Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2024-11-10, 14:36
Medlem
Det är inte en psykisk sjukdom.

Att vara trans innebär att man har ett medicinskt tillstånd som kallas könsdysfori.

Vad är då könsdysfori?

Män och kvinnor har olika hjärnor. Man kan se på en hjärna ifall det är en man eller en kvinnas hjärna.

En person med könsdysfori föds med en hjärna av det motsatta könet. Det är alltså något som blivit fel i utvecklingen av fostret.

Anledningen till att det kan bli fel är för att i början av fostrets utveckling börjar alla som kvinnor, sen efter 6-7 veckor börjar det slutliga könet att utvecklas.

Det är vanligare att män har könsdysfori än kvinnor.

En person med könsdysfori fungerar som det motsatta könet när det gäller instinkter, intressen och beteenden. När de ser sig själva identifierar de inte med kroppen de har. Det blir liksom fel.

Förr var det krav på att man hade könsdysfori för att få genomgå könsbekräftande behandlingar som könsbyte och hormonbehandlingar. Krävdes djupa medicinska och psykologiska utrednigar. De här kraven har dock tagits bort nu på grund av politiska skäl. Nu kan vem som helst byta kön, även utan könsdysfori.

Könsdysfori är det enda som bekräftar att trans är legitimt. Det bekräftar dock också att det bara finns två kön/könsidentiteter samt att det är ett medicinskt tillstånd, inte något man bara känner.

Därav togs kraven på könsdysfori bort, tack vare HBTQ-rörelsens politiska påtryckningar, för att göra könsbyte och nya könsidentiteter tillgängligt för alla.

Det som skett är typ likvärdigt med det här:
Nu är det krav på att man måste ha cancer för att få medicinsk behandling mot cancer.
Men i framtiden någon kanske tycker att cancer inte ska vara ett krav för att få cancer behandlingar. Så då tar de bort det här kravet och låter vem som helst få behandling mot cancer för att de känner för det.
Citera
2024-11-10, 15:11
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deitrichhhh
Det är inte en psykisk sjukdom.

Att vara trans innebär att man har ett medicinskt tillstånd som kallas könsdysfori.

Vad är då könsdysfori?

Män och kvinnor har olika hjärnor. Man kan se på en hjärna ifall det är en man eller en kvinnas hjärna.

En person med könsdysfori föds med en hjärna av det motsatta könet. Det är alltså något som blivit fel i utvecklingen av fostret.

Anledningen till att det kan bli fel är för att i början av fostrets utveckling börjar alla som kvinnor, sen efter 6-7 veckor börjar det slutliga könet att utvecklas.

Det är vanligare att män har könsdysfori än kvinnor.

En person med könsdysfori fungerar som det motsatta könet när det gäller instinkter, intressen och beteenden. När de ser sig själva identifierar de inte med kroppen de har. Det blir liksom fel.

Förr var det krav på att man hade könsdysfori för att få genomgå könsbekräftande behandlingar som könsbyte och hormonbehandlingar. Krävdes djupa medicinska och psykologiska utrednigar. De här kraven har dock tagits bort nu på grund av politiska skäl. Nu kan vem som helst byta kön, även utan könsdysfori.

Könsdysfori är det enda som bekräftar att trans är legitimt. Det bekräftar dock också att det bara finns två kön/könsidentiteter samt att det är ett medicinskt tillstånd, inte något man bara känner.

Därav togs kraven på könsdysfori bort, tack vare HBTQ-rörelsens politiska påtryckningar, för att göra könsbyte och nya könsidentiteter tillgängligt för alla.

Det som skett är typ likvärdigt med det här:
Nu är det krav på att man måste ha cancer för att få medicinsk behandling mot cancer.
Men i framtiden någon kanske tycker att cancer inte ska vara ett krav för att få cancer behandlingar. Så då tar de bort det här kravet och låter vem som helst få behandling mot cancer för att de känner för det.

Tack för en bra post, du är intelligent tillskillnad från transfober. Således är transfober riktiga hjärtlösa pantade as.
Normala människor sympatiserar och stödjer transgenders rättigheter i samhället och tycker synd om denna grupp människor som ofta har det väldigt tufft, istället för att låtsas som att folk väljer självmant att vara trans då alla är ju "woke" eftersom det inte passar ihop med ens gammalmodiga "normer".
Och låtsas att samhället "tvingar" ungdomar och barn till att bli trans. När det är ett tillstånd som man inte väljer själv, lika lite som man väljer att vara gay, bi eller straight.

