Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-04, 21:08
  #289
Medlem
Lasbond3000s avatar
Nu har det runnit en del vatten under broarna sedan NV ändrade sina riktlinjer för jaktvapen.
Är det någon här som har jagat med AR15 eller AR10 och kan vittna om hur bra den funkar ute i skogen?

Vidare undrar jag hur bra balansen är med 18-tumspipa?
Rent visuellt ser den lite framtung ut.
Citera
2024-04-04, 21:12
  #290
Medlem
Man är en sån jävla tönt om man jagar med militärvapen, eller militärliknande vapen. Skriker incel och möp lång väg.
Citera
2024-04-07, 00:01
  #291
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Man är en sån jävla tönt om man jagar med militärvapen, eller militärliknande vapen. Skriker incel och möp lång väg.

Alla jaktvapen har ett militärt ursprung.
Om försäljningen av AR15 och 10 håller i sig så kommer denna vapenplattform vara lika normalt i jaktsammanhang som cylinderrepetern.
Citera
2024-04-07, 04:50
  #292
Medlem
Pungsvings avatar
Politikerna har insett att de behöver bättre grejer för självförsvar.
Citera
2024-04-07, 13:26
  #293
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Du har uppenbarligen inte fattat diskrepansen mellan att fälla det man äter och att fälla den lede fi.
- Det ena är en plikt, det andra är en passion. Blandar du ihop dem är du på god väg till psykopat.


Vad gör det för skillnad för viltet om den blir skjuten med en AR jämfört med ett vapen med ett "icke militärliknande" utseende i motsvarande kaliber?

Som sagt, alla jaktvapen har haft ett militärt ursprung.
__________________
Senast redigerad av Lasbond3000 2024-04-07 kl. 13:32.
Citera
2024-04-07, 23:17
  #294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Nu har det runnit en del vatten under broarna sedan NV ändrade sina riktlinjer för jaktvapen.
Är det någon här som har jagat med AR15 eller AR10 och kan vittna om hur bra den funkar ute i skogen?

Vidare undrar jag hur bra balansen är med 18-tumspipa?
Rent visuellt ser den lite framtung ut.
Jag var ute i vintras några gånger med min AR15 och lockade lite räv, sköt ingen dock.
Tycker att den är helt ok i skogen, lite mer "hål" att fastna i med smågrenar och sly när du ska in i tätare skog bara.
Ska skaffa dämpare också, smäller ju som fasen med mynningsbroms.
Fin rekyl för att få snabbt andraskott.

Min gamla 222:a winchester mod 70 var kanske lite smidigare i skogen känns det som.
Dock ångrar jag inte bytet till min AR den är lite lättare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback