Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-18, 16:41
Bannlyst
Är det bara jag som gillar detta:

https://www.dn.se/ekonomi/de-far-ful...ivarens-skull/

Folk som jobbat hela sina liv får full lön under föräldrarledigheten, det går bra för Svenskar och Sverige nu, svenska familjer i karlskoga har det bra nu står det i artikeln.

Någon som vet hur man läser hela artikeln utan att logga in?
Citera
2023-06-18, 17:51
Moderator
Meijis avatar
Lite citat:

Citat:
I Karlskoga kommun får nämligen anställda som är föräldralediga hundra procent av sin lön, och Anton Ericsson är biträdande rektor på en kommunal skola och Linda Åberg jobbar som ekonom åt kommunen. Karlskoga betalar hela skillnaden mellan Försäkringskassans utbetalningar och den tidigare inkomsten.

[---]

I grunden handlar det om att locka och behålla arbetskraft, säger [ekonomichef Cristian Vestas, som kom på och har drivit igenom reformen.].

Karlskoga ligger mitt emellan Örebro och Karlstad, två betydligt större städer, och har helt enkelt behövt särskilja sig för att kunna locka folk som står och väger mellan att jobba hos dem eller någon annanstans. Att fylla upp ersättningen till föräldralediga är ett sätt att sticka ut.

.....

Rubrik justerad så att den tydligare avspeglar innehållet i den aktuella artikeln.

Utgången rubrik: Många svenska familjer får full lön under föräldraledighet

/Moderator
Citera
2023-06-18, 18:19
Bannlyst
Värmland har länge velat hjälpa Svenskar och Sverige, det börjar bli så även i storstäderna nu. Dom gillar örebro och värmland, som anpassar sig efter svensk kultur.

Man rättar sina områden och förbättrar Sverige till att bli vackert Svensson land igen.
Citera
2023-06-18, 19:38
Moderator
Tystnads avatar
Går inte läsa utan att man betalar för det det som jag tex...

Men kan citara en kortare mening som förklarar varför:

citat ur DN:

" I grunden handlar det om att locka och behålla arbetskraft,.
Karlskoga ligger mitt emellan Örebro och Karlstad, två betydligt större städer, och har helt enkelt behövt särskilja sig för att kunna locka folk som står och väger mellan att jobba hos dem eller någon annanstans. Att fylla upp ersättningen till föräldralediga är ett sätt att sticka ut".

Tycker själv iden är lysande att man satsar på sin anställd , många företag eller kommuner , landsting som inte gör det.
Citera
2023-06-27, 16:55
Medlem
detta är ju inte bara unikt inom kommunen, tex espresso house betalar hela "mellan skillnaden" för personer dom går på föräldraledighet så att man kommer upp i 100 % inkomst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in