Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-19, 20:28
  #1
Medlem
GrillTeknikers avatar
Någon som känner till om det finns någon riktigt diskret mackapär med mikrofon och wifi-uppkoppling som man kan använda för att avlyssna någon 24/7 via Wifi, gärna med inspelning till molnet?

Tänker mig något ruggigt diskret som typ ser ut som en USB-laddare och kan sitta inpluggad i ett vägguttag och få ström därifrån, samt kommunicera med omvärlden via wifi.

Kan inte nog poängtera att den måste vara extremt alldaglig och intetsägande, har kollat runt på Amazon och hittat diverse dolda kameror men de är ganska iögonfallande saker som man snabbt skulle lägga märke till om de helt plötsligt dök upp i ett vägguttag där man är van vid att det inte sitter något. Och kamera har jag inte nytta av, det är framförallt mikrofon jag vill åt.


Självklart är detta endast i utbildningssyfte
Citera
2023-06-19, 20:37
  #2
Medlem
https://www.prylstaden.se/spionkamer...hoCdEMQAvD_BwE
Citera
2023-06-19, 22:56
  #3
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
https://www.prylstaden.se/spionkamer...hoCdEMQAvD_BwE

Grymt, ser riktigt intressant ut!

Nu jäklar ska det avlyssn- eh jag menar utbildas
Citera
2024-03-01, 22:09
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Någon som känner till om det finns någon riktigt diskret mackapär med mikrofon och wifi-uppkoppling som man kan använda för att avlyssna någon 24/7 via Wifi, gärna med inspelning till molnet?

Tänker mig något ruggigt diskret som typ ser ut som en USB-laddare och kan sitta inpluggad i ett vägguttag och få ström därifrån, samt kommunicera med omvärlden via wifi.

Kan inte nog poängtera att den måste vara extremt alldaglig och intetsägande, har kollat runt på Amazon och hittat diverse dolda kameror men de är ganska iögonfallande saker som man snabbt skulle lägga märke till om de helt plötsligt dök upp i ett vägguttag där man är van vid att det inte sitter något. Och kamera har jag inte nytta av, det är framförallt mikrofon jag vill åt.


Självklart är detta endast i utbildningssyfte

Tjänster brukar använda system som Finfly. Den funger så att staten kör dit en skåpbil och den hackar WIFI lösenordet för att sedan infektera alla enheter kopplade till denna.

Datorn, smart-tvn och mobilen blir deras mikrofon för rumsavlyssning och de kan kolla bilder på telefonen och allt annat i realtid
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback