2023-07-25, 17:11
Medlem
Kan vi få domen mot henne länkad?
Citera
2023-07-25, 17:13
Medlem
Varför valde inte tingsrätten att begära p7 undersökning under rättegången mot henne eftersom hon har redan diagnosen autism?
Citera
2023-07-25, 17:16
Medlem
Rätten gjorde sig skyldig till tjänstefel genom att inte beställa läkarintyget.
Citera
2023-07-25, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suntsiezinak
Jag tror att hon skulle må bra med isolering i häkte dygnet runt i några månader.

Ingen kontakt med omvärlden, varken träffa någon eller ha telefonkontakt eller ha tillgång till internet, vilket i efterhand skulle resultera i att hon visar respekt för lagar och normer.

Den enda kontakt i häktet hon skulle ha skulle vara med pliten som bankar på ståldörren levererer maten till henne i cellen som en hund i en bur och går sedan sin väg.
Ja, jag kan hålla med dig till viss del. Att isolering kanske vore bra så hon kanske börjar tänka själv och känna.

Okej, att hon har autism, men jag tror att hon, kanske just på grund av autismen(?), liksom fastnat i ett spår. Hakat upp sig.

Att komma ifrån omvärlden och föräldrarna, kanske skulle bli såväl rehabilitering och habilitering? Ja, jag vet inte.
Citera
2023-07-25, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Ja, jag kan hålla med dig till viss del. Att isolering kanske vore bra så hon kanske börjar tänka själv och känna.

Okej, att hon har autism, men jag tror att hon, kanske just på grund av autismen(?), liksom fastnat i ett spår. Hakat upp sig.

Att komma ifrån omvärlden och föräldrarna, kanske skulle bli såväl rehabilitering och habilitering? Ja, jag vet inte.

Hon är psykiskt sjuk och begår brott och det stannar vid bara böter? Snacka om att komma från rätt samhällsklass.
Citera
2023-07-25, 17:41
Medlem
Glödskals avatar
Det går inte att döma sådana här sabotörer till dagsböter då de oftast inte har någon inkomst att tala om. De är studenter, arbetslösa eller pensionärer. Greta själv är välbärgad men får allting gratis. Vad skall hon med en inkomst till?

Tid däremot har sabotörerna gott om. Sätt dem i fängelse så får det effekt. Det krävs inga drakoniska livstidsstraff. Sex månader borde räcka, till att börja med, för att få den på andra tankar. Sluten anstalt tillsammans med tjuvar, våldsamma kvinnor och bedragare givetvis.
Citera
2023-07-25, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suntsiezinak
Hon är psykiskt sjuk och begår brott och det stannar vid bara böter? Snacka om att komma från rätt samhällsklass.
Ja, det är konstigt. Då hon ändå har en massa följare, så kunde ett ordentligt straff, kanske åtminstone avskräckt hennes följare.

Men finns det domar att jämföra med? Att 2500 kr. är ju ingenting. Att är de så överseende med sabotage överlag? Om det kan förklaras som miljöaktivism?

Ja, jag har svängt om och anser att fängelse eller sluten psykvård varit bäst. Både för Greta och hennes fans.
Citera
2023-07-25, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Ja, det är konstigt. Då hon ändå har en massa följare, så kunde ett ordentligt straff, kanske åtminstone avskräckt hennes följare.

Men finns det domar att jämföra med? Att 2500 kr. är ju ingenting. Att är de så överseende med sabotage överlag? Om det kan förklaras som miljöaktivism?

Ja, jag har svängt om och anser att fängelse eller sluten psykvård varit bäst. Både för Greta och hennes fans.

Det finns tydligen rådmän som anser att toppen och deras barn ska skyddas när de begår brott. Men det är fel.

Begår man brott ska lagen vara lika för alla och är man sjuk som Greta är för att hon har autism ska en psykiatrisk undersökning alltid ordnas.
Senast redigerad av suntsiezinak 2023-07-25 kl. 17:59.
Citera
2023-07-25, 18:07
Medlem
Greta har Charles Mansons list och uttryck och det skulle inte vara förvånande om hon slutar som han och då har hennes kriminella karriär precis börjat.
Senast redigerad av suntsiezinak 2023-07-25 kl. 18:12.
Citera
2023-07-25, 21:14
Medlem
M_A_Rs avatar
Hon var ju typ årets kvinna eller något 2019, för att sedan mer eller mindre helt försvinna under COVID-hysterin. Nu har hon gått ut skolan och är inget barn längre, och hennes kamp för att inte förfalla i glömska blir allt mer desperat. Hon gör allt för att synas, stackarn. Fortsätter hon så här KOMMER hon att hamna i fängelse så småningom, kändis eller inte. Ju förr detta sker, desto bättre, för hennes egen skull. Hon måste komma bort från det här och börja leva ett mer normalt liv. Personligen hoppas jag att hon träffar en trevlig ung man som kan förse henne med lite välbehövlig stock i fittan. Då kanske hon kommer på andra tankar och lägger klimataktivismen på hyllan.
Citera
2023-07-25, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Hon var ju typ årets kvinna eller något 2019, för att sedan mer eller mindre helt försvinna under COVID-hysterin. Nu har hon gått ut skolan och är inget barn längre, och hennes kamp för att inte förfalla i glömska blir allt mer desperat. Hon gör allt för att synas, stackarn. Fortsätter hon så här KOMMER hon att hamna i fängelse så småningom, kändis eller inte. Ju förr detta sker, desto bättre, för hennes egen skull. Hon måste komma bort från det här och börja leva ett mer normalt liv. Personligen hoppas jag att hon träffar en trevlig ung man som kan förse henne med lite välbehövlig stock i fittan. Då kanske hon kommer på andra tankar och lägger klimataktivismen på hyllan.

Ja, hon höll det där ökända talet där hon grät och där tittarna blev chockade men efter har det gått utför för henne. Jag tror att hon och Miljöpartiet hade något på gång, men det gick i stöp eftersom Miljöpartiet fick floppsiffror i riksdagsvalet.

Det handlar inte om att vilja bli sedd. Utan hon vill få utlopp genom att begå brott och eftersom hon vet att hennes föräldrar tillhör samhällets topp är straffen lindriga. Men egentligen är hon sjuk och borde få en psykiatrisk bedömning när hon hamnar i rätten eftersom hon kan lida av en allvarlig psykisk störning och sjuka människor hamnar inte i fängelse utan i sluten psykiatrisk vård.

Flickor brukar äga dildos nuförtiden så jag är säker på att hon har haft en i byrån länge.
Senast redigerad av suntsiezinak 2023-07-25 kl. 21:45.
Citera
2023-07-25, 21:44
Medlem
Fantastiskt korkat hur många kan döma ut tjejen som psykiskt sjuk och att hon borde sitta inne. Var finns proportionerna? Greta håller på med lite civil olydnad utan våldsinslag och ingripandepoliserna ler när de kånkar iväg på halvportionen. Rikta ert ovett och era invektiv mot alla kaozgangsters som skjuter sönder vårt land istället. Greta driver ju på för förändring oavsett. Mer än många tangentbordsriddare på Flashback åstadkommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in