023-07-03, 04:11
  #4
Medlem
Nåja är på Bali just nu. Landade i Jakarta och bilade hit med familj. Kan iofs vara enklare för oss att ta oss in eftersom min fru är från Indonesien. Men covid restriktionerna är borta. Men värt att tänka på är att oregistrerade kontantkort är borta man måste registrera imei koden för att kunna få ett lokalt sim kort. Många siter är blockade så skaffa en vpn annars blir du rätt trött, tex reddit är blockat
Citera
2023-12-02, 11:43
  #5
Medlem
NickeNicknames avatar
Fortsätter på tråden är i Bangkok och flyger till Denpasar nästa vecka,Har för mig att det kan vara stor skillnad på växlingskurs beroende på om jag väljer Thai baht mot Indonesiska rupies på Bangkok flygplats, eller ska jag växla när jag anländer Denpasar, har även $600 Om det kanske är bättre att använda?
Som sagt har för mig att det kan skilja rätt mycket om jag inte mins fel
så vad är bäst Växla på Thaiflygplatsen ,eller Denpasar ?
Och ja jag har Visa kort som jag kan använda, men har pengar över från Thailand som jag vill använda
Citera
2023-12-13, 12:47
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNickname
Fortsätter på tråden är i Bangkok och flyger till Denpasar nästa vecka,Har för mig att det kan vara stor skillnad på växlingskurs beroende på om jag väljer Thai baht mot Indonesiska rupies på Bangkok flygplats, eller ska jag växla när jag anländer Denpasar, har även $600 Om det kanske är bättre att använda?
Som sagt har för mig att det kan skilja rätt mycket om jag inte mins fel
så vad är bäst Växla på Thaiflygplatsen ,eller Denpasar ?
Och ja jag har Visa kort som jag kan använda, men har pengar över från Thailand som jag vill använda

Jag bruka växla till dollar eller euro, för sedan växla till Rupiah efter hand i Indonesien som jag behöver.
Dollar står högt i Indonesien.

Litar ej på dit Visa funkar alltid, ATM är de inte så noga med fixa om de kluddar. Jag har kort i nödfall annars är hela reskassan cash!
Citera
2023-12-16, 13:45
  #7
Medlem
NickeNicknames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegateXII
Jag bruka växla till dollar eller euro, för sedan växla till Rupiah efter hand i Indonesien som jag behöver.
Dollar står högt i Indonesien.

Litar ej på dit Visa funkar alltid, ATM är de inte så noga med fixa om de kluddar. Jag har kort i nödfall annars är hela reskassan cash!
Är förbi det nu, men tänkte växla till mig Thai mot IDR i Centrala bangkok skulle få typ nästan 13 miljoner IDR för 30000Baht, samma fråga på flygplatsen skulle kosta mig 45000B, Hahaha ja jävlar vad dom försöker blåsa folk
Citera
2023-12-16, 19:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNickname
Är förbi det nu, men tänkte växla till mig Thai mot IDR i Centrala bangkok skulle få typ nästan 13 miljoner IDR för 30000Baht, samma fråga på flygplatsen skulle kosta mig 45000B, Hahaha ja jävlar vad dom försöker blåsa folk

oja, de passar på ! Flygplatser är dyrt med allt även Taxi! Jag vet inte om du tog taxi från balis flygplats. Men de är svindyra och försöker blåsa en rejält. Tur man har koll på priserna
Bruka alltid trimma dem, när jag anländer. :P De blir alltid lika ställda när jag pratar på indoneiska och förklarar priserna!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3536075

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback