Citat:
Ursprungligen postat av
Stiflers-Mother
Har en vnnina som ville skatta p sitt extrakck och kontaktade skattemasen. De hr va ju d mnga r sedan men skatteverket tog emot summan hon angav som inkomst delat med skatt/avgifter men anmlde sedan henne till Polisen. Hon kte inte fast men Polisen sg till att hon blev vrkt frn sin lgenhet.
Mycket sktsam - Aldrig droger - Aldrig alkohol frutom ett glas till middag p Lrdagar.
Dagens story. Gr du rtt fr dej i Sverige fr du mer skit :S
Hon gjorde inte om det misstaget kan jag lova...
Vad blev hon polisanmld fr av Skatteverket? Det r ju inte brottsligt att slja sex s det var ngot annat som hon "
inte kte fast" fr. Motsvarande gller vl vrkningen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bigfatandhappy
Ja, resonemanget Talita fr r vldigt egendomligt. Staten ska inte tjna pengar p prostitution, men den enskilde medborgaren som vljer att slja sex ska f tjna pengar p detta. Ok. Men d mste man ven tillta svart arbete och att inkomster frn svart arbete r skattebefriade. Fr det andra s har ju bl a Skatteverket slagit fast att "att slja sexuella tjnster" inte r att betraktas som ett arbete. Ok.
Men tjnsten som sljs r trots detta beskattningsbar. Jag har svrt att se hur ngon ens kan ta Talitas argumentation p ngot allvar.
Det finns ju fler lnder som har kriminaliserat kp av sexuella tjnster men inte frsljningen av dem. Man kan undra hur dessa lnder lst frgan om beskattning.
Jag tror inte att det finns ngon realistisk lsning p frgan om beskattning av inkomst av prostitution. Det tycks ligga i sakens natur att de inblandade till stor del inte r intresserade varken av att betala skatt eller inlemma sig i socialfrskringssystemet dr mjligheten ges, som i Tyskland.