Det är hjärtkrossande att läsa hat mot transgenders. Jäkla hjärtlösa svin. Allt det hatet kommer tillbaka.
Tänk om det var ni som var skapade så pass annorlunda? Eller tänk om era barn blir så?
Senast redigerad av EpicUsername 2024-11-10 kl. 15:16.
Citera
2024-11-10, 15:14
Medlem
GertBennys avatar
Ja utan tvekan så är majoriteten av transpersoner riktiga psykfall. Men nu när Trump satt ner foten mot Translobbyn rejält så får vi hoppas nuvarande tidsepok där dessa dårar fått så mycket utrymme i media/politik- äntligen förpassas till historiens kyrkogård.
Citera
2024-11-10, 15:18
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Ja utan tvekan så är majoriteten av transpersoner riktiga psykfall. Men nu när Trump satt ner foten mot Translobbyn rejält så får vi hoppas nuvarande tidsepok där dessa dårar fått så mycket utrymme i media/politik- äntligen förpassas till historiens kyrkogård.

Trump verkar vara mer av ett psykfall på sistone i och med kognitiv nedgång, samt en del magasekterister (extremister som ser Trump som Jesus trots Trump är en stor syndare och motsatsen till kristen i enligt bibeln) eller magaterrorister som stormade Kapitolium och fick flera dödade i samband med detta. För mycket inavel av rednecks, konspirationsteorier från qanon slutar i katastrof.
Man har sett videos på dessa extremister och alla vettiga tänker samma sak: dessa hör hemma på psykiatrin.

Ofta är deras bilar helt markerade av olika konspirationsteorier, alltså det är folk som lider av paranoid schizofreni och tror på alla konspirationsteorier man läser på nätet. Att vi blev kopplade mot 5G på grund av vaccinet och att Illuminati nu står våra hjärnor.
Senast redigerad av EpicUsername 2024-11-10 kl. 15:20.
Citera
2024-11-10, 15:20
Medlem
GertBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Trump verkar vara mer av ett psykfall på sistone i och med kognitiv nedgång, samt en del magasekterister (extremister som ser Trump som Jesus trots Trump är en stor syndare och motsatsen till kristen i enligt bibeln) eller magaterrorister som stormade Kapitolium och fick flera dödade i samband med detta. För mycket inavel av rednecks, konspirationsteorier från qanon slutar i katastrof.

Jag skiter i vad du tycker. Denna tråd handlar om transpersoner och om dessa är psykfall eller inte. Du får snällt starta en tråd där du frågar om Trump är psyksjuk om du vill diskutera detta.
Citera
2024-11-10, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Tack för en bra post, du är intelligent tillskillnad från transfober. Således är transfober riktiga hjärtlösa pantade as.
Normala människor sympatiserar och stödjer transgenders rättigheter i samhället och tycker synd om denna grupp människor som ofta har det väldigt tufft, istället för att låtsas som att folk väljer självmant att vara trans då alla är ju "woke" eftersom det inte passar ihop med ens gammalmodiga "normer".

Det är hjärtkrossande att läsa hat mot transgenders. Jävla hjärtlösa svin. Allt det hatet kommer tillbaka.
Jag har inget problem med transpersoner alls.

Dock anser jag att det har blivit väldigt luddigt och flummigt med könsidentiteter och vad som anses vara trans eller inte. Kraven på könsdysfori har tagits bort, vilket jag tycker är helt fel.

Jag stöttar personer med könsdysfori helhjärtat. Samtidigt stöttar jag inte att personer som INTE har könsdysfori buntas ihop med transpersoner.

Könsidentiteter och ett tredje kön är inget som det finns något som helst vetenskapligt belägg för, det är bara ytligt och baserat på personlighet. Jag anser att det förstör för riktiga transpersoner som lider på riktigt.
Citera
2024-11-10, 15:22
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Jag skiter i vad du tycker. Denna tråd handlar om transpersoner och om dessa är psykfall eller inte. Du får snällt starta en tråd där du frågar om Trump är psyksjuk om du vill diskutera detta.
Copium bro.

Fortsätt leva i förnekelse, din Gud Trump ska visst rädda dig (trots att han inte gjorde det förra gången i och med knappt några införlivade vallöften).

Ni magaextrema är fan bra mer hjärntvättade än hardcore demokrater. Helt jävla blinda och naiva. Verkar som du lider av diagnoser om du är så jävla pantad och blind. Men vad ska jag förvänta mig utav konspirationsteoretiker som litar mer på qanon än verkligheten. Samt tror på riktigt att Trump är så bra, medan Trump bryr sig mest om sig själv, sina egna.
Du hade dyrkat Putin om du hade bott i Ryssland idag.

