Citat:
Ursprungligen postat av
PissBuss
Danmark. Norge har strulat en del kring avkriminalisering så personligen hade jag inte satsat på att det blir någon stabilitet där under de närmsta tio åren.
Längre bort finns Portugal, Malta.
Har du inte en värdefull kompetens att sälja som fungerar i bolag där du kan köra på engelska kommer det bli motigt med försörjningen när du flyttar.
Jag kan jobba via datorn så det är inte jätteproblem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dziwne
Alltså i de flesta västländer (undantaget Sverige o USA) så är röka ganska accepterat som jag förstått det. Även om det på papper är olagligt så läggs typ inga resurser på att lagföra folk som flummar.
Ah men är det olagligt så är det olagligt. :/
Citat:
Ursprungligen postat av
mr.aids
I USA är det inte olagligt att bara inneha Cannabis i blodet, det är Sverige vad jag vet ensamma med. Totalt sinnesjukt att dom får lov att tvinga ur dig dina kroppsvätskor eftersom du kanske begått det oförlåtliga brottet att berusa dig med fel berusningsmedel.
Som svar på TS fråga: Danmark. Danskarna skiter i cannabisbrukare, dom behandlas som människor i det landet. Var nyligen över för en helg i Köpenhamn och rökte friskt med Cannabis både i och utanför Christiania. Var till och med på konsert på Royal Arena där det röktes en hel del ganja utanför men även inne på arenan undan konserten.
Men det är inte avkriminaliserat eller så där?
Citat:
Ursprungligen postat av
BenDavis
På vilket sätt hindrar ditt belastningsregister flytt till Rotterdam? Eller USA för den delen? De skiter i ringa brott.
Är man dömd så är man, i princip omöjligt att få visum. Fick 3år villkorlig dom efter rättegången så vet inte om detta skulle räknas som ringa.
Tack för era svar, har googlat lite och verkar vara en omöjlighet. Får hålla mig till mitt lagliga amfetamin eller bli alkis istället. Förstår inte resonemanget man gör i sverige att det är lagligt med cigg som ger cancer elr alkohol som gör många helt galna men en oskyldig planta som hjälper en är dödsknark.
Jag ger upp