Citat:
Ursprungligen postat av
Congelado
Man är inte anonym på forumet bara kolla prime crime folk som blir låsta. Hela deras alias sitter rätten med och läser från. Ingen anonymitet här ej.
Nej, och jag tycker folk bör vara extremt medvetna om detta.
Speciellt giftigt när det är omtalat som just en sådan plattform. Så nästan en större varning till äldre användare än nya, de som hoppade på när det var ett anarkistiskt forum där man fick säga vad man än tyckte och dela med sig av vilken information man ville, och inte insett att det blivit övertaget av helt andra makter och sug. Än de yngre som med rätta ser det mest som ett skvallerforum och kuliga tjejer som pratar i en kulig pod om kuliga människor.
Mjukt maktövertagande med bravur ska de ha, "vänster"-makterna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Emerain
Flashback har inte sagt att du är anonymare än vad du gör dig själv. De ser problem med överbelastningar och bottar från vissa håll och stoppar det. Har du cloudflare som balanserareoch ddos skydd så gör de det åt dig automatiskt. Skulle det visa sig att anslutningar från Bahnhof punkter är källor till överbelastningar så kommer dessa automatiska system stoppa anslutningar därifrån. Jag har en server hemma på en raspberry pi där jag hostar min egen hemsida. Det var lite meck men jag har fått till samma sak där, att om det blir för mycket från en punkt så nekar den anslutningar från sagda punkt i först 30 minuter, pågår det igen så 30 minuter till, om det fortfarande är efter totalt 1 timme så spärrar den i 3 timmar, osv. Det rullar på utan att jag gör något numera.
Fast nu kan du inte göra dig själv anonym. Så ja, vi är på samma sida där, flashback är inte anonymt.
Du bör och skal inte säga något utanför vad du är beredd att säga till dina vänner, din familj, din arbetsgivare, och polisen. Längre.
Visst, klarar FB inte skydda sig mot ddos-attacker som nästan alla andra sidor klarar av, utan att ta bort anonymiteten, som nästan alla sidor klarar så får det väl vara så.
Som med politik spelar det inte någon roll om det är inkompetens eller machiavellianism, du bör utgå från det sistnämnda, och är det de förstnämnda bör du oavsett inte känna dig säker, så oavsett orsak håll käften och yttra ingenting du inte är beredd att yttra runt matbordet för de du känner och till diverse myndigheter, eller utrikiska makter.
Håll dig till recept och filmer. Läs på familjeliv, skär bort de 25% extremaste inläggen och du hittar nivån du kan och bör vara trygg med här på Flashback.