Citat:
Ursprungligen postat av deitrichhhh
Jag har inget problem med transpersoner alls.

Dock anser jag att det har blivit väldigt luddigt och flummigt med könsidentiteter och vad som anses vara trans eller inte. Kraven på könsdysfori har tagits bort, vilket jag tycker är helt fel.

Jag stöttar personer med könsdysfori helhjärtat. Samtidigt stöttar jag inte att personer som INTE har könsdysfori buntas ihop med transpersoner.

Könsidentiteter och ett tredje kön är inget som det finns något som helst vetenskapligt belägg för, det är bara ytligt och baserat på personlighet. Jag anser att det förstör för riktiga transpersoner som lider på riktigt.
Mjo men jag tror att det finns undantagfall. Din hjärna är då annorlunda från transgenders som har könsdysfori, finns ju folk som är icke binära också, dessa är också annorlunda i hjärnan och hormonellt samt har alltid existerat likt transgenders. Annars tycker jag också att det borde oftast finnas krav på könsdysfori och att det måste ske flera seriösa utredningar så det inte blir fel då någon ångrar sig sedan. Och man måste vara mogen för det.

Men bara för det inte finns några vetenskapliga belägg behöver det absolut inte betyda att det inte kan vara så. Nu är jag inte så påläst om detta med tredje könet så jag säger inte bu eller bä här men det jag menar är att vetenskapen är inte definitiv samt går att feltolka. Vad vi anser vetenskap idag kan vara desinformation imorgon och vice versa. Tredje könet finns redan och det är hermofraditer ju egentligen.

För vissa människor kanske det är helt verkligt men vi som inte är sådana kanske förstår inte det och tror att det är tokigt.

Man ska inte vara dömande, även om man inte håller med eller inte förstår något. Sålänge folk inte skadar någon annan så anser jag att man bör vara snäll och öppensinnad.
Man måste förstå att det finns väldigt annorlunda människor. Men detta är "woke" enligt fascister/nazister. Man ska hata, vara dömande, förtrycka och diskriminera alla som är annorlunda då vi måste leva i det förflutna och försöka tvinga gammalmodiga "normer" på allt och alla. Vidrigt är det.
Och väldigt osvenskt med sådant som homofobi och transfobi. Det som är roligt är att vissa hbtqhatare här brukar hata länder där radikal islam och islamism styr, medan dessa två har samma hatiska syn på detta och har mer gemensamt än man tror. Så skumt att låtsas att man är emot religiös fanatism/radikalism för att sedan komma med homo/transfobi som ofta kommer från religiösa fanatiker och radikalister.

Dock så är sådana som ska identifiera sig som en katt eller något och vara seriösa bara löjliga och kanske även trolls eller köpta agenter av politiska motståndare (fascister) som felaktigt försöker göra narr av hbtq och sådant.
Senast redigerad av EpicUsername 2024-11-10 kl. 15:42.
Citera
2024-11-10, 15:42
Medlem
GertBennys avatar
Donald J Trump, världens mäktigaste man och president över USA sätter ned foten mot Translobbyn!

https://www.donaldjtrump.com/agenda4...ender-insanity
Citera
2024-11-10, 15:46
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Donald J Trump, världens mäktigaste man och president över USA sätter ned foten mot Translobbyn!

https://www.donaldjtrump.com/agenda4...ender-insanity

Lol. Världens mäktigaste man men Putin har kontrollen över honom.

Jag menar inte att Trump är helt värdelös, och jag är inte emot allt Republikanerna står för, vissa saker håller jag med om. Men det är helt andra som tar alla beslut och styr bakom kulisserna. Trump är för gammal för att styra allt.

Han borde sluta vara en sådan hycklare och förbjuda omskärelse i USA som är väldigt vanligt där, som också är riktigt fel, och egentligen ännu värre då det är kirurgiska ingrepp påtvingade på andra utan medgivande.

Hur mycket $ får du för dina propagandaposts? Eller är du en nyttig idiot som Trump kallade andra medarbetare likt Pompeo?

Trump borde se sig själv i spegeln med sina pedofilkopplingar till Epstein och lolita ön. Ofta så brukar sådana typer vilja rikta strålkastarljuset på andra så folk skiftar fokuset. Typ transor.
Att vara våldtäktsdömd gör också en otillförlitlig här.
Senast redigerad av EpicUsername 2024-11-10 kl. 15:52.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in